Permalänk

Problem ingen respons när man klickar!

Hej, jag har haft problem dom senaste månaderna med att t.ex. man har upp internet explorer och sedan klickar nere på start menyn så händer inget.
Även om jag t.ex. har flera olika program uppe och klicka nere i taskbaren för att byta pogram( när jag håller muspekaren över det andra programet så blir den ändå blått och den regerar att jag håller över det så själva taskbaren är inte helt fryst) så händer ingetting.
Märkte nu när jag fick problem då regera den inte alls när jag höll över något annat program nere i taskbaren så då verkade hela baren fryst.

Har under denna tiden installerat om OS flera gånger, har haft både windows xp pro 32 bit och windows vista 64 bit som jag har nu.

Har läst att visa har problem med att själva taskbaren är helt fryst och inget går att göra men verkar inte vara samma problem.
Jag brukar för det mest kunna lösa problem för stunden genom att bara ta upp taskmanager så fungerar det en stund men blir samma problem igen sedan. Ibland har jag inte problem alls men för det mesta så har jag det.

Svårt att förklara problemet men vädlgti iritterande så skulle verkligen behöva hjälpa att fixa det

Dator spec ser ni se nedan:

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

jag har råkat ut för samma sak ,dock så bryr jag mig inte så mycket över det , inte så jag tänker instalera om windows ,bara o vänta nått program tar system resurser så man får tack vackert vänta

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk

Men stör mig enormt mycket måste ju gå lösa på något sätt, ingen aning hur man kan lösa det?

Permalänk
Antielefant

Byt till Firefox eller Chrome?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

men det är inte just Internet explorer tog bara det som är exemple, det är så med alla program.

Permalänk
Antielefant

I så fall hade jag kört igenom Memtest ett par gånger om jag vore du, och kollat så hårddisken är i bra kondition.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Har problem med en extern hårddisk som jag kör genom e-sata. Filmer laggar och musik är skum men kör genom usb nu istället så fungerar den riktigt men testa ha den ur koppla men ingen skillnad men finns inga OS filer där så antagligen inte den men får köra memtest och kolla.