Permalänk
Medlem

Rymdspel

Tjenare, undrar om folk kan tippsa om något coolt rymdspel?

Tänkte något typ, Freekancer eller vad det gammla ms spelet hette. Gärna ett nyare STORT spel, där det finns rejäla chanser till att fixa stora skepp

Letar inte fter ett MMO så som EVE, utan ett singelplayer spel Måste inte avra en jävla massa skjutande, utan handel och sånt får gärna vara en stor del i spelet också!

Permalänk
Medlem

det ända "rymdspelet" jag vet är la Masseffect

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Medlem

Slutet på spore är jävligt tråkigt men det är ett rymdspel... Alla starwars är väll rymdspel så det skriker om det.
Sist kan vi dra till med det enormt bra, storäljande, mång prisade, "game of the year" utnämnda, never ending och galet roliga Mulle Meck bygger rymdraketer!

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

dead space?

Permalänk
Medlem

Inget av dessa är väl liknande Freelancer?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

EVE, har hört att det ska vara väldigt stort.

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Avstängd

Jumpgate Evolution är en kommande spel, vet inte ett skit om det än

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
EVE, har hört att det ska vara väldigt stort.

Men det står längst upp att han inte vill ha mer Eve

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Mass effect Kotor 1 och 2

de 3 är väldigt lika varandra

Kotor är Star wars spel Mas effect är det inte

Kotor baseras på rundor i fightingen(inget som störde mig) de gjorde inte mass effect där man spelar som någon slags militär typ använder vapen och liknande.

Alla spel är defintivt riktigt bra om man gillar den typen av spel jag själv har spelat igenom båda kotor spelen många ggr men dock inte mass effect ännu.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk

Rymdspelet, massa skjutande men även handel. Antagligen det bästa spelet 2008 om ni frågar mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

x3 reunion är spelet du letar efter.
Snyggt, stora flottor med stora skepp, fabriker och mycket handel.
Det enda negativa jag kan komma på är att inlärningskurvan är rätt galen.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Homeworld för tusan! Inte så nytt kanske, men definitivt rymdspel.

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord

Permalänk
Medlem

Annars finns gamla hederliga Escape Velocity: Nova som är kul som fan. Lite enklare, men med stor värld och mycket story (flera olika med olika slut). Precis som Freelancer fast 2D.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Elite Frontier, fortfarande rätt kul om man klarar av grafiken dvs

http://free-game-downloads.mosw.com/abandonware/amiga/games_d...

Spacerangers 2 är ett i mitt tycke bra spel som också måste klassas som rymspel.

Permalänk

dark starone är bara singel jag tycker det vara rätt bra där kan man göra sitt skepp rätt stort

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk

Starscape är det bästa rymdspelet jag spelat. Letar efter liknande spel för tillfället faktiskt.

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem

X3, Evochron, Freelancer, Parkan II, The tomorrow War.

Permalänk
Medlem

X serien är igentligen det ända som kommer nära Freelancer och som är ett singel player spel (inte mmo). Så sattsa på det om du gillar sådana spel, sen förstår jag inte varför folk börjar dra in spel som kotor/mass effect då det inte ens är samma kategori av spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
X3, Evochron, Freelancer, Parkan II, The tomorrow War.

och då var väl listan komplett...eller har vi glömt något?

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Hedersmedlem

Sins Of A Solar Empire

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Medlem

Måste rekommendera Sins of a solar empire. Har spelat det några rundor.
Man kan zooma in mycket och det kan bli såna sjuka rymdstrider riktigt skoj att se på. Tror det är en expansion som är på väg också. Eller kankse precis kommit?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kboman
Homeworld för tusan! Inte så nytt kanske, men definitivt rymdspel.

ja homeworld, konsigt att ingen annan har sagt nåt förutom du, väldigt bra spel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har redan blivit sagt men X3 och även X2 kan va fantastiska spel om man har tiden.

Permalänk

freespace 2

Permalänk
Medlem

Tror inte många här har förstått vad för slags spel trådskaparen syftar på
Förslår X-serien, framförallt X3 som ser riktigt bra ut, dock är det svårt att komma igång men det finns oändligt många tutorials för just denna ändamål.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Har kört igång X3... Men som ni sa... jag fattar knappt styrningen haha! Det är fruktansvärt svårt Men kan tänka mig det blir lättare med tiden! Tänker ge detta en chans, men kanske borde ha en joystick

Permalänk
Medlem

jag körde x3 utan joystick och det fungerade hur bra som helst, när du får större skepp så kommer det nästan vara omöjligt att spela med joystick

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2