Datagigantens fel?!

Permalänk
Medlem

Datagigantens fel?!

Jo så här ligger det till.

Många verkar nu ha reagerat starkt på hela mitt köp men jag kanske ska försöka förklara mig bättre.

Datagiganten är en relativt liten butik som ligger på plantagegatan 5. http://www.datagiganten.com/. Skit trevlig personal och har aldrig haft problem med dem innan.

Jag tog kontakt med Datagiganten och bad dom hjälpa mig bygga min egna lilla monsterdator. Datagiganten beställer hem och monterar ihop allt. Via dom köpte jag även skärm och allt jag behövde.

Skit glad går jag hem med min nya dator, men den klarar inte vissa spel som jag var säker på att den skulle göra. Efter ett tag börjar den hänga upp sig vid start och lite andra små problem.

Så jag lämnar in den till datagiganten utan kostnad.

Får tillbaka den och den funkar fint, men inte med den prestanda jag förväntade mig. Men sen börjar den krångla igen.

Lämnar in den igen.

Så får jag tillbaka den och efter ett tag kommer problemen tillbaka. vid det här laget är jag bara less och trött. Nu vill jag bara ha en fungerande dator. Så en kompis tipsade mig om inet och dit for jag.

Teknikern (eller vad man nu säger) som lagade min dator ringde mig och sa att felet va en bruten pigg på modekortet och att detta har varit felet helatiden. Han sa även att det är klantigt om man som datatekninker inte kan upptäcka ett liknande fel på 3 tillfällen.

Tekninkern tog bilder på modekortet och jag rådfrågade han lite vad han skulle ha gjort. och Då sa han att han hade gått till Datagiganten och fått kompensation för det hela.

Jag känske är en "noob" på att förklara mig via liknande sidor men snälla? Hur mycket nytta gör ni igentligen när ni börjar en egen diskussion om vilket forum troll jag är.

Och visst det kanske var ett korkat köp och jag kanske gjorde dumt som gick till inet. Men de är ju inte precis som om jag känner mig glad eller smart när jag har sprutat iväg en massa pengar för ingenting.

Permalänk
Medlem

För det första förstår jag inte riktigt hela problemet, du köper datorn från ett ställe och lämnar in den på ett annat? Så fattar jag det som i alla fall, sen får du en räkning på ca. 9900? Om jag har tolkat det rätt så är det helt omöjligt att få tillbaka pengarna (i alla fall dom 9900 du pröjsade Inet) eller sammabetar dom eller vad?
Om det är ett sammarbeta mellan butikerna så ska ju inte en reparation kosta ett öre, det låter mer som dom gjort en total uppgradering. Jag menar, Mobo, graffe och minnen: 9900 WTF?! Ta kontakt med Inet och fråga vad dom EGENTLIGEN gjorde med datorn och säg att Datorgiganten bara skickade vidare datorn för lagning/reperation - ej uppgradering. Det är i alla fall vad jag tycker det låter som du har fått.

By the way, vad är det för delar i en dator för 42.000?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Om jag har läst så måste du vara verkligen dum(inget illa menat), men varför gick du till någon annan butik och köpte delar för 10,000kr? Om du bara hade haft tålamod så skulle du fått tillbaka en dator som fungerar eller åtminstonde en ny dator vilket du HAR rätt till. Datagiganten kommer inte betala ett ända öre för de pengarna du ska betala hos Inet.

Du måste väl ändå veta att du inte kan gå till någon Random butik och låta fixa datorn där och sedan förvänta dig att din butik sedan betalar för det?

Permalänk
Medlem

Alltså, jag vet inte om TS bara är vanligt dum eller bara är gjord av pengar?
Ta det här nu inte så allvarligt men det du gjorde var riktigt jävla korkat, ursäkta ordvalen men jag har knappt ord för hur dumt och ogenomtänkt du handlat.

Du kommer få svårt att bevisa att det är butiken som orsakat det här felet, garanti kommer inte på fråga heller säkerligen, och eftersom du lämnat datorn till en annan butik och nästan köpt en ny dator också, så kommer du ju få ännu mindre hjälp.

