Nintendo Wii-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

aha. Men tänkte mer skaffa dom som extrakontroller då man ibland kan vara 3-4 st som spelar, då kanske dom fyller ut sin funktion bättre om man kör mario kart på 4 pers högljutt

Permalänk
Inaktiv

Jag slår mig in lite här på ett hörn.. jag har nyss köpt ett wii och har ett par frågor till er erfarna wii-fantaster.

* Jag får väldigt fyrkantig/pixlig bild när jag väljer [480p] på komponentkabel vilket jag tycker borde vara det bästa valet? Iofs inser jag att 480p inte är optimalt för tvn sett.. (40", fullhd) Men det känns fel att det ska se bättre ut med kompositsnöret. =/
* Jag köpte ett billigt demoex där luckan som täcker gc-kontrollkontakterna saknas.. nån som vet om den går att inhandla billigt nånstans?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EwlSpirit
Jag slår mig in lite här på ett hörn.. jag har nyss köpt ett wii och har ett par frågor till er erfarna wii-fantaster.

* Jag får väldigt fyrkantig/pixlig bild när jag väljer [480p] på komponentkabel vilket jag tycker borde vara det bästa valet? Iofs inser jag att 480p inte är optimalt för tvn sett.. (40", fullhd) Men det känns fel att det ska se bättre ut med kompositsnöret. =/
* Jag köpte ett billigt demoex där luckan som täcker gc-kontrollkontakterna saknas.. nån som vet om den går att inhandla billigt nånstans?

Jag hade nog låtit TV:n mappa upp bilden i högre upplösning än 480p.
Körde min förut på en 37" via hemmabio förstärkaren som videoväxel och jag känner inte igen att bilden skulle vara pixlig.

Permalänk
Medlem

Funderar på att när man väl skaffar en wii och ska köpa en ny kontroll, är då wii play något att föredra? Såg nämligen en videorecension att det inte ens var värt dom 100 extra kronorna det kostade. Vad anser ni?

Permalänk
Medlem

Jag tycker Wii Play kan vara rätt så roligt ibland. 100kr är det lätt värt.

@EwlSpirit :
Hmm det måste vara TVn tror jag. Kör själv 480p genom komponent på min farsas Sony Bravia W4000 och där ser det hur bra ut som helst.
Angående luckan, maila Bergsala AB och tala om din situation. Min lucka gick sönder när min hund drog ner mitt Wii i golvet och jag sa bara som det var så skickade de en ny till mig helt gratis. Gå in på www.nintendo.se för att hitta kontaktuppgifterna.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
@EwlSpirit :
Hmm det måste vara TVn tror jag. Kör själv 480p genom komponent på min farsas Sony Bravia W4000 och där ser det hur bra ut som helst.
Angående luckan, maila Bergsala AB och tala om din situation. Min lucka gick sönder när min hund drog ner mitt Wii i golvet och jag sa bara som det var så skickade de en ny till mig helt gratis. Gå in på www.nintendo.se för att hitta kontaktuppgifterna.

Tack för tipset att maila Bergsala.. nu väntar jag bara på ett svar.

Jag ska nog förtydliga mig lite kom jag på.. då konsollen är nyköpt har jag endast WiiSports än sålänge. Kan vara det som spökar? Menyer ser kanonbra ut men tex käglorna i bowling får mig att tänka på NES..

Permalänk
Medlem

Jag har då inget minne att käglorna ser pixliga ut på min tv i alla fall.

Är det en orginal Nintendo komponentkabel? Finns billiga kablar som inte är särskilt bra. Jag har iofs inte orginal själv men den jag har ser det hur bra ut som helst med
Betalade runt 250kr för min kabel har jag för mig. Nintendos kablar är svindyra men kvalitén är i alla fall garanterad.

Edit: Nej 199kr kostade kabeln. Köpte den på Kjell & Company. Här är den på deras hemsida. Står inget om märket på den, men jag vet att den fungerar bra. http://www.kjell.com/?item=68436&path=

Edit igen: eeh länken funkade inte. Nu gör den :>

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Jag har då inget minne att käglorna ser pixliga ut på min tv i alla fall.

Är det en orginal Nintendo komponentkabel? Finns billiga kablar som inte är särskilt bra. Jag har iofs inte orginal själv men den jag har ser det hur bra ut som helst med
Betalade runt 250kr för min kabel har jag för mig. Nintendos kablar är svindyra men kvalitén är i alla fall garanterad.

Det är inte en originalsladd men jag har svårt att motivera köp av en original för 500% av vad jag betalade för kopian då bilden är bra förutom just att bl.a. käglor ser ut som pixelmonster alá Doom2. Om sladden vore dålig borde väl resten också vara skit? Är det helt enkelt så att bilden blev 'för skarp' och de lågupplösta käglorna avslöjade sig själva? Det är ju lite skillnad på 1080 linjer och 480..

Permalänk
Medlem

Det är möjligt. Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur käglorna såg ut på den TVn, men jag vet att jag inte la märke till något sånt i alla fall vilket jag borde göra eftersom jag är väldigt känslig när det gäller såna saker.

