Nostalgi! söker gammalt strategi spel

Permalänk
Medlem

Nostalgi! söker gammalt strategi spel

Hej!
Söker ett spel jag spelade när jag var yngre, på demo
tror det var PCtidningen som släppte demot på det.

Ungefär det enda jag minns är att det är ett ganska färgstarkt strategispel.
Future-tema
En såndär som chewbacca ifrån star wars sitter i på två ben + box som skjuter (minns fan inte vad dom heter) vet jag finns med. Har ingen aning om det kan vara så simpelt, något ifrån star wars. Men det tror jag inte.

Minns också att jag är en grön (eller gul) robot som ska reparera skadade byggnader.

och att det finns torn som fungerar som kraftfält.

någon som kan namnet eller har någon aning om vilket spel jag kan mena? tror det kom runt 1999 - 2002 någon gång. Men jag är osäker.

Permalänk

kan det vara star wars - intergalactic battlegrounds eller något åt det hållet?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det är det. Men de liknar varandra en del.
Så möjligheten finns.
Har dock väldigt svårt att svara på det just nu.
Du vet inget annat som liknar det?

Permalänk

tyvärr inte, det var nog det enda jag kom att tänka på.

Permalänk

Vill bara säga att det spelet var hur awsome som helst! Lirade det när jag var yngre och OJ så kul det var

Permalänk
Medlem

annihilation eller vad det hette?

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

2D eller 3D?

ringa in spel som kom 1999-2002 så får jag fram RTS med innehållande robotar så är det = Earth 2140, Machines, Dune(flera), Warzone 2100 och Battlezone.

Battlezone är inte renodlad RTS men man åker runt och reparerar byggnader och torn som ger ström... fast färgstarkt.. nja, månen.

Men jag vet inte..

Kolla på denna lista om det hjälper = http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Real-time_strategy_vide...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Bomber3 OMFG! tack! tack för länken! helt random klickade jag upp ett av spelen där och fick upp Dominion : Strm over gift...
och tror du inte det var rätt jävla spel? jag flög ur stolen lite gran eftersom jag kände igen en byggnad. så chockad blev jag över att det var rätt spel!

Tusen tack för all hjälp allihopa! ni har jag hittat mitt försvunna spel!

Permalänk
Medlem

Sjukt likt de första Age of Empires rent grafikmässigt, får mig att sakna The Zone-tiden med långa AoE-nätter på 56k-modem och senare ISDN... those were the days <3