Permalänk
Medlem

har beställt ett Sapphire Silent Efficiency precis, men efter att ha läst allas problem så börjar jag tveka.. Någon som har silent Efficiency modellen? funkar det bra?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
Har ett hd4870x2 (gigabyte) med som jag fick i fredas har testat många spel o gissa om jag blev imponerad har min oklockad i 55 grader i allt på högsta i Stalker clear sky har ett väldigt ventilerat chassi.. tråkigt för er som de knasar för då önskar er lycka till ialf o godjul!

Allt maxat i Stalker CS är rätt maffigt, inte allt för sällan man måste stanna upp och bara beundra det grafiska

Permalänk
Medlem

ja usch och fy säger jag bara för ati's 4870, mitt klödda konstant i en månad sen la det av helt... har RMA't till komplett. ville ha ett 9800gtx+ istället och de gick de med på.

jag hade ett powercolor 4870 pcs 1 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
har beställt ett Sapphire Silent Efficiency precis, men efter att ha läst allas problem så börjar jag tveka.. Någon som har silent Efficiency modellen? funkar det bra?

Också väldigt nyfiken på den serien, särskilt 1Gb kortet. Någon som har koll på om de är problemfria?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
har beställt ett Sapphire Silent Efficiency precis, men efter att ha läst allas problem så börjar jag tveka.. Någon som har silent Efficiency modellen? funkar det bra?

Köpte ett Silent Efficiency 512mb denna vecka och datorn hänger sig när den går in i 3d läget

edit : var inget fel på kortet och det funkar fint nu , var bara lite sbs från mitt håll

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem

hej,

Har ett sånt du nämnt Sapphire 4870 Silent Efficiency 1gb och får skuma problems... Alla här pratat atrifacts... och de får jag i spel men datorn hänger sig aldrig jag kan lungt stänga av den.
Temp ligger på 65 Load.... annars runt 45
har ett Corsair TX 750 W PSU

Här är en bild av hur Desktopen ser ut
http://img516.imageshack.us/my.php?image=gfxerrorcn9.jpg

Problemet är helt random oxo.

Skall testa den där profile fixen och se om de hjälper köra korted i 750 hela tiden. Har kört Rivatuner och där ser man clocken jump up och ner (inte konstant men ganska ofta ) ser dock ut som jag får problemet oftare nu ....

Skumaste är att när jag lira WoW och SL + fallout så fick jag problem. 2 gånger.. de var under 2 veckor sen sluta jag spela fallout och dator var typ igång i 9 dagar och körde bara WoW och SL inga problem... Installer ett annat lir här om dagen bam problem igen efter 20 30 min spelande av de nya gamet..
Reboota höll sig fint i 4 dagar.. tills igår (bytte oxo till 9.1 drivisar)

Permalänk

Min Sapphire 4870 Silent Efficiency 1gb funkar jättebra!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Körde i 750MHz hela tiden från när jag skrev senaste post... hände igen för typ 5 min sen... fattar inte vad de beror på checka om jag kanske hade ställt tillbax profilen men enligt rivatuner så var 750 när jag fick errors... guess it dident work.. och ser ut som jag har defect kort... meh blir att posta tillbax de.. antar jag...

Permalänk
Medlem

Fick till bax nytt kort men samma problem..... wth....

Permalänk
Avstängd

Med alla problem här så vore det kanske bra om ni skrev vilket os ni kör med?
Jag kör det som står i min sign alltså win xp sp3/windows 7 ultimate beta i dualboot,det känns som många fel beror mer på os än drivers eller är jag fel ute?
Och om ni kör semesterspel så kan ni sluta gnälla helt:))
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Jag har ett Sapphire 4870 Silent Efficiency 1gb som funkar lagombra fsat jag undrar om det är kortet per se. Om jag har vlc uppe och tittar på nåt kan jag se vissa pixlar igenom foton och filmer i webbläsaren eller i reflektioner i HL2. Igår kväll satt jag och svor över det och förberedde mig på att bli datorlös medan jag skickade in kortet på rma när jag satt och spelade och hade störande pixlar överallt ända tills jag springer förbi en mörk reflekterande vägg och ser bilden från programmet som jag hade igång i vlc. Vilken himla tur det inte var ett hårdvarufel för företaget jag köpt från är inte värst effektiva när det gäller rma ärenden.