Du borde ha stått på dig och fått butiken att fixa din dator, efter tredje försöket så skulle du kunnat kräva pengarna åter eller att de fixat din dator eller på annat sätt kompenserat dig.
Är det en skitbutik så kommer det här visa sig direkt genom att de inte tar sitt ansvar, dock så låter det satans underligt att inet behövde byta i princip halva datorn då det var fel på moderkortet, wtf liksom?

Helt galet från både din sida och ypperligt uselt från butiken där du först handlade sakerna, sen ifrågasätter jag att inet skulle behöva byta så mycket delar då det endast var moderkortet det var fel på?

Men jag tror giganten kommer vägra.. för jag tycker det luktar skitbutik faktiskt i mina ögon från början, för vem fan lyckas fippla till piggarna i moderkortet...jag har då aldrig lyckats ens på fyllan!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Iochmed att du vände dig till Inet för att få skiten att fungera, kan dom neka din garanti.

Edit: Tvivlar också på att dom kommer ge dig en enda krona.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Inaktiv

Det känns nästan som att jag får skämmas åt dig. Du har fotfarande en lite chans att fixa till detta. Försök förklara det hela till Inet, och möjligtvis så kanske de kan ta tillbaka alla delar du köpt hos dem? Och eftersom det är en fysisk skada på moderkortet så lär du få svårt att bevisa att det var deras fel.

Permalänk
Medlem

Har du lite tur och tjatar riktigt orentligt + påpekar att datorn inte funkar trots 2! reparationer så kanske du får nån kompensation. Har dock välfigt svårt att tro det, din garanti är med all säkerhet bruten då du hått till en annan butik.
Pengarna är det tyvärr bara att glömma. Sorry, man måste tänka innan man handlar, och framför allt ha tålamod.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

52 papp för en dator, grattis

Att du gick till Inet var ett misstag, problemet skulle lösts av första butiken och ingen annan. Du kan aldrig kravställa att dom ska ersätta dig för det tyvärr. Klantigt som tusan av dom att sabba mobot dock.. riktigt klantigt och det borde inte hända.

Fick du tillbaka de saker som Inet bytte ut? Du kan ju försöka få ett nytt moderkort i alla fall..

Dock ifrågasätter jag hela dealen, 42 lakan för en dator låter otroligt mycket..

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

Har lite svårt för fantastiska historier gjorda som första postning, och det gäller nog nu med.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Har lite svårt för fantastiska historier gjorda som första postning, och det gäller nog nu med.

Såg precis också att hon registrerade sig här idag. Är det uppmärksamhet du söker eller är du bara dum?

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag också bli misstänksam, för TS har inte svarat en enda gång och är som sagt nyreggad, forumtroll?

Nåja, jag drog ett mail till datagiganten och ger dem en ärlig chans att svara på det här, för det är faktiskt inte mer än rätt, särskilt om detta skriveri är ett forumtroll!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Måste vara ett troll, annars jeezuuuz..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
Nu börjar jag också bli misstänksam, för TS har inte svarat en enda gång och är som sagt nyreggad, forumtroll?

Nåja, jag drog ett mail till datagiganten och ger dem en ärlig chans att svara på det här, för det är faktiskt inte mer än rätt, särskilt om detta skriveri är ett forumtroll!

Att du ska ta dig direkt till datagiganten och ta detta med dom kanske är fel eftersom du verkar ha missupfattat min text.

Det du jusst gjorde kanske helt och hållet förstör mina chanser.

Jag vill ju inte bråka med killarna på datagiganten. Dom är skit trevliga och duktiga men detta har kostat mig för mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
Alltså, jag vet inte om TS bara är vanligt dum eller bara är gjord av pengar?
Ta det här nu inte så allvarligt men det du gjorde var riktigt jävla korkat, ursäkta ordvalen men jag har knappt ord för hur dumt och ogenomtänkt du handlat.

Du kommer få svårt att bevisa att det är butiken som orsakat det här felet, garanti kommer inte på fråga heller säkerligen, och eftersom du lämnat datorn till en annan butik och nästan köpt en ny dator också, så kommer du ju få ännu mindre hjälp.

