Citat:
Ursprungligen inskrivet av Labean
Att du ska ta dig direkt till datagiganten och ta detta med dom kanske är fel eftersom du verkar ha missupfattat min text.
Det du jusst gjorde kanske helt och hållet förstör mina chanser.
Jag vill ju inte bråka med killarna på datagiganten. Dom är skit trevliga och duktiga men detta har kostat mig för mycket.
------------------
Vaddå chanser?
Så du tycker alltså inte att butiken skall ha rätt fakta alltså, tyder ju bara på isåfall på oegentligheter från din sida snarare än tvärtom.
Först och främst så vänder man sig till butiken där man köpt delarna innan man går till ett forum och skriver en massa.
Själv så uppfattade jag helt klart att butiken är klantig och framför allt inte duktiga på det de gör om de misslyckas att prestera för 42000kr.
MEN, samtidigt så undrar jag varför skall du försöka mygla när du redan lagt på nästan tiotusen kronor ovanpå ditt första köp och dessutom hos en annan handlare.
I mina ögon handlar man då dumt och framför allt ogenomtänkt och förstör sina chanser totalt ändå.
För hur tusan skall DU kunna bevisa för datagiganten att det är just dem som sabbat moderkortet och inte du själv eller den nya butiken
(förlåt Inet, jag vet att ni inte gör sådant men exemplet måste ändå finnas med) sabbat moderkortet?
Sedan så historian att det visade sig att piggen var avbruten, datorn fungerade ju ett tag innan och började sedan krångla (läser detta nu efter att DU ändrat din historia här en hel del!) och då tyder faktiskt all fakta på att det inte var det som var problemet från början, för isåfall hade den inte funkat fint alls från dag1, så bara den biten kan du ju i princip glömma där.
Det jag kan tänka mig är att mjukvara krånglat på den först i början och scenario 2 är att de gjort misstaget på datagiganten vid servicen MEN inte ens av misstag har jag lyckats komma åt en pigg på ett moderkort, och att du säger så säger mig indirekt att du köpt dig ett Intel-system och de piggarna är fanimej nästan i princip omöjliga att komma åt eller böja eftersom de fjädrar ganska mycket och är mycket hårda.
Sedan vägrar du hela tiden bestämt att ens skriva ut specsen på din dator som du köpt för 42k, vilket även det tyder på att det här är rejält överdrivet, plus att komma med förslag på vad problemet från början har kunnat vara ,gör det närt omöjligt för oss att ens kunna fundera på det.
Så du har även här visat på en stor otänksamhet och framför allt även om du är "noob" så föddes du väl med en hjärna att tänka med, eller?
Vi ställde direkta frågor till dig och du svarar inte på dem, priserna verkar fantastiska och det låter i princip som att du köpt dig en workstation för CAD och inte en speldator.
Så skyll inte på oss om vi verkar misstänksamma, du utelämnar viktiga fakta för oss forumiter och sen dessutom ändrar i din text och återigen skriver inte svar på frågorna.
Min slutsats blev då att om du har rent mjöl i påsen och verkligen vill diskutera detta så borde du ha tagit det med butiken direkt och inte vänt dig till forumet förrän butiken vägrat hjälpa dig.
Så återigen har du begått ett misstag. (mönster, någon?)
Men faktum kvarstår och det är åverkan på moderkortet, dvs inget garantiärende, det är SOLKLART, men sen om datagiganten vill ta på sig ansvaret eller inte, det är en fråga för dem och en klart personlig sådan mellan dem som återförsäljare och dig som kund.
Anledningen som jag tror är att du la upp denna tråd är att du vill hitta ett kryphål på något sätt och att du är sur på dem förstår jag, men samtidigt måste du också förstå vår enorma skepsis över ditt inlägg och över "fantasisummorna" utan någon förankring utan vare sig specs eller fakta, och över att en datorbutik lyckas sabba ett moderkort med denna typ av "fel".
Själv är jag sysselsatt inom branschen sedan femton år tillbaka, både personligt och som proffs med ett ansikte utåt och anser att jag har sett eb hel jävla massa skumma fel och klanterier.
Men jag hade blivit duktigt arg på någon av mina kunder hade lagt ut något som detta på sweclockers utan att ens konsultera mig som butik innan och inte ens vill ge mig som återförsäljare en chans att svara på kritiken.
För faktiskt så verkar du ju vilja se om det finns en chans att få produkten utbytt och detta kan ju faktiskt indirekt framtvingas genom att datagiganten ger dig det för att få en chans att ge upprättelse och likaså framstå i god dager här på sweclockers och inför presumtiva kunder, och detta trots att det kanske inte ens var deras fel alls från början.
Det är inte första gången vi ser denna typ av inlägg på sweclockers som du säkert förstår.
Sedan säger du att detta har kostat dig för mycket, alltså, var är ditt tänkande någonstans och självkritik, jag efterlyser det verkligen!
Att DU själv valde att gå till Inet och SJÄLV valde att handla för 10k extra kan du ju inte säga berodde på datagiganten utan var ett resultat av en uppgradering säger du själv, ergo, det beslutet var ej framtvingat av funktionen/felen hos datorn annat än för att öka prestandan.
Att det kostat dig mycket hos datagiganten...jadu, 42k, det är återigen du som antagit en offert (hoppas jag, för ingen höll väl en pistol mot ditt huvud vid köpet?) och det var ditt eget beslut att köpa något som vi inte ens vet om vad det är eller vad köpet innehöll.
Servicen var gratis inom garantitiden och om du fortsatt be datagiganten fixa datorn så hade det fortfarande varit gratis och inte kostat dig annat än tiden, eller att om de inte fixat datorn så hade du fått nya saker eller fått pengarna tillbaka -ergo, summan av det är att återigen är du som kund som slängt pengarna i sjön, inte datagiganten eller inet.
Så ditt ändrande ovan i ditt första inlägg ändrar inte fakta och jag missförstod dig inte det minsta från början, jag tycker bara att rätt ska baske mig vara rätt, du vet att du har gjort fel och får själv stå för det.
Vi har redan besvarat att chansen är obefintlig att du får ett moderkort utbytt om nu inte datagiganten av ren goodwill ger dig det, men jag anser att de inte skall göra det, för att en dator som är inne på garantiservice en gång är egentligen inget ovanligt alls, räcker med att kunden strular till det med mjukvara eller får virus (vilket i säg är sjukt vanligt eftersom folk gillar att köra utan antivirus och bilbälten) och voila har den fått åka in på service utan att det behövt vara något hårdvarufel.
Så, hur vore det om du postade kvitto eller kanske innehållet i ditt paket, för vi är fortfarande nyfikna.
Men som sagt, personliga påhopp var det inte här egentligen, vi anser att du gjort en korkad sak och ogenomtänkt är klart underdrivet och med den fakta vi har så kan du fortfarande överdriva hur mycket som helst om summor och liknande. vad vet vi om det?
P.S:
Ber om ursäkt om det enorma inläggets längd!