Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Att man kan ej köra itunes eller quicktime utan att musen hackar c:a varannan sekund.

Känt fenomen på google.
Här finns en av FLERA trådar.

http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=148660

Det man måste göra är att stänga av någon HDCP funktion, och man kan även flasha om sin grafikkortsbios om man vill på 8800korten.

Alltså, ska du ha film eller musik igång så använd INTE programvaran som skickas med datorn, för den är inte kompitabel med den

Gäller verkligen det där riktiga macar? Och har det sålts iMacar med nVidias 8000-serie?
Och man behöver knappast flasha något bios, jag fick problemet på min Hackintosh med 10.5.7 och det är bara att ta bort en kext och starta om.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Gäller verkligen det där riktiga macar? Och har det sålts iMacar med nVidias 8000-serie?
Och man behöver knappast flasha något bios, jag fick problemet på min Hackintosh med 10.5.7 och det är bara att ta bort en kext och starta om.

Jupp det stämmer.
Även 9400M är drabbat, det var just den modellen jag köpte.

24" iMac med 9400M krets, det tog mig lite över en vecka innan jag förstod när det hackade och varför det hackade och lösningen.

Snacka om upplevelse, jag svalde betet och köpte en splajs ny 24" och drabbas av att de medföljande funktioerna inte fungerar som de ska, sen ska man lära sig om kext's inom den första veckan som användare.

Nej tack. Jag tror jag håller mig till PC för där fungerar iallafall operativsystemen, inte som på macen där det medföljande OS'et inte fungerar som det skall

Efter att jag *fixat* kexten så fick jag samma problem då jag använde projektorn.... Pinsamt dåligt, så ja. Inte svårt val.

Fungerande maskin eller icke fungerande, Pc eller mac..

Pc såklart.

Har dock inget emot mac i största allmänhet, förutom alla problemen så var det både trevliga datorer och trevligt os, hade gärna sett att microsoft fortsätter stjäla funktioner, då borde Win8 eller Win9 till och med utklassa osx på de flesta områden

Permalänk
Medlem
Citat:

Jupp det stämmer.
Även 9400M är drabbat, det var just den modellen jag köpte.

24" iMac med 9400M krets, det tog mig lite över en vecka innan jag förstod när det hackade och varför det hackade och lösningen.

Snacka om upplevelse, jag svalde betet och köpte en splajs ny 24" och drabbas av att de medföljande funktioerna inte fungerar som de ska, sen ska man lära sig om kext's inom den första veckan som användare.

Nej tack. Jag tror jag håller mig till PC för där fungerar iallafall operativsystemen, inte som på macen där det medföljande OS'et inte fungerar som det skall

Efter att jag *fixat* kexten så fick jag samma problem då jag använde projektorn.... Pinsamt dåligt, så ja. Inte svårt val.

Fungerande maskin eller icke fungerande, Pc eller mac..

Pc såklart.

Har dock inget emot mac i största allmänhet, förutom alla problemen så var det både trevliga datorer och trevligt os, hade gärna sett att microsoft fortsätter stjäla funktioner, då borde Win8 eller Win9 till och med utklassa osx på de flesta områden

Jaja, du har sagt det nu. Du tycker Windows är bäst, tack för informationen.

Hur som helst så har jag inte märkt av något hackande över huvud taget med mitt 9400M i iTunes/Quicktime. Kör 9400M-kortet majoriteten av tiden och använder bägge programmen dagligen. Men det verkar ju som sagt som att datorn du fått inte mådde så bra.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Jaja, du har sagt det nu. Du tycker Windows är bäst, tack för informationen.

Hur som helst så har jag inte märkt av något hackande över huvud taget med mitt 9400M i iTunes/Quicktime. Kör 9400M-kortet majoriteten av tiden och använder bägge programmen dagligen. Men det verkar ju som sagt som att datorn du fått inte mådde så bra.

Nä, det tycker jag inte att jag har sagt.

Om jag skulle vilja att windows skulle bli mer som osx, så måste det betyda att jag gillar osx bättre? o_O

Aja, du kan ju prova använda google. Finns... tusentals med trådar om problemet. Knappast så att jag har skapat dem direkt

Permalänk
Medlem

Problemet med windows vs mac är att om någon lyckas hitta någon flaw i en mac så pekar alla det felet och säger att windows är bättre för att det har inte det specifika felet.

Men om man säger såhär, det felet ni beskriver med 8xxx korten ok det är ett ganska grovt fel men vad är det mot alla fel och problem med windowsburk?

Sen skulle inte jag påstå att operativsystemet på en pc dvs windows "i alla fall fungerar" utan snarare att det i väldigt få fall fungerar. Den med följande programvaran i windows är knappt användbar, mest eftersom du knappt får någon med följande programvara med windows alls.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Aja, du kan ju prova använda google. Finns... tusentals med trådar om problemet. Knappast så att jag har skapat dem direkt

Jaha, men då så.. om det nu finns en massa träffar på Google så måste alla ha problemet! Jag märkte genast hur det började hacka i mitt iTunes för en liten stund sen.. Zzzz.