Du borde ha stått på dig och fått butiken att fixa din dator, efter tredje försöket så skulle du kunnat kräva pengarna åter eller att de fixat din dator eller på annat sätt kompenserat dig.
Är det en skitbutik så kommer det här visa sig direkt genom att de inte tar sitt ansvar, dock så låter det satans underligt att inet behövde byta i princip halva datorn då det var fel på moderkortet, wtf liksom?

Helt galet från både din sida och ypperligt uselt från butiken där du först handlade sakerna, sen ifrågasätter jag att inet skulle behöva byta så mycket delar då det endast var moderkortet det var fel på?

Men jag tror giganten kommer vägra.. för jag tycker det luktar skitbutik faktiskt i mina ögon från början, för vem fan lyckas fippla till piggarna i moderkortet...jag har då aldrig lyckats ens på fyllan!

Behövde byta delarna sa jag aldrig! men nu började delarna bli gamla så jag ville uppdatera dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Såg precis också att hon registrerade sig här idag. Är det uppmärksamhet du söker eller är du bara dum?

Vad vet du om mig egentligen? sluta va så personliga. Ja jag är nyregistrerad eftersom jag behövde hjälp. Nej jag vill inte ha uppmärksamhet och nej jag skulle inte kalla mig själv dum. Lite eftertänksam kanske.

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, nu har du ändrat i ditt ursprungliga inlägg så man ska förstå lite bättre (jag förstår fortfarande inte hur kostnaden först blev 42000 och sen nästan 10000 från Inet - vad i allsindar fick du för komponenter i din dator????).

Kan du visa bilden på "piggen" som var bruten?

Det faktum att den fungerar bra ett tag varje gång innan den börjar strula igen med sämre prestanda gör att det låter lite udda att en avbruten pigg skulle vara problemet? Borde inte problemet visa sig direkt då?

Kan du inte dela med dig lite mer om vad det var för dator (komponenter) samt lite mer om själva problemet. Vilka spel går dåligt? Vad för symptom har du i spelen? Börjar den hänga sig direkt när du startar datorn eller är det något som händer efter ett antal timmars spelande (d v s något som kan ero på dålig kylning). Jag har för mig du sa att du kunde lösa problemet genom att underklocka CPU'n?

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Skulle dock aldrig lita på vad inet säger. De hittar inte ens sina egna tummar som de tappat bort i sina bakar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Labean
Behövde byta delarna sa jag aldrig! men nu började delarna bli gamla så jag ville uppdatera dom.

Jag förstår dig fullständigt. En 42k dator som är ett halvår gammal
kan ingen dras med. Vad gör du med datorn egentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Labean
Att du ska ta dig direkt till datagiganten och ta detta med dom kanske är fel eftersom du verkar ha missupfattat min text.

Det du jusst gjorde kanske helt och hållet förstör mina chanser.

Jag vill ju inte bråka med killarna på datagiganten. Dom är skit trevliga och duktiga men detta har kostat mig för mycket.

------------------
Vaddå chanser?
Så du tycker alltså inte att butiken skall ha rätt fakta alltså, tyder ju bara på isåfall på oegentligheter från din sida snarare än tvärtom.
Först och främst så vänder man sig till butiken där man köpt delarna innan man går till ett forum och skriver en massa.

Själv så uppfattade jag helt klart att butiken är klantig och framför allt inte duktiga på det de gör om de misslyckas att prestera för 42000kr.
MEN, samtidigt så undrar jag varför skall du försöka mygla när du redan lagt på nästan tiotusen kronor ovanpå ditt första köp och dessutom hos en annan handlare.
I mina ögon handlar man då dumt och framför allt ogenomtänkt och förstör sina chanser totalt ändå.
För hur tusan skall DU kunna bevisa för datagiganten att det är just dem som sabbat moderkortet och inte du själv eller den nya butiken
(förlåt Inet, jag vet att ni inte gör sådant men exemplet måste ändå finnas med) sabbat moderkortet?

Sedan så historian att det visade sig att piggen var avbruten, datorn fungerade ju ett tag innan och började sedan krångla (läser detta nu efter att DU ändrat din historia här en hel del!) och då tyder faktiskt all fakta på att det inte var det som var problemet från början, för isåfall hade den inte funkat fint alls från dag1, så bara den biten kan du ju i princip glömma där.
Det jag kan tänka mig är att mjukvara krånglat på den först i början och scenario 2 är att de gjort misstaget på datagiganten vid servicen MEN inte ens av misstag har jag lyckats komma åt en pigg på ett moderkort, och att du säger så säger mig indirekt att du köpt dig ett Intel-system och de piggarna är fanimej nästan i princip omöjliga att komma åt eller böja eftersom de fjädrar ganska mycket och är mycket hårda.

