Permalänk
Medlem

Utorrent problem

Hej vill börja med att jag inte kunde hitta vart jag skulle placera tråden så en mod kan ju lägga den till rätta eller ngt..

Och nu till problemet. igår när jag skulle dra ner en torrent så börja jag fps droppa hela tiden så jag undra vad det kunde va så jag stängde av utorrent då fick jag bort fps droppsen, nu har jag samma problem att det fps droppar från och till, ngn som vet va de kan va ?

Permalänk
Medlem

Utorrent drar ju trots allt en del resurser både från dator och internetuppkoppling. Du får nog välja, köp ny dator eller hoppa över att göra båda saker samtidigt, spela och tanka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Utorrent drar ju trots allt en del resurser både från dator och internetuppkoppling. Du får nog välja, köp ny dator eller hoppa över att göra båda saker samtidigt, spela och tanka.

altså problemet e inte i spel och internet, det e windows som fps droppar, det e endast när utorrent är igång... sen jag sitter på E6660 GF9800 4gb minne och 1.6 tb hhd

Så jag undrar va som kan va felet

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eKEN621
det e windows som fps droppar, det e endast när utorrent är igång...

Googla på ditt antivirus-program plus utorrent och se om det finns några lösningar.

Permalänk
Medlem

Det kan vara att hdd´n blir överbelastad.
Det har jag varit med om.

Det som hände då är va att hdd börjar att swappa och allt laggade som f*n.

Kolla om det står hdd busy i utorrent, det ska stå på raden längst ner issåfall.

Visa signatur

-Corsair Spec-Alpha -Intel Core i5-6600K - MSI Z170A KRAIT GAMING - Crucial DDR4 2133MHz 32GB -Asus GTX 980TI STRIX

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eKEN621
altså problemet e inte i spel och internet, det e windows som fps droppar, det e endast när utorrent är igång... sen jag sitter på E6660 GF9800 4gb minne och 1.6 tb hhd

Så jag undrar va som kan va felet

snälla han du citera sa det verkliga skälet till att detta uppkommer. Torrent tar väldigt mycke prestanda även för mig som sitter på en i7a ,så det är som inget som är fel. du kan dra ner UL hastigheten då kan det hjälpa mycket.

dock är detta inget vi ska prata om i sweclockers eftersom detta är ett fildelningsprogram. Och det bryter mot regel 7

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

Åter igen.

uTorrent är inte ett olagligt program. Det är ett fildelnings program.
Inte ett "olaga fildelnings program".

Torrent teknik är ett fullt lagligt sätt att dela med sig av data.

Att det sedan används på "fel" sätt enligt olika lagar osv.(Tänker inte gå in på det här) så är det inget regelbrott att prata om en programvara som kan användas lagligt.

Rätta mig om jag har fel.
Men tycker det är lite hysteri kring detta.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.