Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Drog bort sv-video kontakten på TVn.

Permalänk
Medlem

Drog bort sv-video kontakten på TVn.

Vet inte om det tillhör denna forumsdel.

Jag var så dum och kopplade bort S-video kabeln mellan grafikkort och TV när allt var påslaget. När jag kopplar in kontakten igen så händer ingenting på min TV. Allt är bara svart. Jag har testat att ändra alla möjliga inställningar för grafikkortet men tyvärr hjälper det inte heller. Har även startat om datorn btw.

Använder ett GeForce 6200.

Tips och hjälp tas glatt emot!

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Det jag brukar göra är att bara ha tvn inkopplad. Då går det till sig, nackdelen är att då blir TVn primär bildskärm (lätt fixat men brukar vara irriterande att fixa till placeringen på ikonerna)

Dvs. dra ut kontakten till din monitor så bara s-video kabeln till TVn sitter i. Starta nu om datorn (om den är igång). Då bör det gå till sig som sagt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 w/ Seasonic FOCUS PX 850W | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5900X | 32GB TridentZ 3600Mhz DDR4 | Geforce RTX 3080 Ti

Permalänk
Hedersmedlem

Hur långt går det?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det var bättre förr när man kunde använda TvTool för att switcha och ordna med sin tvout

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr-nix
Det jag brukar göra är att bara ha tvn inkopplad. Då går det till sig, nackdelen är att då blir TVn primär bildskärm (lätt fixat men brukar vara irriterande att fixa till placeringen på ikonerna)

Dvs. dra ut kontakten till din monitor så bara s-video kabeln till TVn sitter i. Starta nu om datorn (om den är igång). Då bör det gå till sig som sagt.

Tyvärr så fungerade inte. Min TV är fortfarande svart och när jag kopplade in min datorskärm sen så blev den också svart så fort WinXP loggan kom upp. Fick köra igång systemåterställningen via felsäkert läge.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Tyvärr så fungerade inte. Min TV är fortfarande svart och när jag kopplade in min datorskärm sen så blev den också svart så fort WinXP loggan kom upp. Fick köra igång systemåterställningen via felsäkert läge.

Det låter som att upplösningen blir för hög för tv:n när du kommer in i windows. Testa att sätta en låg upplösning på skärmen med din vanliga skärm inkopplad. Stäng sedan av datorn och koppla in tv:n och koppla ut skärmen. Starta sen datorn och se om det funkar!

Visa signatur

Antec 300 | Chieftech 500W | Asus P5K3 Deluxe | Intel E8400 (@ 4,0 GHz)/TRUE | Corsair XMS PC10600 DDR3 4GB | Asus 8800 GT 512MB (@ 720/1620/1010)/Accelero S1 REV2 | WD 160 GB + WD 500 GB | BenQ G2412HD x2
Asus eee PC 1008ha

Permalänk
Medlem

Jag får testa ditt tips imorgon. Ganska trött nu och jag kan lätt sabba nåt när jag är det.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD