World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem

Har amerikanskt tangentbord, darfor det kan se lite konstigt ut.

Soker efter en PvE/Raid guild som kor casual, det vill saga, 2-3 raids pa en vecka, lirar bara for att ha skoj och inga World Firsts i sikte direkt. Bara latja runt och ha roligt helt enkelt.
Har inte varldens superbra gear pa min priest som jag rollade infor WotLK, dock blev jag trott pa min Alliance Draenei och tog tag i min UD Priest. Sa ja, jag spelar Horde.

Sitter pa blatt/nagan epic i mitt gear. Server atm: Kazzak, glhf for mig att hitta en guild dar. Nagan som vet nagan guild som man kanske kan platsa i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Har amerikanskt tangentbord, darfor det kan se lite konstigt ut.

Soker efter en PvE/Raid guild som kor casual, det vill saga, 2-3 raids pa en vecka, lirar bara for att ha skoj och inga World Firsts i sikte direkt. Bara latja runt och ha roligt helt enkelt.
Har inte varldens superbra gear pa min priest som jag rollade infor WotLK, dock blev jag trott pa min Alliance Draenei och tog tag i min UD Priest. Sa ja, jag spelar Horde.

Sitter pa blatt/nagan epic i mitt gear. Server atm: Kazzak, glhf for mig att hitta en guild dar. Nagan som vet nagan guild som man kanske kan platsa i?

Du glömde säga om det var healing eller shadow spec du ville ha Jag kör dessa på min priest i alla fall. (för pve)

Healing: http://www.wowhead.com/?talent#bVcbuohZfxx0f0qqh0ezAo:0mf

Dmg: http://www.wowhead.com/?talent#bVcbuZZGxfVofzcfqczAo:0mf

I shadow specen finns det 3 points över. De sätter du i Shadow Affinity om du har stora problem med threat, vilket du inte borde ha om din tank har det minsta koll på vad han sysslar med. Har du manaproblem sätter du två av dem i Veiled Shadows för att kunna göra shadowfiend oftare (den tredje sätter du var du vill), detta är bra om du har problem med threat också eftersom du kan fada oftare. Har du inte problem alls med något av detta så sätter du dem i Imp Shadow Form och Psychic Horor för att kunna ganka lite lättare

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Du glömde säga om det var healing eller shadow spec du ville ha Jag kör dessa på min priest i alla fall. (för pve)

Healing: http://www.wowhead.com/?talent#bVcbuohZfxx0f0qqh0ezAo:0mf

Dmg: http://www.wowhead.com/?talent#bVcbuZZGxfVofzcfqczAo:0mf

I shadow specen finns det 3 points över. De sätter du i Shadow Affinity om du har stora problem med threat, vilket du inte borde ha om din tank har det minsta koll på vad han sysslar med. Har du manaproblem sätter du två av dem i Veiled Shadows för att kunna göra shadowfiend oftare (den tredje sätter du var du vill), detta är bra om du har problem med threat också eftersom du kan fada oftare. Har du inte problem alls med något av detta så sätter du dem i Imp Shadow Form och Psychic Horor för att kunna ganka lite lättare

Missade jag något nu, men var det inte guild han sökte och inga specs?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Du glömde säga om det var healing eller shadow spec du ville ha Jag kör dessa på min priest i alla fall. (för pve)

Healing: http://www.wowhead.com/?talent#bVcbuohZfxx0f0qqh0ezAo:0mf

Dmg: http://www.wowhead.com/?talent#bVcbuZZGxfVofzcfqczAo:0mf

I shadow specen finns det 3 points över. De sätter du i Shadow Affinity om du har stora problem med threat, vilket du inte borde ha om din tank har det minsta koll på vad han sysslar med. Har du manaproblem sätter du två av dem i Veiled Shadows för att kunna göra shadowfiend oftare (den tredje sätter du var du vill), detta är bra om du har problem med threat också eftersom du kan fada oftare. Har du inte problem alls med något av detta så sätter du dem i Imp Shadow Form och Psychic Horor för att kunna ganka lite lättare

Öhm, tack antar jag, men spelar Holy Glömde skriva det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Har amerikanskt tangentbord, darfor det kan se lite konstigt ut.

Soker efter en PvE/Raid guild som kor casual, det vill saga, 2-3 raids pa en vecka, lirar bara for att ha skoj och inga World Firsts i sikte direkt. Bara latja runt och ha roligt helt enkelt.
Har inte varldens superbra gear pa min priest som jag rollade infor WotLK, dock blev jag trott pa min Alliance Draenei och tog tag i min UD Priest. Sa ja, jag spelar Horde.

Sitter pa blatt/nagan epic i mitt gear. Server atm: Kazzak, glhf for mig att hitta en guild dar. Nagan som vet nagan guild som man kanske kan platsa i?