Är det verkligen inget annat som ser dåligt ut? I så fall skulle det ju kunna vara spelet det är fel på. Typ att just den platsen på skivan där käglornas texturer ligger är repad eller nåt.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Det är möjligt. Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur käglorna såg ut på den TVn, men jag vet att jag inte la märke till något sånt i alla fall vilket jag borde göra eftersom jag är väldigt känslig när det gäller såna saker.

Är det verkligen inget annat som ser dåligt ut? I så fall skulle det ju kunna vara spelet det är fel på. Typ att just den platsen på skivan där käglornas texturer ligger är repad eller nåt.

Det kan vara att jag också är lite känslig eller nåt också.. jo det är väl lite andra saker också som ser 'taggigt' ut.. Jag kastar upp ett foto så får ni se vad jag menar. Tagna med mobilen och alla vet ju hur bra foton iphone (inte) tar.. Men jämför käglorna med 'pausknapparna' som ligger över..

Permalänk
Medlem

Såg ett erbjudande på en hemsida om ett 38 delars kit till wii (Importerat och inte orginaldelar) för det överkomliga priset 295:- , Men då är ju frågan hur ofta man använder sig av sådana saker? Jag har själv ingen aning eftersom jag inte testat men vad tycker ni?

Är det jobbigt att byta efter varje slags spel man spelar?

Här är en lista över vissa saker som medföljer:

* 2x Tennisracketar
* 1x Ratt
* 1x Fiskespö
* 2x Förlängningar
* 1x Pistol
* 2x Golfklubbor
* 2x Biljardkö
* Olika skyddshöljen i hårdplast och mjukplast
* 2x Batteriluckor
* 2x Nyckelringar
* 2x Handledsband
* 2x Knobs med utbytbara huvuden
* 2x Playstation-formade kontroller för Wii-Remote
* 2x Genomskinliga hållare med skruvfästen för de olika tillbehören

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EwlSpirit
Det kan vara att jag också är lite känslig eller nåt också.. jo det är väl lite andra saker också som ser 'taggigt' ut.. Jag kastar upp ett foto så får ni se vad jag menar. Tagna med mobilen och alla vet ju hur bra foton iphone (inte) tar.. Men jämför käglorna med 'pausknapparna' som ligger över..

Hmm, ska kolla senare om det ser ut så. Dock spelar jag på en vanlig TV nu så det kanske inte syns lika mycket. Men det borde ändå synas lite tycker jag. Jag tror det kan vara att grafiken i det spelet helt enkelt inte är så bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorfisk
Såg ett erbjudande på en hemsida om ett 38 delars kit till wii (Importerat och inte orginaldelar) för det överkomliga priset 295:- , Men då är ju frågan hur ofta man använder sig av sådana saker? Jag har själv ingen aning eftersom jag inte testat men vad tycker ni?

Är det jobbigt att byta efter varje slags spel man spelar?

Här är en lista över vissa saker som medföljer:

* 2x Tennisracketar
* 1x Ratt
* 1x Fiskespö
* 2x Förlängningar
* 1x Pistol
* 2x Golfklubbor
* 2x Biljardkö
* Olika skyddshöljen i hårdplast och mjukplast
* 2x Batteriluckor
* 2x Nyckelringar
* 2x Handledsband
* 2x Knobs med utbytbara huvuden
* 2x Playstation-formade kontroller för Wii-Remote
* 2x Genomskinliga hållare med skruvfästen för de olika tillbehören

Tycker såna tillbehör mest är skit. Kan inte se mig sätta på en golfklubba på min wii kontroll eller liknande. En pistol kan väl vara något kanske. Men de andra sakerna kommer bara se idiotiska ut och fyller inte någon funktion över huvud taget. Skulle nästan tro att det bara blir jobbigt med dem på.
Det enda tillbehöret jag har är den där officiella Wii Zapper som man kan köpa för 300kr. Man får även ett litet spel med. Själv fick jag Link's Crossbow Training till den men det finns andra också har jag för mig.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

hehe okej, tänkte bara om det förhöjde spelupplevelsen, men det verkar rätt jobbigt. Då är det nog bättre som du säger att skaffa sig en wii zapper om man vill hålla på med sånt Links crossbow training verkar ändå rätt kul, inte för att jag är så inne i skjutarspel direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EwlSpirit
Det kan vara att jag också är lite känslig eller nåt också.. jo det är väl lite andra saker också som ser 'taggigt' ut.. Jag kastar upp ett foto så får ni se vad jag menar. Tagna med mobilen och alla vet ju hur bra foton iphone (inte) tar.. Men jämför käglorna med 'pausknapparna' som ligger över..

http://www.ramsthaler.se/wii/pixlar.jpg

Jag hade exakt samma problem när jag körde komponent.. Det var visserligen ingen orginalkabel men tror inte det var det som var felet, jag sket i det och körde med scart istället, såg mkt bättre ut :P.