Självklart är det alltid någon som har problem. Sök på valfritt problem med Windows så kommer du få massvis av träffar.. vad ska du göra då? Byta till något annat operativsystem som är felfritt? Jag är ledsen att göra dig besviken, men du kommer inte hitta något som inte generar träffar på google. Lös problemet istället.

Suck.. dags att låsa tråden då den spårat ur ordentligt.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Problemet med windows vs mac är att om någon lyckas hitta någon flaw i en mac så pekar alla det felet och säger att windows är bättre för att det har inte det specifika felet.

Men om man säger såhär, det felet ni beskriver med 8xxx korten ok det är ett ganska grovt fel men vad är det mot alla fel och problem med windowsburk?

Sen skulle inte jag påstå att operativsystemet på en pc dvs windows "i alla fall fungerar" utan snarare att det i väldigt få fall fungerar. Den med följande programvaran i windows är knappt användbar, mest eftersom du knappt får någon med följande programvara med windows alls.

Beror på hur man ser det.

iTunes är något jag gärna använder på en mac, då det fungerar bra till sitt ändamål, men buggen förstör det, och det är en systemkritisk bugg enligt mig då det är medföljande programvara, udda att felet inte löses.

Problemet i detta faller medföljer köpet på en splajs ny dator från butik, då är något knas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Jaha, men då så.. om det nu finns en massa träffar på Google så måste alla ha problemet! Jag märkte genast hur det började hacka i mitt iTunes för en liten stund sen.. Zzzz.

Självklart är det alltid någon som har problem. Sök på valfritt problem med Windows så kommer du få massvis av träffar.. vad ska du göra då? Byta till något annat operativsystem som är felfritt? Jag är ledsen att göra dig besviken, men du kommer inte hitta något som inte generar träffar på google. Lös problemet istället.

Suck.. dags att låsa tråden då den spårat ur ordentligt.

Spårat ut av mactalibaner mest jo, själv har jag mest gett svar på frågor och berättat lite ur personligt perspektiv..

Det finns olika former av problem, problem med tredjepartsprogramvara finns möjligt. Men den programvaran man bundlar ska givetvis vara felfri i yttersta mån, och om kritiska buggar uppstår så bör de fixas innan den lanseras i butik

Men om det perspektivet på något sett spelar mac som negativt... ja ush, då är det hemskt

b0bzor!, om jag köpt datorn i butik, och skivan jag installerar med innehåller buggig programvara så är det självklart inte bara jag som är drabbad, ellerhur. Hur länge buggen funnits vet jag inte, men en av trådarna var iaf skapade i Januari.... så det är riktigt udda.

Men ööh... kanske inte? Det är nog bara jag som har problemet ändå, för googl.... äh.. orkar inte.

Edit: Alltså det kvittar vad jag säger, eller hur jag säger det....

Men jag har använt PC sedan c:a 94, och äntligen i år så vågade jag köpa en mac.

Då jag gjorde det så var jag till en början otroligt nöjd och tyckte det var en riktigt härlig miljö.

Men sedan under gången av ett par veckor så blev det endast en mardöm med buggar och krasher.

Så pass illa att de 15000 betalade var... rent utslängt i mina ögon.
Att gå över från en 99.9% stabil PC till denna mac gick helt enkelt inte.

Jag hade mer problem under 2v än vad jag hade haft på över 2 år.

Om det inte vore för detta så hade jag gärna fortsatt på macen.

Problemet när man snackar med macfolket är att de(ni) blir så otroligt sura, gnälliga och beskyddande av era maskiner att det bara inte går att diskutera.

Nu väntar jag ärligt bara på att höra att anledningen var att jag inte gav det en chans eller något liknande, men så var det inte.
För att lägga ut 15k på en maskin som man verkligen ville ha, och sedan råka ut i total skit, ja. Då är det något fel.

Självklart springer jag tillbaka till den maskin som är mig trogen.

Edit2: Tänk om dessa buggarna inte funnits på den maskin jag köpte, ren av integrerade i installationsskivan... då hade vi inte haft denna diskussion. Men att köpa en brödrost som inte rostar bröd, då blir man inte glad.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen mac och jag kommer inte köpa någon men nu får du väl ge dig med ditt windows-korståg.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

..

Jag har också använt PC sen ~94, blir jag trovärdig nu? Jag bytte min primära dator till en Mac i höstas men har tidigare haft en Macbook som sekundär dator. Jag kan inte säga att jag skulle kunna få för mig att byta min primära miljö till Windows igen.. kör det tillräckligt på jobbet. Linux däremot, där har vi ett operativsystem med potential, kanske kommer det i framtiden kunna stå upp mot Mac OS.

Jag har uppenbarligen inte någon bugg på min installationsskiva. Jag bryr mig inte om du vill använda Mac eller ej, men att sitta och påstå att alla maskiner lider av dina problem är bara inskränkt och dumt. Du får gärna ge upp användandet efter två veckor, men du får också gärna låta bli att gå in och predika om Windows/PC i en CMD+C/CMD+V-tråd i Mac-forumet.

Ha det så bra i Windows-delen av forumet!