Guilden jag spelar i för tillfället är precis som du skriver! Några raids i veckan men absolut inga krav på att vara med om man har annat för sig eller inte orkar helt enkelt. Inge dkp eller nånting alls. Körde ulduar 10 man för första gången igår och fick ner 3 bossar. Clearat naxx och malygos 10 man och snart naxx 25.

Vi spelar på Lightbringer. Och oroa dig inte för det där med blått gear då de flesta av våra mains inte behöver något från heroics eller naxx 10 man (speciellt inte de få cloth användarna vi har).

Vi skulle behöva lite fler svenskar i guilden.
http://samsara-guild.com/forumtest/portal.php

Hör bara av dig i PM eller ingame om du har några fler frågor.

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Lightbringer&n=...
Antingen så är jag inne på denna eller på Nathupal

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Att kalla DPS klasser dumma tycker jag är dumt, jag håller med om att det inte är speciellt svårt att spela men alla klasser är lika lätta att spela.

Det finns faktiskt en anledning till att antalet Tanks och Healers är lägre än de andra klasserna och det trots Deathknights och Dual-specs.
Om man har bra tank(s) och bra healer(s) kan man komma undan med dålig DPS förutom i de fights där man har krav på en viss DPS inom viss tid. Att komma undan med dålig(a) healer(s) eller tank(s) är betydligt svårare.

Skum build du rekommenderade , Mental agility?

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Det finns faktiskt en anledning till att antalet Tanks och Healers är lägre än de andra klasserna och det trots Deathknights och Dual-specs.
Om man har bra tank(s) och bra healer(s) kan man komma undan med dålig DPS förutom i de fights där man har krav på en viss DPS inom viss tid. Att komma undan med dålig(a) healer(s) eller tank(s) är betydligt svårare.

Skum build du rekommenderade , Mental agility?

eller så är anledningen till att det är mest DPS ganska logisk. 4 tankklasser, 4 healklasser men alla klasser kan spela som DPS.

Några trevliga svenskar på stormscale alliance förresten? Har tagit upp min warrior på lvl 71 och skulle vara trevligt med en guildchat för att inte förintas av ensamhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Guilden jag spelar i för tillfället är precis som du skriver! Några raids i veckan men absolut inga krav på att vara med om man har annat för sig eller inte orkar helt enkelt. Inge dkp eller nånting alls. Körde ulduar 10 man för första gången igår och fick ner 3 bossar. Clearat naxx och malygos 10 man och snart naxx 25.

Vi spelar på Lightbringer. Och oroa dig inte för det där med blått gear då de flesta av våra mains inte behöver något från heroics eller naxx 10 man (speciellt inte de få cloth användarna vi har).

Vi skulle behöva lite fler svenskar i guilden.
http://samsara-guild.com/forumtest/portal.php

Hör bara av dig i PM eller ingame om du har några fler frågor.

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Lightbringer&n=...
Antingen så är jag inne på denna eller på Nathupal

Det låter intressant. Kan ju logga in lite senare idag med en lvl1a eller liknande så kan vi snacka lite? Hur är lightbringer som server? Massa Pojkar12 som inte vill göra något för man inte har 900 achievments klara och full epic gear som på Kazzak bara för att man har ett jobb och inte slutar skolan klockan 13:00 om dagarna. Usch, gillar inte Kazzak längre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Det finns faktiskt en anledning till att antalet Tanks och Healers är lägre än de andra klasserna och det trots Deathknights och Dual-specs.
Om man har bra tank(s) och bra healer(s) kan man komma undan med dålig DPS förutom i de fights där man har krav på en viss DPS inom viss tid. Att komma undan med dålig(a) healer(s) eller tank(s) är betydligt svårare

Håller med det du säger, sedan är det faktiskt så att det är meningen att det ska vara mest pewpeware tex brukar en normal 25-manna raid innehålla fler dps än tanks och healers tillsammans.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av danskpilsner
Några trevliga svenskar på stormscale alliance förresten? Har tagit upp min warrior på lvl 71 och skulle vara trevligt med en guildchat för att inte förintas av ensamhet.

Kan inte vara kul att levla som ally på stormscale, är väl drygt dubbelt så mycket horde där (många lustiga svenskar på hordesidan dock).

Permalänk
Medlem

Blizzard suger, för patchen för 2 veckor sedan så resetade minna talentpoints och försvann på alla minna gubbar. Så jag hade inga talentpoints att specca för fastän jag har 2 lvl 80s och en 67a. Jag har gjort 3 st tickets till dom men varje gång dom svarar så säger dom att det bara är ett "interface issue" Och att jag ska deleta foldern WTF och cache, och sedan göra en repair. Det har jag gjort 2 gånger och så har jag låtit 2 st kompisar prova logga in och kolla om dom får up talentpointsen, men nej. Så jag har provat allting och GM säger sammasak helatiden, Jag hatar blizzard så jag ska nog sluta betala, Vet någon vad jag ska göra?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keso

Kan inte vara kul att levla som ally på stormscale, är väl drygt dubbelt så mycket horde där (många lustiga svenskar på hordesidan dock).

Nej, det är sällan jag ser en alliance. Ska nog allt ta och flytta till en annan server.

Permalänk
Medlem

Vilka servrar är aktuella om man ska lira alliance nu förtiden då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Det låter intressant. Kan ju logga in lite senare idag med en lvl1a eller liknande så kan vi snacka lite? Hur är lightbringer som server? Massa Pojkar12 som inte vill göra något för man inte har 900 achievments klara och full epic gear som på Kazzak bara för att man har ett jobb och inte slutar skolan klockan 13:00 om dagarna. Usch, gillar inte Kazzak längre

Logga in efter 20.00 då finns jag på war om du vill snacka.
I stora drag tycker jag det är en helt okej server. Inga hard feelings mellan personer utan de flesta respekterar alla så länge man uppför sig och gör man inte det blir man ganska snabbt känd för det. Är en person lite sämre så hatar man inte den för det utan de flesta (som jag spelat med) försöker ge den tips och hjälpa den istället.

Och det är ganska lätt för en healer att hitta en grupp. Men jag kan inte svara på hur bra pugs är då jag bara kör med guilden i stort sett. Vi hjälps åt att boosta alts och mains och allting, då är det inte så nödvändigt att köra pugs.
Körde HC nexus igår med 4 guildmembers och 1 random druid (resto) som inte hade en enda epic. Hälften blått hälften grönt ungefär och det gick hur bra som helst för honom att hela.

Vi kör dock raids ganska sent. Vi brukar starta mellan 20 och 22. sen kör vi till runt 24-01 någon gång. Men behöver man gå tidigare är man välkommen att göra det eftersom precis all i guilden vet att riktiga livet går före spelet.

Snackar mer ingame ikväll.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Missade jag något nu, men var det inte guild han sökte och inga specs?

Haha, läste snabbt och läste det som build

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Skum build du rekommenderade , Mental agility?

Circle of Healing, Prayer of Mending, Renew, Holy Nova. Det enda jag någonsin kan ha lite problem med som Holy healer är mana och då är den talenten guld värd.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vikham
Blizzard suger, för patchen för 2 veckor sedan så resetade minna talentpoints och försvann på alla minna gubbar. Så jag hade inga talentpoints att specca för fastän jag har 2 lvl 80s och en 67a. Jag har gjort 3 st tickets till dom men varje gång dom svarar så säger dom att det bara är ett "interface issue" Och att jag ska deleta foldern WTF och cache, och sedan göra en repair. Det har jag gjort 2 gånger och så har jag låtit 2 st kompisar prova logga in och kolla om dom får up talentpointsen, men nej. Så jag har provat allting och GM säger sammasak helatiden, Jag hatar blizzard så jag ska nog sluta betala, Vet någon vad jag ska göra?

tryck *N* sen är det bara att specca på alt. om du redan provat det stäng av alla addons först sen logga in och tryck på *n*

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vikham
Blizzard suger, för patchen för 2 veckor sedan så resetade minna talentpoints och försvann på alla minna gubbar. Så jag hade inga talentpoints att specca för fastän jag har 2 lvl 80s och en 67a. Jag har gjort 3 st tickets till dom men varje gång dom svarar så säger dom att det bara är ett "interface issue" Och att jag ska deleta foldern WTF och cache, och sedan göra en repair. Det har jag gjort 2 gånger och så har jag låtit 2 st kompisar prova logga in och kolla om dom får up talentpointsen, men nej. Så jag har provat allting och GM säger sammasak helatiden, Jag hatar blizzard så jag ska nog sluta betala, Vet någon vad jag ska göra?

Sluta betala?

Permalänk
Medlem

Vad är chain-healing?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Vad är chain-healing?

man använder "Chain Heal"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
man använder "Chain Heal"?

Ömm, ja det var inte precis svaret jag förväntade mig.

Är chain-healing typ, man helar alla på en gång?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Ömm, ja det var inte precis svaret jag förväntade mig.

Är chain-healing typ, man helar alla på en gång?

Själva spellen chain-heal healar ett antal personer, genom den grönblåa strålen som går genom folk om du sett den? Den hoppar alltså från person till person.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Ömm, ja det var inte precis svaret jag förväntade mig.

Är chain-healing typ, man helar alla på en gång?

om det inte menas att man använder sig av spellen "chain heal" så kanske det betyder att man healar utan att träda ur 5 sekunds regeln som gäller för OOC mana regen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keso
Håller med det du säger, sedan är det faktiskt så att det är meningen att det ska vara mest pewpeware tex brukar en normal 25-manna raid innehålla fler dps än tanks och healers tillsammans.