Är jag den enda som tycker Wii play är sjukt roligt?
Ska jag vara ärlig så tycker jag nästan Tanks på Wiiplay är det roligaste man kan ha på Wii. Lätt värt 100 spänn!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Jag hade exakt samma problem när jag körde komponent.. Det var visserligen ingen orginalkabel men tror inte det var det som var felet, jag sket i det och körde med scart istället, såg mkt bättre ut :P.

Är jag den enda som tycker Wii play är sjukt roligt?
Ska jag vara ärlig så tycker jag nästan Tanks på Wiiplay är det roligaste man kan ha på Wii. Lätt värt 100 spänn!

Scart? :S Vill inte verka trångsynt eller så men jag tyckte komponent kändes nog 'bakåtsträvande' efter att bara haft dvi & hdmi kopplat till tvn tidigare..

Jag får hem WiiPlay imorgon så jag väntar med att säga vad jag tycker om det.

Permalänk
Medlem

Ja Tanks är lätt det roligaste spelet på Wii Play. Sorry EwlSpirit, har inte hunnit kolla på min tv än =/
Men det är nog som sagt att komponentkablar helt enkelt är för bra för WiiSports :>

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Har börjat fundera på Begagnat, någon som har erfarenhet av att köpa wii begagnat?

Positiva och negativa åsikter uppskattas!

Permalänk
Medlem

Jag köpte min begagnad 2500 kr chippad med wiikey 2 av en kille i Bergsjön.
Trevlig kille men lurigt område. Han verkar sälja med jämna mellanrum på blocket.

Funkar hur bra som helst

Permalänk
Medlem

Har sökt och sökt utan att hitta ett riktigt svar.

Vad är motsvarigheten till New Super Mario Bros på DS till Wii?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agb007
Jag köpte min begagnad 2500 kr chippad med wiikey 2 av en kille i Bergsjön.
Trevlig kille men lurigt område. Han verkar sälja med jämna mellanrum på blocket.

Funkar hur bra som helst

Frågan är inte riktad bara till dig egentligen.. alla får svara.

Ett ochippat wii med fyra wiimotes och två nunchuck (en original, en trådlös kopia).. vad borde det kosta?

Permalänk
Medlem

Jag kan bara gissa men säg runt +2000 för wiit + säg 300 per wiimote (en ingår ju).

Så säg ca 3000 kr

Permalänk
Medlem

Jag såg ett väldigt fint erbjudande på cdon för någon dag sen då det gällde Guitar hero III: Legend of rock inklusive 2 gitarrer, Nu verkar det dock ha försvunnit och på alla andra sidor som jag kolla förut har annonserna också försvunnit. Finns bara dyra annonser kvar för det dubbla priset, någon som vet vart alla fina erbjudanden försvunnit? Känns så konstigt att det verkar har skett på alla hemsidor under en natt

Edit: Nu har tydligen erbjudandet ploppat upp igen på bland annat cdon.

Permalänk
Medlem

Några fina kommande titlar till wii i år?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorfisk
Några fina kommande titlar till wii i år?

Du får nog vänta tills efter E3 som kommer att vara i början av Juni.

Punch-Out!! och Wii motion plus är väl dom 2 jag är intresserad av nu under den närmsta tiden.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EwlSpirit
Frågan är inte riktad bara till dig egentligen.. alla får svara.

Ett ochippat wii med fyra wiimotes och två nunchuck (en original, en trådlös kopia).. vad borde det kosta?

1500:-

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Metroid Prime Trilogy!
http://wii.ign.com/articles/985/985793p1.html

wow!

Lite synd bara att man redan har köpt Metroid Prime 3 men jag kommer nog köpa detta ändå.

Edit: Hmm den där bilden kan vara fake. Verkar som att det ska vara endast en skiva. Nåja.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag undrar om det är någon skillnad i bildkvalite mellan RGB kablar till Wii, original och tredjepartstillverkade alltså? Eller får man samma bildkvalité för då kan jag lika gärna köpa en tredjepartstillverkad då de är mycket billigare. Om det skiljer så blir följdfrågan, finns det något test av olika RGB kablar till Wii? t.ex. av samma typ som det Dagens Nyheter gjorde av olika hdmi kablar för ett tag sen. Gärna svar från någon som provat olika kablar och kan prata från egen erfarenhet.

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EwlSpirit
Frågan är inte riktad bara till dig egentligen.. alla får svara.

Ett ochippat wii med fyra wiimotes och två nunchuck (en original, en trådlös kopia).. vad borde det kosta?

Ett nytt wii ochippat kostar ca ~2500+ så eftersom det är fyra wiimotes så borde det iaf gå på 3k

Permalänk
Medlem

Hejsan

Undrar ifall någon vet en butik som säljer Wii med extra saker till bra pris. T.ex. extra handkontroll eller liknande.
Mvh Mikael

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | AMD Ryzen5 2600X | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 @ 3000 MHz | Samsung 970 EVO PLUS 500GB | EVGA 650W | Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass