Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Desktop över 2 skärmar går det ?

Permalänk

Desktop över 2 skärmar går det ?

Nu har jag suttit i 2 dagar och försökt få till så att jag har 2 skärmar som ser ut som en. Alltså windows menyn i vänstra hörnet på ena skärmen och klockan längst ner i högra hörnet på andra skärmen helt enkelt ett panorama skrivbord.

Går inte det på nyare kort ? Har testat med ett GTX 295 och 2 st 4850x2 i crossfire men får bara till extended skärmar. Har två exakt likadana samsung 24 " skärmar.

Permalänk
Medlem

Går att lösa med 3:e partsprogram som tex UltraMon.
Lätt värd 350 kr!

Permalänk

Testade det också men får bara till fler virituella skrivbord

Permalänk
Medlem

man kunde göra de i xp, har också försökt med de till mina 3 skärmar i vista men de funkar inte så.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Jo jag har också lyckats hitta hur i XP och med äldra nvidia kort. Men nu hittade jag ett forum där det stod att nyare Nvidia kort inte har stöd för det Men som jag fattade skulle det gå få till med ATI så jag ska sätta i 4850x2 igen och pröva testa. Jag menar det måste ju gå få till ..... Blir tokig snart !!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Jag har fixat så att jag har två skärmar och skrivbordet sträcker sig över båda.
Har dock inte fått den nedre listen att sträcka sig hela vägen men jag kan knappa runt lite och se om jag kan fixa det också.

Permalänk

hur blir det om du startar ett spel då ? Körs det på båda skärmarna samtidigt ? Det är vad jag är ute efter

Permalänk
Medlem

aha.. men blir det inte ett irriterande glapp mellan bildytorna??? Och vilka spel kan man köra i "Ultra wide"?

Permalänk

Grid 2 t.e.x och nä glappet ska kompenseras av skärmarna

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du vill alltså ha en programvara som gör detta http://www.doublesight.com/product/?cid=1

Permalänk
Permalänk

Verkar vara kört står på den här sidan att det inte stöds i Vista

http://ati.amd.com/products/catalyst/hydravision/index.html

Permalänk
Medlem

Ultramon fixar det, kolla bara lite mer i inställningarna

EDIT: glöm det jag skrev, jag förstod inte att det var spela över båda skärmarna du ville göra

Kanske du skulle ändra topic till "Spela över 2 skärmar"

Permalänk

Usch nej, det får va åtminstonde tre skärmar då. Kan ju inte lira när allt som är precis i mitten försvinner så. Exempelvis Crosshairn i FPS spel

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk

Efter mycket googlande hittade jag att det är bort tagit i Vista ... viss det kanske finns något 3:e parts program fixar det men jag har inte lyckats, testade både ultramon och dualmon utan lycka. Lade in XP och då funkade det på en gång. Så nu blir det Grid på 3 skärmar nere på Alina