Självklart. Men du hade kunnat göra en instance med 1 tank, 1 healer och 450 DPS och det hade fortfarande varit jobbigare att fylla tank och healer än DPS..

Permalänk
Medlem

Raidade endgame som tank i vanilla och början av TBC, sen jag rollade till dps. Fyfan vad skillnad, man bara stå där och nöta på monsterna och flytta på sig från elden. Det är allt man behöver att veta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Fyfan vad skillnad, man bara stå där och nöta på monsterna och flytta på sig från elden. Det är allt man behöver att veta.

Kan ju tala om för dig att det är många som inte alls klarar av att dpsa och låta bli att stå i aoe. Det är helt förj**ligt vad en del är kassa och trots att man skriker åt dem över ventrilo så står de kvar.
När man sedan frågar varför de dör så har de ingen aning ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Tänkte börja spela igen efter några månader off, men tänkte fråga lite ang fps

När jag lirade Vanilla så spelade jag på en p3 550mhz med 512mb ram och ett grafikkort på 128mb tror jag det var och hade decent fps på medium

I TBC spelade jag på en p4 3.5ghz, 1gb ram och ett radeon x600 256mb, hade decent fps på ganska låga inställningar(distance var lite över medium dock)

När WotLK kom fick jag sänka allt till minimum och det hackar som fan så jag tänkte köpa mig en AMD Phenom2 X4 940 3.0ghz, 4gb 1066 ram och ett(dubbla lite senare) XFX radeon 4770 512mb

Byggde denna nu, den kanske är bättre(kostar 1000kr mer typ)

Min fråga är om jag kommer kunna köra highest med bra fps i 5/10manna/world exploring/questing/pvp och highest med decent eller high med bra fps i 25manna och dalaran med den datorn?
Jag har alltid kört på 1440 x 900 så jag skulle gärna vilja köra det eller högre.
exempel. När jag står i Thrallmar vill jag gärna kunna se ner till Alliance bas. Nu när jag står i Thrallmar ser jag inte ens staketet

EDIT: Sedan undrar jag om någon spelar på Laughing Skull(Horde) eller Zenedar(Alliance). Har 80/70/60/60/60 på LS och 77/70/60 på Zenedar men vet inte vilken server jag borde spela på så jag tänket kolla hur det är med pugs och liknande..

Permalänk
Medlem

35 Emblem of Heroism. Ska springa igenom Nexus eller Gundrak en gång till sen har jag 40, så ska jag köpa Heirloom till mina andra karaktärer. Och jag undrar en sak. Dessa Emblems blir väl förbrukade när man köper via dessa Emblem-vendors?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vieu

Min fråga är om jag kommer kunna köra highest med bra fps i 5/10manna/world exploring/questing/pvp och highest med decent eller high med bra fps i 25manna och dalaran med den datorn?
Jag har alltid kört på 1440 x 900 så jag skulle gärna vilja köra det eller högre.
exempel. När jag står i Thrallmar vill jag gärna kunna se ner till Alliance bas. Nu när jag står i Thrallmar ser jag inte ens staketet
[/B]

Jag maxar inställningarna på allt med denna datorn https://www.inet.se/datorer/stationaera/inet-frequent-gamer/1... och det är laggfritt i alla raids så din dator bör också klara det utan några som helst problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Dessa Emblems blir väl förbrukade när man köper via dessa Emblem-vendors?

Kort och enkelt svar, ja det blir dem.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Kan ju tala om för dig att det är många som inte alls klarar av att dpsa och låta bli att stå i aoe. Det är helt förj**ligt vad en del är kassa och trots att man skriker åt dem över ventrilo så står de kvar.
När man sedan frågar varför de dör så har de ingen aning ;-D

Precis, och det roliga är att när dom förneka att om dom har gjort misstag, även om man länkade stats som visar att dom har blivit dödad av shadow fissure.

Vet en som har blivit kickad från hans guild pga guildmaster trodde att denna har failade på lava på sartharion3D fast det var fireelemental add som dödade honom(de gör 20k hit när de är enraged) även killen länkade recount stats som motbevis men guildmaster var en 17 åring som har "alltid rätt" och kan inte erkänner att han har haft fel.

När du gör ett misstag, säg direkt på raidchat och fråga vad man ska göra så man undviker det händer igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vieu

EDIT: Sedan undrar jag om någon spelar på Laughing Skull(Horde) eller Zenedar(Alliance). Har 80/70/60/60/60 på LS och 77/70/60 på Zenedar men vet inte vilken server jag borde spela på så jag tänket kolla hur det är med pugs och liknande.. [/B]

vad heter du på LS? sälklubbaren här!
om fler spelar horde på ls får ni gärna skriva nick

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL