Permalänk
Medlem

Global händelse 25 Maj?

History channel kör några riktigt kryptiska reklamsnuttar i "The Matrix"-stil för ett teveprogram som ska sändas den 25 Maj:

Hoppas att det blir något vettigt sagt - annars kommer denna reklam att gå till historien som en av de mest smaklösa och hysteriska som gjorts.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

Det är reklam.. Folk bara gapar och sväljer som vanligt. Nej men det är klart att när en dramatisk upptäckt görs, som radikalt kommer att ändra vår uppfattning om världen omkring oss, så får vi höra det från History Channel och på bästa sändningstid - med en trailer!

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

http://www.history.com/content/this-changes-everything

Citat:

The most important find in 44 million years

http://online.wsj.com/article/SB124235632936122739.html

Citat:

In what could prove to be a landmark discovery, a leading paleontologist said scientists have dug up the 47 million-year-old fossil of an ancient primate whose features suggest it could be the common ancestor of all later monkeys, apes and humans.

Citat:

The skeleton will be unveiled at New York City's American Museum of Natural History next Tuesday by Mayor Michael Bloomberg and an international team involved in the discovery.

Kanske?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Det är reklam.. Folk bara gapar och sväljer som vanligt. Nej men det är klart att när en dramatisk upptäckt görs, som radikalt kommer att ändra vår uppfattning om världen omkring oss, så får vi höra det från History Channel och på bästa sändningstid - med en trailer!

Jo - men den här reklamen tar ju priset! "What if everything you knew was a lie?" och så räknar de upp en massa kända (och för mig okända) datum bland annat 11 september 2001!

Jag trodde först att det hela var ett skämt - men allt tyder på att detta är en officiell trailer från History Channel.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moonglum
Jo - men den här reklamen tar ju priset! "What if everything you knew was a lie?" och så räknar de upp en massa kända (och för mig okända) datum bland annat 11 september 2001!

Jag trodde först att det hela var ett skämt - men allt tyder på att detta är en officiell trailer från History Channel.

Påminner mig om den här, som givetvis också var fullkomlig bullshit http://www.youtube.com/watch?v=pCxnWWHRpMY

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

det är bara för att jag fyller då. case closed

Permalänk
Medlem

Har roat mig med att kolla upp datumen. En del är riktigt kända händelser medan andra har jag haft svårt att hitta något direkt super viktigt och känt som har hänt.

Alla från första filmen och de från filmen på History channels sida.

2 miljoner f. kr: (?) Homo erectus (?)

1 miljon f.kr:

1240 f. kr: Israelerna flyr Egypten

845 f. kr: Kung Pherecles av Aten dör efter 19 års styre efterträds han av sin son Ariphron.

0 e. kr: År noll finns inte ens i den Gregorianska kalendern

1028: Knut den store erövrar Norge/Romanos III Argyros kröns till Bysantinsk kejsare.

15 mar 1246: hittar inget, däremot så dör Friedrich II hertig av Österrike den 15 juni och huset Babenberg slocknade.

26 feb 1280: ?

10 jan 1347: ?

20 jun 1647: Johan Georg III av Sachsen föddes ?

1 okt 1781: James Lawrence och Robert Smirke föddes

26 dec 1919: ?

4 mars 1933: Franklin D. Roosevelt svärs in som president, ""The only thing we have to fear, is fear itself"" i sitt tal. (?)

7 dec 1941 Pearl Harbour

10 okt 1958: påven Pius XII dör (9 eller 10 beroende på källor, kanske har med tiszoner att göra)

5 feb 1962: "During a new moon and solar eclipse, an extremely rare grand conjunction of the classical planets occurs (it includes all 5 of the naked-eye planets plus the Sun and Moon), all of them within 16° of one another on the ecliptic. At the precise moment of the new moon/solar eclipse, 5 celestial bodies (the Sun, Moon, Mercury, Venus, and Jupiter) are clustered within 3° of each other, with the Earth in close conjunction with them. Taken in totality, this grand conjunction includes the Sun, Moon, Mercury, Venus, Mars, Jupiter, and Saturn, with the Earth also in alignment with the Sun and Moon at the exact moment of the new moon/solar eclipse (8 celestial bodies in total)."

"French President Charles de Gaulle calls for Algeria to be granted independence."

16 nov 1962: ? Slutet på slaget om Walong under Sino-indiska kriget ?

22 nov 1963: John F. Kennedy mördas

20 jul 1969: månlandningen

31 aug 1981: "A bomb explodes at the U.S. Air Force base in Ramstein, West Germany, injuring 20 people."

11-12 jul 1984: Hittar inget. Möjligtvis att Geraldine Ferraro blev den första kvinnliga vicepresident kandidaten för ett stort parti (i USA) men det var den 12 så varför har de 11-12? Kanske är något annat de syftar på men har som sagt inte hittat något.

Edit
Enligt en kommentar på youtube så kan det vara detta:

"the July 11th-12th 1984 is UN World Population convention when they warned the world population could be more than 10 billion by 2050 and shocked them as population reached 6.7 billion only 22 years later."

27 aug 1985: ?

28 jan 1986: Rymdfärjan Challenger exploderar

20 sept 1987: ?

10 jul 1990: ?

11 sept 2001: WTC

13 jan 2004: ? "Serial killer Harold Shipman is found hanged in his cell at Wakefield Prison, 4 years after being convicted of murdering 15 patients in Cheshire, England." ?

4 nov 2008: Barack Obama väljs till president

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Är det musiken från World of Warcraft-introt, eller bedrar mina öron mig?