Lite ot, men är det någon som vet om ett sånt kort är av referensdesign? Ska köpa vattenblock till det och folk har varit lite tveksamma om mcw60+ramsinks.

Ursäkta om mina meningar inte är så lättförståeliga, första gången jag skriver på svenska sen i somras.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

ok hande problem första dan.... sen i fredags .. så var all ok och idag hände de igen.. denna gång märkte jag något... i event log ( detta fanns EJ när jag hade mitt andra ATI kort..

Med felbeskriving
Unknown EDID version
Source:ati2mtag Category:DAL event: 43034

Jag börjar undra titta upp detta med EDID och någon skrev de är något med monitorn. måste checka mer dock.
Också glömt nämna att jag kör Dual screan extended desktop.

Och ringde där jag köpte kortet och fråga vad dom kom fram till med mitt gamla kort... för efter som dom bytte så måstede ha varit fel på de och jag har samma issues igen...

Permalänk
Medlem

Hade ända tills i morse ett Sapphire HD 4870 512MB. Klockade så sjukt gött med enda begränsningen att spänningsregulatorerna sköt i höjden. Kunde utan problem folda och spela i 860 mhz med bara en Accelero S1 som kylning.

Fast mitt problemlösande av spänningsregulatorernas temperatur ledde till kortets död. Kylflänsen kunde antingen fästas med gummisnodd (som torkar ut efter ett tag) eller genom att borra ett litet hål och skruva fast. Valde att borra och det fungerade galant i flera dagar. Tills i morse. Hörde ett märkligt fräs när jag startade datorn och kände lukten av bränd elektronik. Sista gången jag moddar ett grafikkort (har tidigare voltmoddat ett 8800GT där jag var så klumpig att jag lödde sönder kortet).

Synd på ett bra presterande och välklockande kort.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Fyf*n!

Jag tror de inte finns någon här som kan slå det jag har vart med om.. :S

Köpte ett Asus 4870 512mb i november typ och det pajjade efter en månad (fläkten slutade snurra) så jag skickade in det till dustin home och fick tillbaka ett nytt efter jul någon gång. Sen hände samma sak med den, så jag ringde dit igen och frågade om jag kunde byta ut det mot ett Sapphire 1GB 4870 och de var grönt. Skönt tänkte jag, får 512mb mer

Men så hämtar jag ut det idag. Sätter in det i datorn (men båda 6pin kontakterna ) och jag tänkte kan väll använda samma drivrutiner som asus 4870 hade, det spelar väll ingen roll tänkte jag.

Men det kanske det gör, för det funkar inte nu. Tog bort allt som hette ATI i datorn och startade om datorn och försökte installera alla möjliga drivrutiner och de som följde med sapphire kortet. Men inget funkar. Antingen så går det inte att köra windows (den laddar upp men sen startas den om igen) eller så kommer man in i windows men får ett felmedelande om att det fattas filer något med ATI iallafall. Windows går att starta jätte bra närman har tagit bort allt ATI men det är ju inte så bra....

Jag vet absolut inte vad jag ska göra nu. Någon här som vet något?

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Jahap nu fick jag black screen istället efter att ha kört programmet driver cleaner i safe mode. Installerade senaste ifrån ATI:s hemsida och så startar jag om datorn sen så får jga black screen.. :S

Hur kan mna tabort drivrutinerna när det blir så? kan inte komma in i safemode heller... allt är bara svart efter att xp loggan har laddat...

:'(

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Prova byt PCI Express slot. Det kanske funkar.
Fick inte mitt att funka i den ena slotten först. Sen grejjade jag runt lite och flyttade på det och vips funka det.
Kör med 4870x2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fantomen
Prova byt PCI Express slot. Det kanske funkar.
Fick inte mitt att funka i den ena slotten först. Sen grejjade jag runt lite och flyttade på det och vips funka det.
Kör med 4870x2

ohh!
den var ny... Ska prova det nu och återkommer med svar senare..

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Nej tyvär flyttade den till en annan slot men samma problem kvarstår..

Tack för tipset iallafall

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk

Grafikkort i synnerhet är oftast en kamp om drivrutiner och tweaks hit och dit, det är bara att testa sig fram.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DellaK
Jag har exakt samma problem som trådskaparen. Har samma kort, Sapphire 4870 på en P5Q-E bräda. Grafikkortet knallar helt slumpmässigt i spel och skapar svarta ränder eller en mosaik-liknande låsning.

