Sekvencia köper positiva omdömen

Permalänk
Musikälskare

Svinaktigt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
En bra recension behöver väl inte vara positiv, eller hur?

Jag tror säkert att Sekvencia menar bra som i välskriven och genomtänkt. Kärnfull och koncis, men ändå med djupare frågeställningar om internetbutikers etiska och moraliska förhållande till fysiska butiker, samt ett ifrågasättande av Sartres existentialistiska definitioner av mänsklighet, kontra Kants kategoriska imperativ.

Tror inte du?

Permalänk
Medlem

Alltså, en del skriver om brott här, vad skulle isåfall brottsrubriceringen vara?

Jag är bara nyfiken..

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli så fruktansvärt trött på ägarna till dessa, på ren svenska, skitbutiker. Att de aldrig kan ge upp...

Sekvencia, till PCsuperstore, till Netsuperstore och åter till Sekvencia.

Ge upp, snart kan de f*n jämföras med diverse Nigeriabrev, Musiktrafikanter och klåpare som ber om pengar på tågen. USCH.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem

Helt underbart jobbat utav alla, en fin lista med 1:or

Gillar när folk tar aktiv ställning mot saker som är moraliskt förkastligt.

Visa signatur

Antec Three Hundred, Corsair HX620W, Core i7 920 @ 4GHz stabil, 12gb DDR3 OCZ 1600MHz, Noctua NH-U12P, Intel X25-M 80GB, Asus 4870 Dark Knight 1GB

Permalänk

Dåligstil heltklart!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Milleniets mest korkade marknadsföring?

Om dom verkligen vill få upp ett godare rykte så gjorde dom ju precis det totalt motsatta. Skulle någon kund nu, mot förmodan, var nöjd med sitt köp hos Sekvencia så kommer INGEN att lita på ett enda gott omdömde från deras håll.

Snacka om korkat!

Permalänk
Medlem

De som tar Sekvencia i försvar tycks uppenbarligen inte känna till den långa, invecklade, och skumma historia som företaget har.

http://www.corren.se/ostergotland/?articleId=4365089
http://www.idg.se/2.1085/1.32322
http://www.99.se/macnyheter/40771-sekvencia-ab-i-konkurs.html
http://www.idg.se/2.1085/1.70988

Lägg till detta det dåliga bemötande man oftast fått i deras affärer, plötslig amnesi vad gäller garantiärenden, beställningar som sent eller aldrig anländer, godtycklig prissättning i butikerna, ...

Det stora problemet är att folk har dåligt minne, och det gör ju att samma företag (och personerna bakom förstås) kan upprepa proceduren att blåsa folk gång på gång på gång. Det här senaste är väl bara ytterligare en skumraskaffär som gick i stöpet.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
De som tar Sekvencia i försvar tycks uppenbarligen inte känna till den långa, invecklade, och skumma historia som företaget har.

http://www.corren.se/ostergotland/?articleId=4365089
http://www.idg.se/2.1085/1.32322
http://www.99.se/macnyheter/40771-sekvencia-ab-i-konkurs.html
http://www.idg.se/2.1085/1.70988

Lägg till detta det dåliga bemötande man oftast fått i deras affärer, plötslig amnesi vad gäller garantiärenden, beställningar som sent eller aldrig anländer, godtycklig prissättning i butikerna, ...

Det stora problemet är att folk har dåligt minne, och det gör ju att samma företag (och personerna bakom förstås) kan upprepa proceduren att blåsa folk gång på gång på gång. Det här senaste är väl bara ytterligare en skumraskaffär som gick i stöpet.

Stort tack för länkarna! Nu känner jag att jag vet lite mer om hela spektaklet, hade aldrig hört någonting om det förut.
*Fortsätter med andra länken*

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devdel

Fråga: Varför har ni gått ut med detta erbjudande?
Svar: Vi tycker att Prisjakt.se bara är "skit" och vi samtycker inte med deras omdömmessystem. De skriver en hel del saker som inte är rätt om företag och håller detta uppdaterat, etc.

Hehe, direkt när jag läste nyheten igår förutsåg jag detta förlopp: Anstormning av ilskna konsumenter, följt av någon sorts försök till vändning av företaget. Jag är inte imponerad av deras kreativitet.

