Hjälp en tjej med datorköpet (pris ?)

Permalänk
Medlem

Kommer du långt på. Behövs diverse kablar utöver detta, t.ex. till hårddisken (SATA kabel), tangentbord och mus, vilket är lite mer personliga val, samt operativsystem.

Eftersom du skall koppla den till din TV, tog jag med en Blu-Ray spelare istället för en vanlig DVD, ifall du inte har en sådan.

Du kan möjligtvis komma undan med några hundralappar mindre, om du väljer en plattform för DDR2 minnen istället (för AMD kallas plattformen AM2+), men DDR2 minnen är på väg att fasas ut och ersättas med DDR3, så..

Du kan även gå ner en budgetnivå på grafikkortet också, t.ex. AMD 4850 kort, om du kan leva med att spela lite fler spel i "HD-Ready" upplösning, istället för Full-HD (vilket inte spelar så stor roll, om du frågar mig).

Ha de gött.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Mitt paket kostar lika mycket och slår det där med rätt god marginal.

Kasta på en 640GB disk istället, 140'GB' större, 80Kr dyrare och dessutom snabbare. Sen är det lika bra att smaska dit ett full-ATX-moderkort när ändå chassit är ATX. 2 kort av samma märke är ju en fördel även om inte ett måste, då för syns skull. TX750 är mer lämpat för SLI dock då det faktiskt har alla kontakter från början så man slipper strula med adaptrar.

Till tjejen: Hurpass petig är du med ljudnivån?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Kasta på en 640GB disk istället, 140'GB' större, 80Kr dyrare och dessutom snabbare. Sen är det lika bra att smaska dit ett full-ATX-moderkort när ändå chassit är ATX. 2 kort av samma märke är ju en fördel även om inte ett måste, då för syns skull. TX750 är mer lämpat för SLI dock då det faktiskt har alla kontakter från början så man slipper strula med adaptrar.

Till tjejen: Hurpass petig är du med ljudnivån?

Visst hårddisken kan jag hålla med dig om men, Grafikkorten är det ju bara smart och ta olika tillverkare då får man ju flera gratis spel med och mera kablar.
Sen räcker det nätaggregatet helt och hållet för GTX260 SLI.
Vad snackar du om ATX och grejer?

Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Kasta på en 640GB disk istället, 140'GB' större, 80Kr dyrare och dessutom snabbare. Sen är det lika bra att smaska dit ett full-ATX-moderkort när ändå chassit är ATX. 2 kort av samma märke är ju en fördel även om inte ett måste, då för syns skull. TX750 är mer lämpat för SLI dock då det faktiskt har alla kontakter från början så man slipper strula med adaptrar.

Till tjejen: Hurpass petig är du med ljudnivån?

Vad gäller mitt paket;
Hårddiskmässigt funkar det med 640, men 500GB-disken är snabbare. 1x500 vs 2x320 plattor.
Sen är det väl ATX-kort i samtliga slutliga förslag hittills?
I SLI spelar det ingen roll om det är olika, eftersom du inte ser undersidan på dem ändå (i övrigt är alla plastlådor identiska). Sen får du som sagt olika spel och kablar.
Ser ut så här (Gainward GS GLH i botten och Asus 260EE längst upp).
http://s168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/sli260.jpg

TX750... tycker du avsaknaden av två adaptrar (som för den delen ändå följer med korten) är värt 300:-?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx

Korten är klockade i praktiken lika, men XFX skickar inte med en SPDIF-passthroughkabel, det gör Leadtek, och du får olika spel. XFX är väl Farcry 2 och Leadtek är väl Mirror's Edge och Overlord har jag för mig.

Fick bara med Overlord, vad fan är det för spel anyways? ^^

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Smart titel för att fånga datanördarnas uppmärksamhet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Vad gäller mitt paket;
Hårddiskmässigt funkar det med 640, men 500GB-disken är snabbare. 1x500 vs 2x320 plattor.
Sen är det väl ATX-kort i samtliga slutliga förslag hittills?
I SLI spelar det ingen roll om det är olika, eftersom du inte ser undersidan på dem ändå (i övrigt är alla plastlådor identiska). Sen får du som sagt olika spel och kablar.
Ser ut så här (Gainward GS GLH i botten och Asus 260EE längst upp).
http://s168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/sli260.jpg

TX750... tycker du avsaknaden av två adaptrar (som för den delen ändå följer med korten) är värt 300:-?

Gamla HD502IJ är 2x250GB plattor väl? I ditt första förslag var det mATX från XFX, såg först inte att du hade 2 paket så jag trodde mATX-kortet hakade på det nya också när jag scrollade ner för att kolla moderkort, my bad. Är väl en lite personlig fråga vad gäller grafikkorten, men jag tycker det känns lite B att mixa märken när du kan få 2 identiska billigare, dock med mindre bundle. Och visst är kylningarna identiska, inte det jag syftade på.

Och ja vad gäller agget, antar att jag tycker det, att slippa adaptrar för en i det i stora en såpass liten summa när det finns nätagg för bara lite mer som har alla kontakterna nativt.

Annars tycker jag personligen att ditt paket ser bäst ut, resten som detta är bara småsjabbel om åsikter mest.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Visst hårddisken kan jag hålla med dig om men, Grafikkorten är det ju bara smart och ta olika tillverkare då får man ju flera gratis spel med och mera kablar.
Sen räcker det nätaggregatet helt och hållet för GTX260 SLI.
Vad snackar du om ATX och grejer?

Jo, vet vad ni menar med bundle, syftade mer på en personlig åsikt och dels att det blir liiite dyrare med 2 olika. Klart nätagget räcker gott och väl, flikade in däremot att för nån hundring får man ett agg som man inte behöver molex -> PCI-E adaptrarna med.

Med ATX-joxxet, i sitt första paket hade han hakat in ett mATX-moderkort, misstog första paketets moderkort för det andra paketets av misstag när jag scrollade ner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Fick bara med Overlord, vad fan är det för spel anyways? ^^

B-titel från 2007...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Smart titel för att fånga datanördarnas uppmärksamhet...

Slutar med att hon flyr sin kosing för det är så många som erbjuder massa datorpaket ,stackan vet ju snart inte va hon ska välja. Hon kommer att drömma mardrömmar om alla datorpaket

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Smart titel för att fånga datanördarnas uppmärksamhet...

Tänkte samma sak XD Aldrig har så många, satt ihop så mycket till så få

Permalänk
Hedersmedlem

Ladda aldrig ner ett RC- eller Beta-OS från okända!!

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulrapist
Tänkte samma sak XD Aldrig har så många, satt ihop så mycket till så få

Haha!