Har testat med tre olika drivers, samma skit varje gång. Just nu lirar jag endast Warcraft III. Så vad ska man göra? Förutom att aldrig röra atis produkter igen.

Känns surt o ha blivit blåst på 2200 pix.

Det är inge fel på koret hade det felet också det blir för varmt bara kör fläktkontrollen på manuelt i stället ca på 30 procent gjorde jag och då slutade alla problem sänkte tempen från 80 till max 30 grader:)

Visa signatur

Ult1mate Gaming !

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cads
Nej tyvär flyttade den till en annan slot men samma problem kvarstår..

Tack för tipset iallafall

kör med manuel fläktkontroll då kommer det sluta bli fel

Visa signatur

Ult1mate Gaming !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
Grafikkort i synnerhet är oftast en kamp om drivrutiner och tweaks hit och dit, det är bara att testa sig fram.

Jo, sårligt nog så är det så...
Skrev ett mail till ATI fåse om de har någon bra lösning på den här röran av kaos me drivrutiner..

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Sapphire 4870 problem

Har läst lite på detta forum och läst runt lite på andra me. har prövat lite själv om bestämmt mig för att försöka hjälpa andra lite:)

Problem som lätt kan uppstå med ditt nya sapphire radeon Hd 4870.
Ränder på skärmen kan tyda på värmeproblem.
Att du får fps drop kan med tyda på värmen.
Att du inte får ut fulla effekten av ditt kort kan bero på att du inte tagit bort dina gamla drivrutiner till tidigare kort.
För vissa så funkar det ej med den senaste catalyst drivern 9.3 så dom får köra med lite äldre som T.ex. 8.8 eller 8.9.
Om ditt 3Dmark06 inte vill starta så går det att ladda ner en liten fix från deras hemsida.
Den ligger på endast 2,5mb.
Om du inte märker så stor skillnad mot ditt förra kort så kan det vara din processor som flaskhalsar lite.
Den kan du enkelt klocka upp i BIOS så du kommer åt genom att trycka på DEL när du startar datorn.
Se till att du har ett ganska kraftigt nätagg, minst runt 500w och att du kopplat in båda 6pins kontakterna i grafikkortet.
X-Fi ljudkorten kan störa 4870 drivrutinerna.
Testa att avinstallera ljudkortet och sedan koppla ur det. Annars kan det också vara spår av gamla Nvidia drivrutiner som ligger och skräpar och detta kan fullständigt sabotera ATI:s drivrutiner.
ATIs kort kan bli ganska varma så det ska inte vara någon större fara om ditt kort skulle ligga vid 80grader.
Har läst att dom ska klara upp till 120 men själv är jag lite skeptisk till att ha plast i över 100grader.
Om det ända som felar är tempsen så finns det många bra och billiga kylare.
Själv körde jag med en accelero S1 innan och sänkte tempen med 15grader och så blev grafikkortet ljudlöst.

Börja med att ta bort alla dina tidigare drivrutiner till tidigare kort.
Det kan du göra med http://www.guru3d.com/category/driversweeper .
Det är viktigt för att den nya programvaran ska funka.

Sen laddar du ner catalyst 9.3 som är den senaste drivrutinen för 48xx.
Den hittar du här http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw... .

Finns även http://www.sapphiretech.com/us/support/drivers.php

Har klippt ut lite delar från vissa trådar om just detta kort.
Citera:

Jag hade samma problem som tråskaparen med mitt nya Saphire 4870. När jag startade vissa spel blev det grafikbuggar på skärmen och hela datorn låste sig, men jag lyckades hitta en ganska enkel lösning.

Tydligen har ATI fuckat upp sina drivisar. ATI har en funktion för att spara energi som fungerar som så att när kortet inte behöver gå för fullt så klockar den ner GPU hastigheten. Det är bara det att när det är ett 3d spel som inte kräver alltför mycket men endå lite kan inte drivrutinerna bestämma sig ifall den ska klocka GPUn till 500Mhz eller 750Mhz. Istället ligger den och togglar mellan dessa två klockfrekvenser. Detta laddar ur alla buffrande kondningar och gör så att kortet dör när PSUn inte kan leverera tillräckligt med ström under alla skiftningar.