Nej, Sekvencia. Om ni inte "samtycker med deras omdömessystem", och därför inte ville ha något med Prisjakt att göra, kunde ni nog hitta ett annat sätt att bli portad av Prisjakt? Varför inte: "Ge oss en etta i betyg hos Prisjakt så att vi plockas bort från deras databas, så får du 10% rabatt." Varför skulle inte det fungera, Sekvencia. Vore det inte mindre risk för -ska vi kalla det- missförstånd, bland konsumenter?
Har ni förresten dokumenterat Prisjakts nekande att ta bort er från databasen? Känns som att det vore steg ett. Kampanj av vad som helst slag kan väl inte vara steg ett?

OFF-T: Jag minns också design-tävlingen de hade för 1000 år sedan, fast jag hade för mig att det var i PC Hemma, inte MaxiData?
Många år senare såg jag dem på nätet. De listade då endast priser i euro. Kändes lite Zpesiéllt.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi.....7800X3D.....Noctua D15.....64GB Kingston Fury Beast 6000MHz CL36.....Gigabyte Gamer OC 5080.....Corsair RM750X V2.....Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6 med tre Noctua-fläktar.....Win 11.....Dell G3223Q 144Hz 4K IPS + Acer Nitro XV275KV IPS 4K 160Hz.....Sig uppdaterad 2025-05-03.....
Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Sen är det sjuka att anledningen till 10% rabatt om man lämnar ett positivt omdöme är att sekvencia vill ha bort sitt företag från prisjakt (japp det är faktiskt sant)

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

HAHA ja lollade när ja såg denna:

Erbjudande!

Ge Sekvencia en bra recension på www.prisjakt.se så får du 10% rabatt.

Erbjudandet gäller tills prisjakt tar bort Sekvencia`s priser från deras sida!

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem

haha runt 22-tiden när nyheten skrevs:

"Butiken har i skrivande stund en snittpoäng på 2,69 av 10. Av totalt 15 omdömen har hela tolv valt att ge handlaren det lägsta betyget."

Nu, när jag skriver skulle det bli:

Butiken har i skrivande stund en snittpoäng på 1,39 av 10. Av totalt 104 omdömen har hela tolv valt att ge handlaren det lägsta betyget.
---

Skulle vilja se minerna på de som arbetar där nu

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Vad tycker ni om detta då (gäller ej sekvencia, utan Indomo)? http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=7809
Nästan alla bedömningar kommer från butiken. Det kan ju vara lika gärna vara dom själva som gett sig själva betyg. Väldigt lite kommentarer dessutom

Där ... slog du huvudet på spiken.... Jag tror samma sak.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur som helst så har de lyckats få stämpeln "oseriösa" det kommer att bli väldigt svårt att tvätta bort om inte omöjligt.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
dom som missat:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=229664

Tackar för infon. Skojare eller bara dum, det är enda frågan. I vilket fall så är det inte överraskande att domännamnet bara rent av återupplivats, Sekvencia låter i alla fall hyfsat bra, tror inte att någon som gör något så korkat som det här kan komma på ett så bra namn annars.

Så här såg det ut en gång i tiden http://web.archive.org/web/20030523164338/http://www.sekvenci...

Också en äldre citering (en månad sedan)

Citat:

Hej,

Vi gör så gott vi kan för att driva vår verksamhet, men vad gör Ni förutom att hänga här, har ni inget bättre för er.

Glad Påsk/Sekvencia Kundtjänst

Frågan är vad de sysslar med, då de lägger ner så mycket tid på att skapa en sådan skojverksamhet. Vem i hela friden gör det?

Eller är det bara ett tafatt misslyckande. I vilket fall, så ja, korkat och oseriöst är väl sammanfattningen av intrycket.

Nu är det osäkert om detta verkligen är något bluffmakeri, så jag vill inte skriva något olämpligt som riskerar att inte stämma. Men det minsta man kan säga är väl att det är ogenomtänkt och dåligt gjort (inte bara detta med prisjakt utan dåliga betalningsalternativ samt fyrhjulingar, natursten och fastigheter från en IT återförsäljare), och prisjakt och detta får de leva med då det är det en fri marknad förlitar sig på.

P.S. För övrigt så är det deprimerande att behöva läsa om sådant här.
_

Permalänk

Såg att det var någon idiot som gav dom en femma för att jävlas med SweC. Det var så han skrev iaf.
Jag gav dom en etta iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
[B] Såg att det var någon idiot som gav dom en femma för att jävlas med SweC. Det var så han skrev iaf.
Jag gav dom en etta iaf. [/B

Humor?