Sedan vägrar du hela tiden bestämt att ens skriva ut specsen på din dator som du köpt för 42k, vilket även det tyder på att det här är rejält överdrivet, plus att komma med förslag på vad problemet från början har kunnat vara ,gör det närt omöjligt för oss att ens kunna fundera på det.

Så du har även här visat på en stor otänksamhet och framför allt även om du är "noob" så föddes du väl med en hjärna att tänka med, eller?
Vi ställde direkta frågor till dig och du svarar inte på dem, priserna verkar fantastiska och det låter i princip som att du köpt dig en workstation för CAD och inte en speldator.

Så skyll inte på oss om vi verkar misstänksamma, du utelämnar viktiga fakta för oss forumiter och sen dessutom ändrar i din text och återigen skriver inte svar på frågorna.
Min slutsats blev då att om du har rent mjöl i påsen och verkligen vill diskutera detta så borde du ha tagit det med butiken direkt och inte vänt dig till forumet förrän butiken vägrat hjälpa dig.
Så återigen har du begått ett misstag. (mönster, någon?)

Men faktum kvarstår och det är åverkan på moderkortet, dvs inget garantiärende, det är SOLKLART, men sen om datagiganten vill ta på sig ansvaret eller inte, det är en fråga för dem och en klart personlig sådan mellan dem som återförsäljare och dig som kund.

Anledningen som jag tror är att du la upp denna tråd är att du vill hitta ett kryphål på något sätt och att du är sur på dem förstår jag, men samtidigt måste du också förstå vår enorma skepsis över ditt inlägg och över "fantasisummorna" utan någon förankring utan vare sig specs eller fakta, och över att en datorbutik lyckas sabba ett moderkort med denna typ av "fel".

Själv är jag sysselsatt inom branschen sedan femton år tillbaka, både personligt och som proffs med ett ansikte utåt och anser att jag har sett eb hel jävla massa skumma fel och klanterier.
Men jag hade blivit duktigt arg på någon av mina kunder hade lagt ut något som detta på sweclockers utan att ens konsultera mig som butik innan och inte ens vill ge mig som återförsäljare en chans att svara på kritiken.

För faktiskt så verkar du ju vilja se om det finns en chans att få produkten utbytt och detta kan ju faktiskt indirekt framtvingas genom att datagiganten ger dig det för att få en chans att ge upprättelse och likaså framstå i god dager här på sweclockers och inför presumtiva kunder, och detta trots att det kanske inte ens var deras fel alls från början.
Det är inte första gången vi ser denna typ av inlägg på sweclockers som du säkert förstår.

Sedan säger du att detta har kostat dig för mycket, alltså, var är ditt tänkande någonstans och självkritik, jag efterlyser det verkligen!
Att DU själv valde att gå till Inet och SJÄLV valde att handla för 10k extra kan du ju inte säga berodde på datagiganten utan var ett resultat av en uppgradering säger du själv, ergo, det beslutet var ej framtvingat av funktionen/felen hos datorn annat än för att öka prestandan.

Att det kostat dig mycket hos datagiganten...jadu, 42k, det är återigen du som antagit en offert (hoppas jag, för ingen höll väl en pistol mot ditt huvud vid köpet?) och det var ditt eget beslut att köpa något som vi inte ens vet om vad det är eller vad köpet innehöll.
Servicen var gratis inom garantitiden och om du fortsatt be datagiganten fixa datorn så hade det fortfarande varit gratis och inte kostat dig annat än tiden, eller att om de inte fixat datorn så hade du fått nya saker eller fått pengarna tillbaka -ergo, summan av det är att återigen är du som kund som slängt pengarna i sjön, inte datagiganten eller inet.

Så ditt ändrande ovan i ditt första inlägg ändrar inte fakta och jag missförstod dig inte det minsta från början, jag tycker bara att rätt ska baske mig vara rätt, du vet att du har gjort fel och får själv stå för det.

