Permalänk
Medlem

Annars finns det väl något som heter bedrägeriförsök?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

ta fram din RPG som du säkert har i din magiska ficka och ladda ner en bra aimbot och skjut han till närmsta respawn ställe sen corpscampar du han tills han ger dig till grafikkort.

OT gör en polisanmälan

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Fanns ju ingen info om att torlingsgatan, skulle vara svealands farligaste gata.
hittade 3 länkar på google, en var till detta forum

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tog du inte kort på träbiten! Uploada!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hämd! Packa om paketet som ska till han, lägg i samma träbit!

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

door2door shooting

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Knock and don´t run!

Det är mitt förslag

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkzideR 84
Postförskott ftw.

Jo, det blir ju mycket säkrare på det viset. Det finns ju en magisk spärr som gör att man inte kan skicka tegelsten och träbitar med postförskott...;)

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Jo, det blir ju mycket säkrare på det viset. Det finns ju en magisk spärr som gör att man inte kan skicka tegelsten och träbitar med postförskott...;)

Fördelen med postförskott är att man "OFTAST" kan få öppna paketet där man hämtar ut det, innan man betalar. Har själv gjort det några gånger när man har varit tveksam. T.ex. nu senast när jag beställde en bärbar ifrån Monae.se.

Vanlig FÖRSKOTTsbetalning, där man betalar in pengarna i förväg långt innan paketet ens skickas är något av det dummaste man kan göra ifall man inte litar på personen/företaget i fråga.

Permalänk
Medlem

Är det bra grafikprestanda på en träbit? eller va väll kortet moddat att likna en men den jävlen som skickade den ska väll fan få veta att han knappast är omtyckt? beställ en hitman!

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

Jag är väldigt feg när det gäller att handla på blocket , Jag skriver altid att folk ska välja telefonen istället för att maila när jag har saker för försäljing. Okej att han kan ställa frågan på mail men ringa efter att han ser att jag get svar. Okej Alla köp o o försäljningar jag har gjort har gott bra ,och det tror jag har att göra med att jag tar telefonkontakten före mailingen. Okej klart man kan bli lurad med men ändå , Jag har råkat ut för folk som har velat byta ett föremål men det gör jag inte antingen betalar man priset eller så låter man bli.

TS du hade ju tur i detta fall att fu gjorde som du gjorde ,men inte meningen att du ska måsta känna rädsla att handla på blocket eller andra ställen för just detta

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Good Evening Mr. Kianfar, this is CIA, you have been reported by the Swedish policeforce as a member of a terroristic organization and will therefore be investigated, have a nice evening.

Hade varit kul

Tror du ärligt talat att en underrättelse organisation som CIA skulle vara så dumma så att dom påannonserade en undersökning till föremålet för den ?

Hur korkad får man bli.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Fördelen med postförskott är att man "OFTAST" kan få öppna paketet där man hämtar ut det, innan man betalar. Har själv gjort det några gånger när man har varit tveksam. T.ex. nu senast när jag beställde en bärbar ifrån Monae.se.

Vanlig FÖRSKOTTsbetalning, där man betalar in pengarna i förväg långt innan paketet ens skickas är något av det dummaste man kan göra ifall man inte litar på personen/företaget i fråga.

OK, tur för dig, men ifall det händer något, så får utlämningsstället stå för kostnaden. Inte säljaren. Inte posten.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk

säg att du vill köpa tv'n, och säg sedan att du byter mot nått kul, och så skickar du tebax träbiten

kom ihåg att använda annan mailadress

Permalänk
Avstängd

Köpa TV:n?

Om han skicka en trädbit istället för grafikkort, blir det en hel stubbe denna gång?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Håller med. Gör en polisanmälan för bedrägeri.
Är väldigt enkelt, och gör det för i helvete. Sånt här skit ska bestraffas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4ban
en grym tanke slog mig! Att få polisen att "köpa" hans jävla tv! Så han försöker lura polisen å sånt blir ju hur kul som helst!

Problemet är att han redan vet om din ide för att han var här och läste.Han heter "lykone" här.Han lade upp annons på en q9300 och ville locka mig med internetgirot för att istället skicka nåt skräp som det hände dig.Jag kom på det redan innan jag läste din tråd och nu blev det bekräftat

Permalänk
Medlem

Kianfar låter nästan som den där indiska killen i Percy tårar. Hmm.. vad hette han. någon som minns?

Edit: Tjindar hette han. Inte alls likt. sorry.. :/

Visa signatur

"Where should I put this thing so that it doesn't hurt anyone we know or care about?"
"Out the window, Sam. There's nobody but strangers out there."

