Hänger sig vid kopiering/flytt mot server och radering

Permalänk
Medlem

Hänger sig vid kopiering/flytt mot server och radering

Hej

Tjejens Amilo Pro V3515 med Win Vista hänger sig och kräver omstart otrevligt ofta.
1.Det inträffar oftast då hon kopierar över bilder till vår server för backup, dvs helt vanlig kopiering och inga konstiga sync program.
2. Ibland när man kikar på bilderna med windows bildvisningsprogram, inte lika ofta dock.
3. Och senast i går så hängde den sig när jag raderade filer på totalt ca 700Mb

Har kikat runt i den och kompletterat upp RAM minnet då den enbart hade 500Mb och var jätte seg i stort. Nu går den som tåget förrutom att den hänger sig allt som oftast.

Några tips eller tankar? Jag har inte installerat om den för då får jag säkert större problem med drivisar mm.

Permalänk
Medlem

Låter som någon form av hårddisk eller ram minnes problem.

Blir den överhettad ?

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

På fujitsus hemsida "http://se.ts.fujitsu.com" finns det ett program som heter DIFS prova att köra det för att kolla om det finns hårdvarufel i datorn.

Visa signatur

-Corsair Spec-Alpha -Intel Core i5-6600K - MSI Z170A KRAIT GAMING - Crucial DDR4 2133MHz 32GB -Asus GTX 980TI STRIX

Permalänk
Antielefant

Låter väldigt mycket som just en säckande hårddisk, alternativt fel i $MBR.
Prova att köra 'chkdsk /r' i kommandoprompten.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joinas
På fujitsus hemsida "http://se.ts.fujitsu.com" finns det ett program som heter DIFS prova att köra det för att kolla om det finns hårdvarufel i datorn.

Provade programmet utan framgång, allt var ok...

Har även upptäckt att aktivitetshanteraren ljuger!
CPU användningen överstämmer inte med siffrorna under "processer"
t.ex. så kan cpu användning ligga på 35% men systemets vänteprocess står på 80%, känns som ett glapp där...