Vi har redan besvarat att chansen är obefintlig att du får ett moderkort utbytt om nu inte datagiganten av ren goodwill ger dig det, men jag anser att de inte skall göra det, för att en dator som är inne på garantiservice en gång är egentligen inget ovanligt alls, räcker med att kunden strular till det med mjukvara eller får virus (vilket i säg är sjukt vanligt eftersom folk gillar att köra utan antivirus och bilbälten) och voila har den fått åka in på service utan att det behövt vara något hårdvarufel.

Så, hur vore det om du postade kvitto eller kanske innehållet i ditt paket, för vi är fortfarande nyfikna.

Men som sagt, personliga påhopp var det inte här egentligen, vi anser att du gjort en korkad sak och ogenomtänkt är klart underdrivet och med den fakta vi har så kan du fortfarande överdriva hur mycket som helst om summor och liknande. vad vet vi om det?

P.S:
Ber om ursäkt om det enorma inläggets längd!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Labean
Vad vet du om mig egentligen? sluta va så personliga. Ja jag är nyregistrerad eftersom jag behövde hjälp. Nej jag vill inte ha uppmärksamhet och nej jag skulle inte kalla mig själv dum. Lite eftertänksam kanske.

visst vi vet ingenting om dig, men i och med att du lägger ut 42K för en dator så börjar du genast närma dig klassificeringen dum....
och det hjälper inte direkt när du inte lägger upp några specs på datorn.(eller har den i sign)

inget illa menat men då måste få den här posten att bli lite mer trovärdig genom att lägga upp lite specs...

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
------------------
Vaddå chanser?

...etc.
...etc.
...etc.
...etc.
...

P.S:
Ber om ursäkt om det enorma inläggets längd!

1+ för hela inlägget.

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Hedersmedlem

Får man fråga vad du sysslar med eftersom du kan köpa/köpte en dator för 42k? Inget man bara spelar sims 1 & 2 på direkt.

Hursomhelst så låter det hela skumt och har svårt att se att problemet skulle vara det som inet uppgav (vet själv hur dålig service de har). Om du kan ge specsen på datorn så kanske det blir lite lättare att hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

Off topic:
Jag börjar nära önskedrömmar nu...jag har tryckt i mig fyra red bull för att hålla mig vaken då jag sitter på serviceavdelningen och jobbar i skrivande stund och ser väl syner snart eller något men läskigt skitty blir man av så mycket energidryck...

Önskedrömmarna består utav att datagiganten och inet skall skriva svar i tråden..

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Re: Datagigantens fel? Eller mitt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Labean
Jo så här ligger det till....

Jag vet inte riktigt vad du vill ha hjälp med. Jag har inte heller någon uppfattning om tidslinje eller åtgärder. Får intrycket av att du ändrat inlägget i efterhand?

Att gå till Inet ser inte jag som ett problem. Det är ganska vanligt att man ibland blir tvungen att inhämta en annan, helst oberoende parts, åsikt/omdöme som vägledning.

I detta läge, med lokaliserat fel, vore lämpligaste åtgärd att reklamera varan hos Datagiganten.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Jag vet inte riktigt vad du vill ha hjälp med. Jag har inte heller någon uppfattning om tidslinje eller åtgärder. Får intrycket av att du ändrat inlägget i efterhand?

Att gå till Inet ser inte jag som ett problem. Det är ganska vanligt att man ibland blir tvungen att inhämta en annan, helst oberoende parts, åsikt/omdöme som vägledning.

I detta läge, med lokaliserat fel, vore lämpligaste åtgärd att reklamera varan hos Datagiganten.

--------------------------------
Reklamera ett moderkort som är skadat pga åverkan som tredjepart påstår och som t o m kan vara orsakat av tredjepart, vilken planet är du ifrån som tror att kunden kommer kunna reklamera detta.

I det här fallet kan man som åf bara påstå att inet åstadkommit moderkortets åverkan och hur tusan skall kunden kunna motbevisa detta, ord står mot ord.
Annat vore det ifall datagiganten hade orsakat det genom serviceåtgärd men då hade de ju själva upptäckt det tycker man och själva också fått åtgärda felet med pengar ur egen ficka.