Permalänk
Medlem

TS är full av S.K.I.T...... personen som anklagas har varit en kollega till mig förut och det har hänt att vi hållit kontakt pga datorintresset. Detta läge är snarare tvärtom, vi pratade kort om detta hos en gemensam bekant verkande som lokal återförsäljare där vi ibland leker lite med diverse hårdvara, klockar osv när tillfället ges.
Att skicka träbitar förnekades aldrig, eftersom pga dåliga erfarenheter tidigare så rådde ingen tvekan att den anklagade var på väg att bli blåst. TS svarade aldrig i luren och insisterade överdrivet hela tiden via sms att han inte kommer ge sig på en blåsning och precis som TS själv påstår, höll han aldrig sin del av dealen heller.
Tanken var att lära lillen en läxa, att så ska man inte bete sig. Dessutom finns det ingen annons om någon samsung-tv, hur i helsike kan TS komma fram till det, är en gåta, eftersom den anklagade köpte en specifikt sony hos samma återförsäljare till väldigt förmånligt pris, CCC, bästa bild osv blev också ett samtalsämne.
Både jag och den anklagade har delvis annonserat här på swec tidigare och jag ger f*n bort hela min rigg om någon kan påstå att oärlighet någonsin har uppstått.

Ett tips till småbarnen är att: Get your damn priorityes straight.

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prologic
TS är full av S.K.I.T...... personen som anklagas har varit en kollega till mig förut och det har hänt att vi hållit kontakt pga datorintresset. Detta läge är snarare tvärtom, vi pratade kort om detta hos en gemensam bekant verkande som lokal återförsäljare där vi ibland leker lite med diverse hårdvara, klockar osv när tillfället ges.
Att skicka träbitar förnekades aldrig, eftersom pga dåliga erfarenheter tidigare så rådde ingen tvekan att den anklagade var på väg att bli blåst. TS svarade aldrig i luren och insisterade överdrivet hela tiden via sms att han inte kommer ge sig på en blåsning och precis som TS själv påstår, höll han aldrig sin del av dealen heller.
Tanken var att lära lillen en läxa, att så ska man inte bete sig. Dessutom finns det ingen annons om någon samsung-tv, hur i helsike kan TS komma fram till det, är en gåta, eftersom den anklagade köpte en specifikt sony hos samma återförsäljare till väldigt förmånligt pris, CCC, bästa bild osv blev också ett samtalsämne.
Både jag och den anklagade har delvis annonserat här på swec tidigare och jag ger f*n bort hela min rigg om någon kan påstå att oärlighet någonsin har uppstått.

Ett tips till småbarnen är att: Get your damn priorityes straight.

Har inte följt denna tråd från första till den sista , Mer en det inlägg jag skrev tidigare o jag står upp till det , kan man inte lita på en person då ska man inte heller handla över nätet.
OT:
Det är som sagt väldigt svårt för oss att veta om nu någon sitter o blåljuger här på sweclockers så bästa sättet är igentligen att lägga ner sånna här trådar helt ,Är det nu så att personer är oärliga anmäl personen i fråga istället. Finns nummer använd dom , finns annat som kan tas som hjälpmedel för polisen, ta det. Men att sitta här o snacka S.K.I.T ger som inget anser jag. Kan nog åxå säga det att många som är reggade här anger nog inte sitt riktigta namn vid registrering , det är dessutom skit lätt att skapa en Email address bara för att skapa ett reg på nu exempelvis sweclockers

Jag hoppas i allfall att det ordnar sig för alla parter i detta ärende

hare gott mvh Börje

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prologic

Ett tips till småbarnen är att: Get your damn priorityes straight.

Allvarligt talat, att skicka en träbit är idiotiskt, och visar på dåligt omdömme. Oavsett vad den andra parten gör eller inte. Det handlar inte om att lära folk läxor eller inte, och att komma sättande med att andra parten inte gjorde bättre han, är bara ett sätt att försvara sin egen taskiga moral. Så tänk efter innan du ber någon räta ut sina prioriteter.....

Jag kan säga att jag har gjort massvis med lyckade affärer via Swec, NH och Techsweden. Någon har gått dåligt, och då ofta p.g.a. att posten har varit inblandad.

Allmänt kan jag säga att Internetgirot är en hyffsat bra tjänst. Postförskott kvittar när det gäller säkerhet, ifall man inte har bra känningar på utlämningstället, och rak förskottsbetalning är egentligen inget vidare.
Ofta brukar jag föreslå hälften i förskott, och hälften efter leverans. Det ger incitament för både köpare och säljare att genomföra affären, samt att ingen kan bli blåst på mer än halva beloppet.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Geeks
SweClockers

Helt urspårad.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015