Permalänk
Medlem

"2009-05-15 - Notis: På grund av att Sekvencia kör en kampanj med rabatter i utbyte mot bra recensioner på Prisjakt (bild) så har vi beslutat att inte tillåta nya omdömen så länge kampanjen pågår. För kommentarer och åsikter om Sekvencia hänvisar vi i stället till diskussionsforumet. "

Hehe, nu får man inte sänka deras betyg längre

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Såg att det var någon idiot som gav dom en femma för att jävlas med SweC. Det var så han skrev iaf.
Jag gav dom en etta iaf.

Du har mail!! välj dina ord i fortsättningen annars anmäls du. Tror inte heller du vill bli kallad idiot. sen kan du ju fortsätta läsa va personen skrev då kanske du skälv blir idotförklarad eftersom du nu inte läst va han skrev mer en så

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
Du har mail!! välj dina ord i fortsättningen annars anmäls du

Var det något fel i hans uttalande?

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Var det något fel i hans uttalande?

ja gillar man att bli kallad idot då anser man det rätt, Om inte så ser man felet i hans ordval

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

Någon som tar åt sig? Var det isåfall DU som satte 5:an enbart för att jävlas, eller har du någon annan anledning till varför du verkar ta åt dig av det?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Jag minns att Sekvencia hade en butik i Örebro, handlade många CD-R skivor där back in the day.
Hur som helst är det väl ändå dålig stil att lämna dåligt omdöme på Prisjakt hos dem bara för att ni läser en nyhet på Sweclockers? Om ni inte har beställt nåt därifrån så borde ni inte vara så snabba med att försvåra ytterligare för denna butik att komma på rätt spår igen. Butiken är säkert skitkass, men skärp er förfasen.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant..

Citat:

Robin: Hej Sekvencia
Hur gör man för att få 10% rabatt? Rabatten måste väl dra i
samband med köp och inte efteråt?

Kundtjänst: Hej, Det är bara att placera en order, Rabatten
gäller när du visar oss ett urklipp ifrån ditt omdöme

Kundtjänst: Postförskott beloppet justeras i alla fall -10%

Robin: Och om man handlar med faktura?

Kundtjänst: Det fungerar bra efter en kreditkontroll

Robin: Så då lägger man ett omdöme på prisjakt sedan lägger en
beställning, sedan kontaktar er med ett urklipp av omdömet så
justeras priset?

Kundtjänst: Just det ,ingaproblem

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

---------------------------------------------------------------------

Meddelande
Börjevandal
Utelåst hobbymoderator

Registrerad: mar 2009

SKärp dig för helvete!!!

Citat från dig i tråden_

Jag gav dom en etta iaf.

Kan säga med rent samvete att IDIOTEN sin du nu skrev det va jag , Och det står varför jag gav det betyget åxå... En sak till i samma stuk från din sida anmäls ,för detta är person hopp från din sida.. Eller du hade kunnat använda bättre ordval hade räckt att du skrev Såg att det var någon som gav dom en femma för att jävlas med SweC. Det var så han skrev iaf.
Jag gav dom en etta iaf.

Skälet varför jag skrev jävlas med sweclockers va just:
Jag anser bara att detta är rent jävla skit snack som denna tråd skapar , att måsta trycka ner ett företag ,oavsett om företaget nu inte är det bästa så ger det er ingen rätt att snacka som ni gör. tänk dig skälv om du nu är ett nystartat företag och någon gör samma sak mot dig tror du skulle bli väldigt ledsen då. Men vist det är fel att måsta gå den väg som dom gjorde ,det står jag upp till.

Lycka till
hare gott mvh

---------------------------------------------------------------------------------------

Nu är det så att jag råkar känna till den här personen som driver detta "företag" och det är rent buffel och båg. Existerar enbart för momsfiffel.
Så det är ju bara sorgligt att du ger dom en femma "för att jävlas".

Jag börjar misstänka att du också känner personen men att du på något sätt har vinning i fifflet. Finns annars inget som helst skäl att försvara detta skitföretag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnakeDragon
[B]Det är ett imponerande utbud av produkter de har, från datorer och kameror till fastigheter och natursten...?!

Fastighet
http://sekvencia.se/service24/PartDetail.aspx?q=p:10500087;c:...

Haha, det där är ju huset som Com Hem dockorna bor i.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Skäggig legend

Jävligt fult.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

Har bara ett ord att säga om det här - USCH!

/Saint25