Reklamation..har väl aldrig hört på maken!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Fel på dator

Hej!

Jag heter Joakim Andén och äger Datagiganten i Göteborg.

Denna historia som Labean målar upp känner jag inte igen. Kommer en kund tillbaka till oss med en dator som inte fungerar så reparerar vi givetvis den om det är inom garantitid. Vi testar dessutom datorn efter reparation i både burn in test och med manuella körningar. Om samma fel kvarstår efter två reparationer så kan man disskutera ett utbyte av produkten.

Vi har sålt datorer sedan 1997 och jag har aldrig varit med om att en kund vänt sig till en av våra konkurrenter med en dator som inte fungerar. Givetvis måste man kontakta oss för att ge oss chansen att avhjälpa felet och få en lösning på problemet.

Jag blev tipsad av en Sweclockers användare om den här tråden och jag kan bara beklaga om en kund inte tycker att han fått nödvändig hjälp. Jag måste dock åter igen påpeka att om han i så fall vänt sig till oss så skulle vi gjort allt i vår makt för att hjälpa honom.

Pga av att vi är relativt små så lever vi på vårt goda rykte och det känns väldigt tråkigt att bli nedsvärtade på det här sättet. Vi får normalt de flesta av våra kunder per rekommendation.

Vill också nämna att Datagiganten är ett seriöst företag som lever på vår höga kompetensnivå och goda service. Vi är trippel A kreditratade och servar datorer och robotiserade lagringsprodukter för Overland, Tandberg, Quantum m.m i Sverige, Danmark och Norge. Vi är certifierade Ibas partner, Lenovo Partner, Toshiba Partner, Asus auktoriserade m.m.

Med vänlig hälsning

Joakim Andén, Datagiganten AB

Permalänk
Medlem

Precis vad jag trodde!

Nu tycker jag att TS skall bevisa saker och ting för oss, annars kan denna tråd låsas och alla kan nöjt handla hos datagiganten i fortsättningen också...jag tyckte väl att det osade katt!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

Det verkar ju som att Du godspeed har rätt.:) Jag blev fundersam när TS inte ville lägga ut spec. på datorn han köpt + att han ändrat sin historia som tidigare sagts.:P

Jag håller med godspeed i att nu kan man låsa tråden och alla kan vara glada och nöjda och handla with no fear hos Datagiganten.:) ^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Det verkar ju som att Du godspeed har rätt.:) Jag blev fundersam när TS inte ville lägga ut spec. på datorn han köpt + att han ändrat sin historia som tidigare sagts.:P

Jag håller med godspeed i att nu kan man låsa tråden och alla kan vara glada och nöjda och handla with no fear hos Datagiganten.:) ^^

---------------
Ja, man blev rätt misstänksam då TS påstår sig köpt en dator för 42 000 och fått skitservice...gör jag en dator för de pengarna så lägger jag ut röda mattan för den personen och ger denne kunglig behandling, även om det är ett engångsköp så tenderar sådana kunder att återkomma till en i långa loppet vilket innebär merförsäljning också.

Sen ingen specifikation, inget kvitto eller något och dessutom gått till en tredje firma efter två problem..där låg nåt begravet som sagt, det luktade mer smutskastning än något annat plus att man har ju sett många liknande trådar här där det i slutändan visat sig att TS ändrat sig totalt och backat pga när denne skrev så var personen sur och upprörd och inte saklig alls.

Vi ger TS en chans att svara på kritiken, och dessutom förklara vad det är denne köpt, om inte det skrivs något så får moderatorerna låsa eller ta bort tråden!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Oj oj, krånglig historia. Att gå till en annan handlare och sen försöka få pengar tillbaka hos den första handlaren kan Labean glömma. Har haft liknande kund i min butik och han anmälde oss men fick avslag. Vi fick ingen chans alls att åtgärda felet...
Jag hoppas att det löser sig för både Labean och Datorgiganten. Verkar vara ett väldigt bra och seriöst företag. Svarar tillochmed på SweC ; )

Och att datorn kostar 42000:- har la ändå inget med saken att göra? Är det någon här i tråden som vet vad Labean skall ha den datorn till? Och om Labean vill ha den datorn så skall han la för köpa den utan att folk kastar skit...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/