LÖSNING:
Skapa en profil i CCC och editera i profil-filen precis som man gör med "Fan fix" http://www.youtube.com/watch?v=eufD...eature=related.
Istället för att ändra fläkthastigheten ändrar du detta:

Byt ut:

<Feature name="CoreClockTarget_0">
<Property name="Want_0" value="50000" />
<Property name="Want_1" value="50000" />
<Property name="Want_2" value="75000" />
</Feature>

Mot:

<Feature name="CoreClockTarget_0">
<Property name="Want_0" value="75000" />
<Property name="Want_1" value="75000" />
<Property name="Want_2" value="75000" />
</Feature>

Starta om datorn och aktivera profilen TVÅ gånger.

Det löste sig för mig, hoppas det fungerar för er!

hejsan. Jag har löst de första problemet med mosaik bilden och en total crash. Allt med hjälp av en enkel formatering. Det skall tillläggas att jag var väldigt noga med att ta bort alla gamla drivrutiner när jag testade och sätta i kortet utan att formatera. Men jag fick ändå detta väldigt jobbiga fel. Men som sagt så löste sig detta problemet för mig när jag formaterade.

Men nu är det så att jag har fått ett annat nästan lika störrit problem. Det är nämligen så att när jag skall spela, så flyter det på jätte bra ibland. Men oftast så laggar det utav bara helvete. Vad kan detta bero på. Menar hade de vatt så hala tiden så hade jag kunnat förstå det hela. men inte nu när det bara är så ibland.

Det handlar om att pressa GPU:n Powerplay är ju styrt av GPU-aktivitet och därför borde det ju logiskt sett hjälpa att öka på belastningen. Vet inte riktigt om det kommer att fungera med tanke på att den redan borde använda maximal power. Hade ett liknande problem på mina kort ett par drivrutinsversioner sedan dock hjälpte det inte att öka på belastningen då. Vidarebefordrar som sagt bara info jag hittat på ett annat forum

ASUS har en driver som ligger och spökar i systemet som heter "Extended graphics driver" som gjorde att mitt kort funkade mycket mystiskt. Efter att ha disablat denna driver i Devicemanagern så funkar det bättre. Det går inte av någon anledning att avinstallera den utan att montera in det gamla kortet och det pallar jag inte.

Prova byt PCI Express slot. Det kanske funkar.
Fick inte mitt att funka i den ena slotten först. Sen grejjade jag runt lite och flyttade på det och vips funka det.
Kör med 4870x2

Funkar inte detta har du fel på hårdvaran så då är det bara att skicka tillbaka kortet och hoppas på ett nytt.

Visa signatur

CPU=Intel E8500@ 4.18ghz(Cooler Master Hyper 212)| MOBO=ASUS P5Q-E P45|VIDEO=XFX radeon HD 4890 XT 990mhz|RAM=4Gb Corsair Dominator 1066mhz|500GB 32Mb WD|powersupply Corsair 750W|

Permalänk
Medlem

Åå satan f*n vad nice! Tackar

Ska hem sanrt och prova allt det där så återkommer jag med svar

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Problemet äntligen löst...

Jag fick helt enkelt installera ett annat OS i datorn, på en annan partition och sen ta filerna från den tidigare OS:et för att behålla filerna...

Så nu får jag formattera om den tidigare och installera om den.. Jobbigt men det har löst sig nu iallafall..

Installerade CCC 8.8 har inte provat den senaste versionen.. Men det funkar nu iallafall

Fick runt 15k poäng i 3dmark 06.. Blir till att klocka processorn lite nu.

tack för tipsen!

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

och Xleon när testat allt där men fortfarend fel ? vad skal man göra då
Och detta är med mitt ANDRA Sapphire 4870 1gb kort.

Detta är hur mitt problem ser ut...
http://img441.imageshack.us/img441/4793/eorror.jpg

Mobo MSI P7N Dimond
Bios is 1.0
RAM 2Gb ( 2x PC2-6400 400MHZ Corsair mem)
PSU Cosair TX750W
CPU E8400
Gfx Sapphire 4870 1GB on 9.3 drivers at moment
OS XP with SP2
Sound card X-Fi Xtream audi
HD Samsung all HD501LJ, HD753LJ and SP2504C
DVD Pioneer DVR-111D
2 monitors DVI connected Syncmaster 225BW and a DELL2001FP

Ok vad jag har testat....
innan formatering testa jag med mitt första sapphire 4870 att köra i 750 alltid...funka inte... Testa också drivisar 8.12 9.1 9.2 detta var jag minns på rak hand men efter de så RMA jag kortet och fick efter typ 6 7 veckor ett nytt titta på RoHs numret och de är olikt mitt första så jag antar att de nytt
Med de nya kortet körde jag 9.3 testa köra utan CCC med bara tray tools funka inte skuma är att just när jag fick de så krasha (error) de 3 gånger efter de kunde jag köra 4 5 dagar ( mesta dels Wow och SL) men så skulle jag testa Deep Space och BAM Artifacts.. typ efter 15 20 mins...

