Permalänk
Medlem

Varning!

Köp INTE saker av en kille som uppger sig heta Kian K Kianfar! Han lägger ut mängder av annonser på mängder av olika ställen! Jag skulle byta ett gtx 260 och 500kr mot ett 4870x2. Priset var så bra för att mitt var i princip nytt och hans använt sedan november (sa han iaf...). Vi kom överrens om att skicka samtidigt via posten, han skickar och jag får kolli-id, stämde mycket bra med vikt och allt! Jag skickade inte mitt grafikkort för att jag tänkte köra den säkra vägen och skicka när jag kollat så han inte lurade mig. Men han smsade ihjäl mig och sa att om jag inte skickar så ringer han posten och be dom skicka tillbaka hans grafikkort. Så jag la det på posten och såg till så jag fick ett kollinummer men jag sa även att lägg detta på en plats så jag vet att det INTE kommer skickas förens jag ger klartecken! Han blev nöjd och jag fick snart mitt grafikkort, glädjen var enorm! Jag kommer hem, öppnar lådan (4870x2 orginal kartong! xD) och ser en massa papper, första tanken är att han har paketerat det väldigt bra, JAG BLIR GLAD!! xD Efter jag tagit bort det första pappers lagret så ser jag en träbit ligga på tvären, jag tänker att det e nog för att kortet inte skulle flyga omkring... Jag tar bort den och ser att lådan är fylld med det!! trä!! Jag får panik... och ringer posten! Nu har jag hämtat tillbaka mitt grafikkort med 500ingen i. Kollade upp hans adress som var Torlingsgatan tror jag, i örebro. Stog när jag sökte på google att det var svealands ABSOLUT farligaste gata, och på en annan träff stog det att en man attackerar bilar som kör förbi! xD

Akta er för honom, nu så har han precis lagt upp en ny annons, en samsung tv den här gång, kanske blir ett "köp", not...

Nu är frågan vad jag skall göra, skall jag ens göra något? Känns ju bäst att typ ringa hans fru och säga att han är ett jävla svin! Vad tycker ni? Ge mig råd

Permalänk

Ja ring hans fru eller hota med att gå med polisen om han inte skickar tven till dig.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Skicka en njewk

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Skicka en njewk

njewk!?

Permalänk
Medlem

Hahaha...

Jag bor i örebro. Jobbar som elektriker på Örebrobostäder och toringsgatan ligger i det området jag jobbar i och jag har vart där 100-tals gånger.
Att det skulle vara den farligaste gatan i svealand var det dummaste jag hört

Jag har heller aldrig blivit attackerad när jag kör där...

Permalänk
Medlem

Något borde ju förstås göras, irriterande tanke att detta ska få fortgå. Frågan är vad man kan göra?

Permalänk

ta paketet och hanns adress och gå till polisen och gör en anmälan för bedrägri.

eftersom du skulle skicka grejer till han så har du ju hanns adress så borde inte vara så svårt att bussa polisen på han

ta även med dig utskrifter på samtliga email till och från honnom

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

en grym tanke slog mig! Att få polisen att "köpa" hans jävla tv! Så han försöker lura polisen å sånt blir ju hur kul som helst!

Permalänk
Medlem

elda upp hans hus...

Permalänk

exakt tipsa en polis att köpa tv, hmm iofs min syrra är polis. Länka annonsen så ber jag henne kolla upp det.

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clairvoyant
exakt tipsa en polis att köpa tv, hmm iofs min syrra är polis. Länka annonsen så ber jag henne kolla upp det.

Smart ide haha:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clairvoyant
exakt tipsa en polis att köpa tv, hmm iofs min syrra är polis. Länka annonsen så ber jag henne kolla upp det.

Fan vad schysst! Jag pm:ar

Permalänk
Medlem

I Sverige får inte polisen köpa en tv bara för att sätta dit han.

Jävlas lite med han istället..

Permalänk

Låter som en urban legend om du frågar mig. O.o
Finns det verkligen folk som tar sig tid att paketera bra och sedan fylla en originalkartong av själva produkten med trä? :S

Visst finns det mysko människor men det där... w00t.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem

Klart det finns oärliga människor Darkzider. Riskerna är dessutom små för hyfsade pengar. Det här tog honom inte mycket tid och han får ett kort värt ca 1500 begagnat. Hyfsad timlön.

Det jag undrar är hur du kollade upp hans adress?

Permalänk
Medlem

Vi kom överrens om att skicka samtidigt via posten,
han skickar och jag får kolli-id, stämde mycket bra med vikt och allt!
Jag skickade inte mitt grafikkort för att jag tänkte köra den säkra vägen och ...

Om han gjort likadant, hur hade du tagit det?
Jag menar brutit er överenskommelse ... att skicka samtidigt.

Om jag kommer överens med dej då, att vi skickar båda samtidigt.
Är det bara ljug eller .... ??
Kanske han vart lack på dej och 'gav tillbaka' på ett alldeles fel sätt.

Det stämmer att som vi ropar får vi svar.
Ibland har vi även oss själva att skylla för vad som händer
... åtminstone lite grann

Hälsning
halojoy - använder mer säkra sätt, litar på just ingen okänd lirare

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk

Postförskott ftw.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkzideR 84
Postförskott ftw.

men vi skulle ju byta... xD

Permalänk
Avstängd

Ansikte mot ansikte ftw.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4ban
men vi skulle ju byta... xD

Då tar vi den här istället :P:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ansikte mot ansikte ftw.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ansikte mot ansikte ftw.

Det är ju farligt.
Om man inte gör de på en befolkad plats förstås.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Det är ju farligt.
Om man inte gör de på en befolkad plats förstås.

Det är sant, speciellt om killen "bor i farligaste delen av stan" och man "kan bli attackerad" om man kör bil där... Taskigt läge att behöva traska till örebro bara för att ha bilen i behåll. Har det inte funnits en funktion med posten där de mottar båda paketen och först när de har båda paketen och kontrollerat innehållet skickar de vidare paketen till respektive mottagare? Sounds great i mina ears (hård kväll igår, svengelska ftw)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisse_379
Det är sant, speciellt om killen "bor i farligaste delen av stan" och man "kan bli attackerad" om man kör bil där... Taskigt läge att behöva traska till örebro bara för att ha bilen i behåll. Har det inte funnits en funktion med posten där de mottar båda paketen och först när de har båda paketen och kontrollerat innehållet skickar de vidare paketen till respektive mottagare? Sounds great i mina ears (hård kväll igår, svengelska ftw)

Det dummaste jag hört, men vi kan skylla det på din hårda kväll.

Internetgirot annars.

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

Ni verkar ju lika skumma båda två.

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Avstängd

Ge mig hans adress så ringer jag på o frågar varför han skickar trä bitar till folk!!!

Bor också i Örebro:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr-boring
Ge mig hans adress så ringer jag på o frågar varför han skickar trä bitar till folk!!!

Bor också i Örebro:)

Roligare att busringa me dolt nummer och uppge sig för polisen och säga till han att han kommer åka dit för bedrägeri. Kul å se hur han kommer reagera.

Permalänk

Mm det finns en hel del idioter där ute. Nån borde nuka han ;P

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
Roligare att busringa me dolt nummer och uppge sig för polisen och säga till han att han kommer åka dit för bedrägeri. Kul å se hur han kommer reagera.

Good Evening Mr. Kianfar, this is CIA, you have been reported by the Swedish policeforce as a member of a terroristic organization and will therefore be investigated, have a nice evening.

Hade varit kul

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

bara namnet låter ju påhittat