Skrivbordet som blev ett vattenkylt chassi

Permalänk
Melding Plague

Skrivbordet som blev ett vattenkylt chassi

Bygg in datorn i skrivbordet och vattenkyl hela rubbet. Det är vad tidningen Popular Mechanics gjort, med ett resultat utöver det vanliga.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jäkligt häftigt bord det där måste jag säga.

Permalänk

Riktigt fränt faktiskt!

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Jäklar vilket bord! tänkt om man hade tid och pengar för ett sånt

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Ballt som fan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stylaren
Jäklar vilket bord! tänkt om man hade tid och pengar för ett sånt

Tid har man i överflöd... och pengar så det räcker också. Men lust att göra det? Nja... xD

Men jag skulle nog kanske kunna tänka mig o köpa ett färdigt ifall någon säljer.

Permalänk
Medlem

Blev just sugen på att göra ett liknande bygge!!! Sjukt impad!

Visa signatur

Datorsystem: Uppdaterar...

Permalänk
Medlem

LOL, ser faktiskt inte en enda fördel jämfört med en vanlig låda... som man kan ställa under bordet, på bordet, ovanför bordet eller långt ifrån bordet om man så vill.

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut, men hårdvaran borde också var top notch

Permalänk
Medlem

Om vi säger såhär, fröken H kan ta ledigt inatt.

Mer än så behöver jag inte säga

Permalänk

Med lite snyggare kabeldragning hade det fått en tia...

Permalänk
Inaktiv

Mycket intressant bygge!

Det enda man kan anmärka lite på är den hafsiga kabeldragningen, den kunde de snyggat till litegrann. Sedan skulle jag iofs aldrig våga använda ett skrivbord med en akrylskiva som överdel. Den skulle repas järnet på nolltid tyvärr... Sedan flexar akryl rätt mycket också, så man vill nog inte vila armbågarna på den där ytan.

Men som ett rent utställningsobjekt är den ju suverän! Fantastisk idé! (Iallafall tills dammråttorna börjar växa till sig i hörnen därinne - ugh!)

Om Pioneer ändå fortsatt tillverka slotin-drivar för intern montering, det är en av de få rent visuella förbättringar man kan göra med den där anläggningen...

Permalänk
Medlem

Tråkigt med bara 2 bilder dock, men grymt coolt jobb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Med lite snyggare kabeldragning hade det fått en tia...

Exakt min tanke med när jag såg det hela.

Vänligen, Pendana.

Visa signatur

The WOLF is Neither People's Competitor Nor His Enemy. The WOLF is a Fellow Creature With Whom The Earth Must Be Shared.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst allt så noga. Men borde inte bordet bli repigt väldigt lätt?

Permalänk
Medlem

Att ingen tänkt på detta innan

Permalänk
Medlem

haha sweet, dra på lan med den där, har man ju bord färdigt

Permalänk
Medlem

Det var en sak till som jag kom att tänka på när det gäller den blå belysningen i bordet.

Jag hade nog valt att montera små tunna blått lysande rör runtom högst mot glas skivans insida med en skyddande aluminium L-profil i mellan lysröret och glas skivan.

På så vis störs man inte av en direkt blå lysande sken underifrån när man sitter vi bordet. Sedan är det i de sammanhangen oftast snyggare med omniljus.

Vänligen, Pendana.

Visa signatur

The WOLF is Neither People's Competitor Nor His Enemy. The WOLF is a Fellow Creature With Whom The Earth Must Be Shared.

Permalänk
Medlem

Belysningen var min första tanke också. Ska man kunna koncentrera sig och inte dras till ljuset måste det nog begränsas lite så det inte hamnar direkt i synfältet när man kollar på skärmen.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farang
LOL, ser faktiskt inte en enda fördel jämfört med en vanlig låda... som man kan ställa under bordet, på bordet, ovanför bordet eller långt ifrån bordet om man så vill.

Fördel? Tror du har missat hela poängen med detta skrivbord/dator min vän.

Är inte så impad faktiskt, tror man kan göra det mycket snyggare/häftigare än så där. Varför inte använda en plan skiva. Ser framför mig hur användaren får plocka upp saker från golvet hela tiden tack vare den sluttande skivan. Fast det så klart, är nog ämnat som utställningsobjekt det där.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockasin
Nu har jag inte läst allt så noga. Men borde inte bordet bli repigt väldigt lätt?

varför tror du att det blir ripigt sitter du med nyklar i handen hela tiden då du skriver eller? jag sitter skälv på ett glasbord där jag har datorn o nakdelen är mer att glaset lätt blir fläkigt

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Men glas är glas, akrylplast är en annan sak. Tycker jag.

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt måste jag säga... tycker dock att Lian Li`s aluminium skrivbord är coolare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockasin
Men glas är glas, akrylplast är en annan sak. Tycker jag.

du tror inte att man måste köra på glasksiva på ovansidan för att få det hela att fungera eller? detta är trots allt bara ett uppvisnings ex verkligheten är en annan fråga ,och verkligheten säger att för att få det hela att funka bra så är glasskiva ett stort faktum

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

finns repbeständig akryl oxå... man får vad man betalar för.

Idén är shysst, men jag saknar en hel del i utförandet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite häftigt, men skulle ju gå att göra mycket snyggare som exempelvis att dra alla kablar lite mindre synligt.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

tycker inte det där var något speciellt alls. snarare jävligt fult. Tycker oxå som någon skrev.. KABELDRAGNING!!! Nä, inga pluspoäng för det här.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Citat:

Som om inte det vore nog har bordet en inbyggd styrplatta (markerad med ”5” på bilden) som lyser upp när en hand kommer i närheten. Denna används istället för en mus som skulle få det svårt att fungera på det genomskinliga underlaget.

Hmmm. Har dom inte hört om musmatta? Annars så var det snyggt.

Permalänk
Medlem

Jobbigt med blå lampor mitt i natten må jag säga!

Visa signatur

pff

Permalänk

Old news.
Men asså har man ett sånt där när man drar hem en tjej från krogen så drar hon nog.