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det verkar som om den första videon (den med: What if everything you knew was a lie?) inte går att hitta någonstans på History Channels hemsida och den är troligen fejkad.

Det här är den enda videon som går att hitta på History Channels hemsida:

http://www.history.com/content/this-changes-everything?bcpid=...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Haha.

''Where Fucked Now!''

Hoppas det är nått intressant bara.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
De startar en ny serie om domedagen då http://www.history.com/shows.do?action=detail&episodeId=36693...

Varför kan inte folk hålla sig till verkligheten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots

Varför kan inte folk hålla sig till verkligheten?

Finns det nån sorts teori som stödjer polskiftningen? Jorden skulle ligga i någon speciellt formation med vintergatan och solen eller något liknande har jag för mig?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hordac
Finns det nån sorts teori som stödjer polskiftningen? Jorden skulle ligga i någon speciellt formation med vintergatan och solen eller något liknande har jag för mig?

Alltså magnetisk polskifte?
Ja, det finns väldigt mycket som stödjer det, fram för allt hur magma stelnat.

Men det innebär inte en domedag, det har skett nog ofta för att våra relativt sena anfädrar ska ha utsatts för det flera gånger.
Det är inte otroligt att det skulle innebära mer att mer kosmisk strålning skulle tränga ner till jordytan, vilket i sin tur antagligen skulle innebära mer cancerfall. Men det är allt som skulle ske med oss, lite mer cancer.

Hur jorden ligger i formation till de övriga planeterna spelar ingen roll för polskifte, de övriga planeterna är för små och/eller för långt borta för att påverka oss alls. Det är bara månen och solen som har någon egentlig direkt effekt på jorden, detta artar sig i tidsvatten.
Mer indirekt reflekterar de ju ljus från solen, så att vi kan se dem. Men det är allt.

Permalänk
Medlem

Reklam... fan va jag hatar reklam. Borde förbjudas, det borde kategoriseras som invasion av ens sinne och egendom. Madderfakkers.

Edit: Handlar antagligen om detta - http://www.guardian.co.uk/science/2009/may/19/fossil-ida-at-a...

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

whoooah, och alla kollar ju på history channel också?
Tråkigare än eurosport, travel channel och nationar geographic channel tillsammans.
Men det är history ch's "fel" att jag vet om att grundarna till adidas och puma är bröder

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Men det innebär inte en domedag, det har skett nog ofta för att våra relativt sena anfädrar ska ha utsatts för det flera gånger.
Det är inte otroligt att det skulle innebära mer att mer kosmisk strålning skulle tränga ner till jordytan, vilket i sin tur antagligen skulle innebära mer cancerfall. Men det är allt som skulle ske med oss, lite mer cancer.

Hur jorden ligger i formation till de övriga planeterna spelar ingen roll för polskifte, de övriga planeterna är för små och/eller för långt borta för att påverka oss alls. Det är bara månen och solen som har någon egentlig direkt effekt på jorden, detta artar sig i tidsvatten.
Mer indirekt reflekterar de ju ljus från solen, så att vi kan se dem. Men det är allt.

Okej, här jag fick det ifrån: http://www.youtube.com/watch?v=XAtgPaggeTM&feature=related
Och om jag hörde rätt så var det nått snack om att jorden 2012-12-21 skulle vara i ett speciellt läge i rymden som i sin tur skulle kunna trigga mag.polskiftet.

Permalänk
Citat:

Polskifte kan påverka vår elektronik genom att vår naturliga "sköld" försvinner ett tag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hordac
Okej, här jag fick det ifrån: http://www.youtube.com/watch?v=XAtgPaggeTM&feature=related
Och om jag hörde rätt så var det nått snack om att jorden 2012-12-21 skulle vara i ett speciellt läge i rymden som i sin tur skulle kunna trigga mag.polskiftet.

En annan sak som händer 2012 är att solen går in i en extremt aktiv fas och skickar solstormar m.m. mot oss.
Något som kraftigt kan påverka vår elektronik och elförsörjning.
En kombination av polskifte och solstorm skulle förstöra en stor del av vår kommunikation och elförsörjning.
Fast dö ut skulle vi inte. Få det tungt ett tag tills allt lugnat sig men sen skulle vi nog vara uppe och igång igen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Dom visade detta skit på nyheterna för ett par dagar sen,inget spännande alls...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi kommer dö!!

Permalänk

Är det bara jag som kopplat den 25:e Maj till http://www.towelday.org ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
http://www.youtube.com/watch?v=-Xra9KznK8I&feature=related är allt som kommer hända

Var ju inte så farligt!

Can't Wait Whoohoo!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

History Channel har verkligen ingen tanke på att vårda sin trovärdighet. Den globala händelsen som jämfördes med månlandingen och WTC var samma fjantig lemur som vi redan läst om i minst en vecka.

En hund kanske tycker att uppgrävda ben är en livsförändrande upplevelse men det tycker inte jag.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

History Channel har verkligen ingen tanke på att vårda sin trovärdighet. Den globala händelsen som jämfördes med månlandingen och WTC var samma fjantig lemur som vi redan läst om i minst en vecka.

En hund kanske tycker att uppgrävda ben är en livsförändrande upplevelse men det tycker inte jag.

Så det var http://www.guardian.co.uk/science/2...ida-at-a-glance som det handlade om?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Så det var http://www.guardian.co.uk/science/2...ida-at-a-glance som det handlade om?

Jo, tyvärr...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, tyvärr...

History Channel kanske är mer inriktad till en amerikansk marknad, möjligen att ett sådant fynd kan te sig mer världsomstörtande för många där, om de har en mer religiös övertygelse, men vete tusan.