Peace.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Text

Men vad sade Apple då om dina problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Beror på hur man ser det.

iTunes är något jag gärna använder på en mac, då det fungerar bra till sitt ändamål, men buggen förstör det, och det är en systemkritisk bugg enligt mig då det är medföljande programvara, udda att felet inte löses.

Problemet i detta faller medföljer köpet på en splajs ny dator från butik, då är något knas.

Spårat ut av mactalibaner mest jo, själv har jag mest gett svar på frågor och berättat lite ur personligt perspektiv..

Det finns olika former av problem, problem med tredjepartsprogramvara finns möjligt. Men den programvaran man bundlar ska givetvis vara felfri i yttersta mån, och om kritiska buggar uppstår så bör de fixas innan den lanseras i butik

Men om det perspektivet på något sett spelar mac som negativt... ja ush, då är det hemskt

b0bzor!, om jag köpt datorn i butik, och skivan jag installerar med innehåller buggig programvara så är det självklart inte bara jag som är drabbad, ellerhur. Hur länge buggen funnits vet jag inte, men en av trådarna var iaf skapade i Januari.... så det är riktigt udda.

Men ööh... kanske inte? Det är nog bara jag som har problemet ändå, för googl.... äh.. orkar inte.

Edit: Alltså det kvittar vad jag säger, eller hur jag säger det....

Men jag har använt PC sedan c:a 94, och äntligen i år så vågade jag köpa en mac.

Då jag gjorde det så var jag till en början otroligt nöjd och tyckte det var en riktigt härlig miljö.

Men sedan under gången av ett par veckor så blev det endast en mardöm med buggar och krasher.

Så pass illa att de 15000 betalade var... rent utslängt i mina ögon.
Att gå över från en 99.9% stabil PC till denna mac gick helt enkelt inte.

Jag hade mer problem under 2v än vad jag hade haft på över 2 år.

Om det inte vore för detta så hade jag gärna fortsatt på macen.

Problemet när man snackar med macfolket är att de(ni) blir så otroligt sura, gnälliga och beskyddande av era maskiner att det bara inte går att diskutera.

Nu väntar jag ärligt bara på att höra att anledningen var att jag inte gav det en chans eller något liknande, men så var det inte.
För att lägga ut 15k på en maskin som man verkligen ville ha, och sedan råka ut i total skit, ja. Då är det något fel.

Självklart springer jag tillbaka till den maskin som är mig trogen.

Edit2: Tänk om dessa buggarna inte funnits på den maskin jag köpte, ren av integrerade i installationsskivan... då hade vi inte haft denna diskussion. Men att köpa en brödrost som inte rostar bröd, då blir man inte glad.

Jag vet inte vad du har för måttstock när du glorifierar Windows som det enda fungerade operativsystemet emot Mac OS X? Är det ren intuition och fakutemet att du fått 2 BSOD på 1,5 år som får dig att hylla Windows. Om du hade arbetat med det på proffesionell nivå eller läst om det på lite mera avancerad nivå hade du förstått vilket ihopkokad bugg-bomb det är. Om du sen tittar på den eviga tortyren av otal tillverkares olika drivrutiner som ska fungera med windows och sättet windows beter sig med tiden efter installation m.m hade du förstått att Mac OS X är lååång före Windows i stabilitet.

Att sitta hemma o surfa o spela fickpingis på nätet ger dig inte rätten att säga att windows är bättre än mac os x.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag äger ingen mac så att jag skulle tillhöra mac-folket känns lite konstigt.

Jag blir bara arg på stilen att om ett fel hittas på mac så blir det sånt jäkla liv. Kan inte riktigt uttala mig angående grafikbuggen du talar om eftersom jag inte är informerad eller vet några detaljer.

Men du kan/kunde ju reklamera datorn om du upplevde problemet som för stort. Vad jag vill påpeka är att en mycket större del av "nyköpta" pc datorer har mer buggar än vad antalet mac-datorer har, ex all bloatware och annat skit på nya laptops.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Sötast

Haha, ni får ursäkta mig men detta funkar inte.

Jag håller mig till delen av sweclockers som INTE heter "Apple Mac" från och med nu.

Allt jag egentligen sa var att det finns en skum bugg, som datorer säljs med, just nu.

Och av just den anledningen så tycker jag att det var ett dåligt köp, för att maskinen säljs med fel

Och jag har fel! Och jag är på Korståg Och jag är det ena med det tredje

Det roliga är att man måste fortsätta förklara om och om som om det vore för ett barn, och varje gång blir man mer och mer övertydlig bara just för att försöka bli förstådd, och man gör det bara värre

Någon predikan var det aldrig tal på, utan helt enkelt en varning åt trådskaparen, om han nu funderat på att köpa en iMac den närmsta tiden, då började en häxjakt, och sedan blev allt helt fel:D

Godnatt vänner! haha!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
I Finder öppnar du ett nytt fönster med Cmd-N (precis som i nästan alla program som inte kretsar kring ett dokument) du skapar inte en ny katalog. Det gör du med Cmd-Shift-N.

Ursäkta, tankevurpa. Visst är det så.

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan tydligen inte blanda PC med Mac utan att det spårar ur.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM