Permalänk
Medlem

Nya mobiler från 3?

Hej,
Dags att köpa ny mobil, lg ku990 var en sjuk besvikelse och bajstelefon. Jag hade tänkt binda upp mig igen på ett 3 abonnemang haft det sedan urminnes tider.

min fråga är om det är någon som vet om det kommer någon ny mobil till 3s sortiment snart? Någon som kanske har lite inblick hos dem? ;D

Permalänk

Just nu verkar de inte ha några HTC-telefoner på sin sajt, men annars ska ju Touch Diamond 2 finnas att få tag på inom kort om du vill ha en telefon som ser bra ut och har funktioner så det räcker och blir över. Touch Pro 2 lär bli min nästa telefon, såvida inte fler google-telefoner letar sig ut på marknaden i år så man slipper förnedra sig med windows mobile igen. Vore skönt om de kunde få ut sin 7a för embedded devices snart.

Visa signatur

Inger 78år

Permalänk
Medlem

HTC Magic sägs komma till 3 under maj månad.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

nokia 5800 e grejt. har den fårn tre. kan vara tipps.

Permalänk
Medlem

Jag är inte feg på en diamond2, ser sjukt fint ut på tuben..

Några andra som sägs sig veta när det kommer nya modeller?

Permalänk

Nokia N97 är väl på G inom en månad eller två?

Permalänk
Medlem

Skrivet av 3 Sverige den 2a april:

"Det kommer en rad nya avancerade mobiler till sommaren. Just nu tittar vi bland annat på Nokia N97, Nokia E75, Sony Ericsson W995, Samsung Ultra Touch, HTC Touch Pro, LG Arena, HTC Magic som i så fall blir första Android-mobilen på svenska marknaden. Mobil testar den i sitt aprilnummer och kallar den ”Bästa mobilen någonsin”"

Skrivet av 3 Sverige den 3e aprit:

"Vi tittar på de här mobilerna. Det betyder att vi testar dem och förhandlar med tillverkarna om pris och leveransdatum. Så snart något är bestämt får ni veta."

Inte de nyaste nyheterna direkt eftersom det var nästan en månad sen de skrev detta samt att Arena redan kommit ut men det kanske kan vara till någon hjälp

Permalänk
Medlem

och jag håller med dig om att ku990 va en riktig skittelefon, klarade inte av att ha den mer än ett halvår :). Tycker N97 verkar lovande, bara att hoppas att den har en bra processor (N96an va tydligen klenare än N95an).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patabata
Skrivet av 3 Sverige den 2a april:

"Det kommer en rad nya avancerade mobiler till sommaren. Just nu tittar vi bland annat på Nokia N97, Nokia E75, Sony Ericsson W995, Samsung Ultra Touch, HTC Touch Pro, LG Arena, HTC Magic som i så fall blir första Android-mobilen på svenska marknaden. Mobil testar den i sitt aprilnummer och kallar den ”Bästa mobilen någonsin”"

Skrivet av 3 Sverige den 3e aprit:

"Vi tittar på de här mobilerna. Det betyder att vi testar dem och förhandlar med tillverkarna om pris och leveransdatum. Så snart något är bestämt får ni veta."

Inte de nyaste nyheterna direkt eftersom det var nästan en månad sen de skrev detta samt att Arena redan kommit ut men det kanske kan vara till någon hjälp

Helt klart bra information!

Väntar väl tills vi kommer in i maj månad så hoppas vi på en HTC, hade helst kört på en nokia men finns ingen ja är jätte sugen på.

Permalänk
Medlem

Hoppas Tre kommer ha ett bra erbjudande med Magic. Isåfall kommer det nog bli min nästa telefon.

Permalänk
Medlem

Ställde en fråga på ett annat forum om TRE skulle få in Omnia HD och fick svaret:

"pratade med 3 igår och dom kommer sälja den men han visste inte om dom får sälja den direkt vid telefonsläppet eller om det dröjer ett tag extra för att fixa in lite 3 menyer i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patabata
Ställde en fråga på ett annat forum om TRE skulle få in Omnia HD och fick svaret:

"pratade med 3 igår och dom kommer sälja den men han visste inte om dom får sälja den direkt vid telefonsläppet eller om det dröjer ett tag extra för att fixa in lite 3 menyer i den."

Fasen att det inte finns något konkret datum, varför ska alla va så hemliga...

Fattar inte varför magic inte har 3,5 utgång...

Permalänk
Medlem

Nån som vet om Tre kommer sälja Iphone inom en snar framtid?

Permalänk
Avstängd

Köpa mobil från TRE gör jag bara om mjukvaran går att byta ut mot tillverkarens original.

Alla mobiler jag har från TRE har jag fått byta mjukvara på för att mobilen inte ska strula, dock en gick inte göra ett skit med, mjukvaran var helt förstörd så ingen räddning kunde göras.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Köpa mobil från TRE gör jag bara om mjukvaran går att byta ut mot tillverkarens original.

Alla mobiler jag har från TRE har jag fått byta mjukvara på för att mobilen inte ska strula, dock en gick inte göra ett skit med, mjukvaran var helt förstörd så ingen räddning kunde göras.

Ja köpte min lg olåst, hade nog i efterhand hoppats på att den va brandad så ja hade haft nått att skylla på.

Permalänk
Medlem

sony ericsson c510 e grym
jag köpte den för nån vecka sedan
otrolig nice telefon och den tål en massa också
rolig och trendig, passar till de flesta

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Har fått ett nytt svar från 3 angående Omnia HD:

"Vi tittar på att ta in Omnia HD, men som det ser ut nu så kommer den troligen inte att landa hos oss."

bara att hoppas att det ändras :/

Lite mer info:

"Vi tittar på om vi kommer att ta in LG Viewty Smart, återkommer med besked!"

"Angående Samsung Ultra Touch och Nokia N97 så tittar vi i nuläget på om vi kommer ta in dem eller inte. Återkommer när vi vet mer"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patabata
Har fått ett nytt svar från 3 angående Omnia HD:

"Vi tittar på att ta in Omnia HD, men som det ser ut nu så kommer den troligen inte att landa hos oss."

bara att hoppas att det ändras :/

Lite mer info:

"Vi tittar på om vi kommer att ta in LG Viewty Smart, återkommer med besked!"

"Angående Samsung Ultra Touch och Nokia N97 så tittar vi i nuläget på om vi kommer ta in dem eller inte. Återkommer när vi vet mer"

Viewty lr någon LG telefon vägrar ja köpa igen =D N97 ligger bra till i mina ögon. N95an är den bästa telefonen jag haft. Just nu lutar det åt en c605 om inte de släpper n97an snart!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patabata
Har fått ett nytt svar från 3 angående Omnia HD:

"Vi tittar på att ta in Omnia HD, men som det ser ut nu så kommer den troligen inte att landa hos oss."

bara att hoppas att det ändras :/

Lite mer info:

"Vi tittar på om vi kommer att ta in LG Viewty Smart, återkommer med besked!"

"Angående Samsung Ultra Touch och Nokia N97 så tittar vi i nuläget på om vi kommer ta in dem eller inte. Återkommer när vi vet mer"

Ojsan hoppsan. Omnia HD känns ändå som en perfekt high end lur för Tre. Trodde det var självklart att dom skulle ha den.
Kan det vara den nuvarande Omnian som fuckade upp det lite för dom kanske?

N97 måste dom ju ta in, så populär som N95 blev. Är sjukt nöjd med min N95, krävs en del för att man ska vilja uppgradera sig.

Permalänk
Medlem

aa lite synd men tänker ändå vänta och se om de kommer få in omnia HD, enligt folk på ett annat forum så hade tydligen 3s facebook-sida fel ibland angående vilka modeller de kommer få in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patabata
aa lite synd men tänker ändå vänta och se om de kommer få in omnia HD, enligt folk på ett annat forum så hade tydligen 3s facebook-sida fel ibland angående vilka modeller de kommer få in.

Fått lite mer kött på bena du som verkar ha koll på tre? Kommer sony ericssons nya lur till dem?

Permalänk
Medlem

Synd att inte 3 tar in iPhone känns som att man skulle kunna få den till ett vettigt pris då..

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0x
Synd att inte 3 tar in iPhone känns som att man skulle kunna få den till ett vettigt pris då..

Apple vill bestämma precis allt om den luren. Är helt sjukt vilken tjock lunta med regler som återförsäljaren ska följa. 3 brukar vilja bestämma en hel del i sina lurar och det går nog inte Apple med på alls.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Apple vill bestämma precis allt om den luren. Är helt sjukt vilken tjock lunta med regler som återförsäljaren ska följa. 3 brukar vilja bestämma en hel del i sina lurar och det går nog inte Apple med på alls.

Jaha, där har vi förklaringen alltså, synd!

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk
Medlem

Idag tog jag tag i ärendet själv, då jag skulle checka upp lite andra grejjer hos tre. Luskade runt lite och frågade en säljare ganska mkt frågor =P vad jag fick ut var att antagligen kommer sony ericsson släppa en ny med bra kamera och bra mp3. Antagligen w995 vad jag förstog. N97 var han osäker på, det verkar som det inte blir av. HTC magic var han ytterst positiv till och han va alldeles säker på att den skulle komma inom 1 månad samma med sony ericsson.

Detta är ju inte helt 100% då det ändras hela tiden. Men skönt att få lite spekulationer iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0x
Synd att inte 3 tar in iPhone känns som att man skulle kunna få den till ett vettigt pris då..

Kan inte annat än hålla med! Just nu känns det inte som om att det finns några fräscha mobiler hos tre, lyckas heller inte hitta någon schysst som är på ingång..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Kan inte annat än hålla med! Just nu känns det inte som om att det finns några fräscha mobiler hos tre, lyckas heller inte hitta någon schysst som är på ingång..

magic?

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag magic är klart överskattad, klarar ung samma saker som min nuvarande nokia 5800, minus 3,5mm utgång. Detta till drygt 2000:- högre pris... Riktigt så mycket tycker jag inte android är värt... Väntar nog in N97 istället...

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

Magic hade vart klockren om den varit snäppet billigare. Jag tycker Android verkar underbart.

Permalänk
Medlem

enligt 3's facebook-sida kommer de att släppa Iphone 3G S i sommar.