Så jag tog kortet till en polare och körde de i hans burk han kör Win 7 och under den tiden jag var där ca 5 6 timmar så testa vi massa spel (ink Deep space) körde film och youtubs etc på samma gång och inget hände.
Kommer hem kör typ 2 timmar får fel igen hemma..
Updatera X-FI Auido xtream drivisar får error...
Byter från X-Fi Audi Xtream till X-FI Xtream Fidelity får error...

Formater om C driven och reinstaller Windows XP kör in drivisar 9.3 med CCC och allt får error...
Har ävent testat köra med en monitor och utan Ljud kort... får error..
Ser ut some jag kan enklare åter skapa problemt genom att köra en youtub eller liknade stream från nätet och lira SL ( eller testad och att köra Stream + ha Word uppe)
Har även satt in mitt kort i pci-e slot 2 men fortfarande samma sak...

så man skulle kunna tro att de är moderkortet men mitt Nivida 8800GTS 320mb funkar ok ( efter som jag körde de i 7 veckor i mellan korten.. jag testa)

Någon som har några ider öppen för förslag vill för %¤%##"veta vad problemt är

Edit.
också de där med powerplay jag kan tro att dom har fortfarande problem har en log på rivatuner är mitt hoper som en jojo i desk top och även i vissa spel hopar den mer än man kan tro att den ska..
Märkte oxo att jag redan postat här en gång hehe tröt och sur lägger inte märke till sånt

Permalänk
Medlem

Till er med sapphire radeon hd 4870

Jag tröttnade helt enkelt och beslutad emig för att ringa dom därifrån jag beställt min grafikkort och sa att mitt var fel så jag ska skicka tillbaka det någon gång nästa vecka sen så får jag kredit på den sidan så jag ska lägga till lite sen köpa ett Asus radeon hd 4890 och hoppas på det bästa.
Har ett flertal polare som äger ett HD 4870 och det är inget fel på deras kort men när dom har ett sapphire så strular det.
Det finns bara en sak att säga, Det är inget fel på ett HD 4870 sålänge det inte kommer från sapphire!

Visa signatur

CPU=Intel E8500@ 4.18ghz(Cooler Master Hyper 212)| MOBO=ASUS P5Q-E P45|VIDEO=XFX radeon HD 4890 XT 990mhz|RAM=4Gb Corsair Dominator 1066mhz|500GB 32Mb WD|powersupply Corsair 750W|

Permalänk
Medlem

Har haft ett inlägg på både MSI hemsida (min mobo) och på Sapphires egna Forum...
Ser ut some de är den där ¤&##" Powerplay... men skumt att de funkar bra hos polare och brosan...
plus att grafiken i några spel är helt B testa Cod4 hade mass tearings etc även me Vsync på

Permalänk

Har ett Sapphire Silent Effecincy 4870, med Accelero S1 rev.2. Kan säga till alla här att problemet med dessa kort beror på undermåliga komponenter. Tittar ni på hur andra 4870 kort ser ut, så ser ni skillnad. Sapphire följer inte ATI:s referens design och kör med billigare komponenter. Som exempel, så kan man utläsa temp på VRM (spänningsregulatorerna) på de kort som följer ATI:s design, men inte på Sapphire. Den största orsaken till att dessa kort beter sig konstigt är troligtvis för att VRM överhettas. Mitt kort @default (dvs ingen OC alls), fixar inte att köra ett stability test i FurMark.

Ska skaffa en såndär "AC Turbo Module", synd för jag ville ha kortet helt ljudlöst.

Permalänk

Hur går det för alla Sapphire 4870 ägare där ute? Fungerar det för er att trixa med powerplay (Som verkar vara en stor issue här)?

Funderar på ett Sapphire 4870 Vapor-X med bra kylning nämligen.