Permalänk
Medlem

BenQ 24" LCD E2400HD - Prisvärt?

Såg att priset på denna skärm var 1.795:- på komplett.se.
Är detta en bra 24" för det priset eller skulle det vara mer värt att införskaffa sig en 22" för samma pris?

Permalänk
Medlem

Köp den storlek som du tycker kan vara lämplig. Har själv en E2200HD och är riktigt nöjd.

Visa signatur

Gigabyte 890GPA-UD3H, AMD Phenom II x6 1055T, 16(4x4GB 1333mhz DDR3, Gigabyte GTX670 2GB OC, OS: Win 7 64-bit, HDD:Corsair Force 3 240GB SSD + 2*250GB Spinpoint F1(Raid0) + 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mexpex
Köp den storlek som du tycker kan vara lämplig. Har själv en E2200HD och är riktigt nöjd.

Är det någon större skillnad i prestanda eller är det bara storleken?

Permalänk

Enligt prisjakt är nästan den enda viktiga skillnaden att 24"-arn har 2ms responstid istället för 5ms. köp 24"-tummarn det är lätt värt det

Permalänk

Varför välja 22-tummarn om 24-tummarn kostar 46 kr mer?
För mig stod valet mellan att köpa en 26-tummare för runt 3500 och BenQ E2400HD för 2300 kr. När komplett sänkte priset till 1795 kr var det inte längre värt att punga ut 1700kr MER för 2 tumm, så jag köpte den direkt. Kommer imorrn!

1:a populäraste skärm på prisjakt och bra recensioner är ju aldrig fel. Dessutom kostade skärmen mycket mer när dessa recensioner skrevs (se prisutveckling under statistik) så nu är den ännu mer prisvärd.

P.S. köper du från komplett nu får du dessutom en qpad musmatta gratis
Se bannern till höger eller här

EDIT (och lite mer OT): om du vill läsa på om skillnaderna kan jag tipsa om denna recension, men för mig var valet självklart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dommenator
Varför välja 22-tummarn om 24-tummarn kostar 46 kr mer?
För mig stod valet mellan att köpa en 26-tummare för runt 3500 och BenQ E2400HD för 2300 kr. När komplett sänkte priset till 1795 kr var det inte längre värt att punga ut 1700kr MER för 2 tumm, så jag köpte den direkt. Kommer imorrn!

1:a populäraste skärm på prisjakt och bra recensioner är ju aldrig fel. Dessutom kostade skärmen mycket mer när dessa recensioner skrevs (se prisutveckling under statistik) så nu är den ännu mer prisvärd.

P.S. köper du från komplett nu får du dessutom en qpad musmatta gratis
Se bannern till höger eller här

EDIT (och lite mer OT): om du vill läsa på om skillnaderna kan jag tipsa om denna recension, men för mig var valet självklart

Tackar för din information beställt och väntar

Men tyvärr så bor jag inte i närheten av någon av deras hämtbutiker :/

Permalänk
Medlem

Har beställt 3st av dom skärmarna, riktigt prisvärt i min bok. Dom ska ersätta min 42tummare.

Triplehead2go + dessa skärmar kommer bli mumma.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Har beställt 3st av dom skärmarna, riktigt prisvärt i min bok. Dom ska ersätta min 42tummare.

Triplehead2go + dessa skärmar kommer bli mumma.

Vad ska du göra med 42tummarn då ?

Permalänk
Medlem

Har haft BenQ E2400HD i ca. två mdr. nu, och är absolut nöjd!

Visa signatur

CPU: Hexacore i7-980x ¤ KYLNING: moddad Corsair H70 ¤ MB: Asus Rampage 3 Extreme ¤ RAM: 12GB Corsair Dominator 1600MHz ¤ GPU: MSI GTX 760 ¤ PSU: EVGA SuperNOVA G2 1300W ¤ SSDer: Kingston HyperX Predator HHHL 240GB, Intel SSD 520 240GB, Intel SSD 330 120GB, Corsair Force GT SSD 120GB ¤ CHASSI: HAF 932 ¤ TANGB: Ducky Shine 2 MX Clear ¤ SKÄRMAR: Philips BDM4065 VA-LED 40" 3840x2160, QNIX 2710 LED E2 27" 2560x1440 PLS, Benq 24"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Vad ska du göra med 42tummarn då ?

Använda den som dator bord, nej den ska ut i vardagsrummet och ersätta den tjocka 28tummarn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dommenator
Varför välja 22-tummarn om 24-tummarn kostar 46 kr mer?
För mig stod valet mellan att köpa en 26-tummare för runt 3500 och BenQ E2400HD för 2300 kr. När komplett sänkte priset till 1795 kr var det inte längre värt att punga ut 1700kr MER för 2 tumm, så jag köpte den direkt. Kommer imorrn!

1:a populäraste skärm på prisjakt och bra recensioner är ju aldrig fel. Dessutom kostade skärmen mycket mer när dessa recensioner skrevs (se prisutveckling under statistik) så nu är den ännu mer prisvärd.

P.S. köper du från komplett nu får du dessutom en qpad musmatta gratis
Se bannern till höger eller här

EDIT (och lite mer OT): om du vill läsa på om skillnaderna kan jag tipsa om denna recension, men för mig var valet självklart

Funderade själv över det... 26" eller 24".
Vet inte om jag var dumsnål nu som la en beställning på benq skärmen. Visst den är prisvärd... Men har verkligen svårt för 16:9 formatet. Känns som det blir bättre "djup" i spel när man har minst 1200 pixlar i höjd. Får se hur det kommer kännas att gå från 22" 4:3/5:4 crt med 1600x1200 till 24" 1920x1080.
26" 1920x1200 hade varit shysst.. synd att man är så dumsnål som sagt.
16:9 är iofs shysst om man skulle kunna "ställa" en till ovanpå den andra så man får med lite himmel i fsp spel ^^.
Aja... alla andra verkar nöjda så jag kanske ska sluta va kräsen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
Funderade själv över det... 26" eller 24".
Vet inte om jag var dumsnål nu som la en beställning på benq skärmen. Visst den är prisvärd... Men har verkligen svårt för 16:9 formatet. Känns som det blir bättre "djup" i spel när man har minst 1200 pixlar i höjd. Får se hur det kommer kännas att gå från 22" 4:3/5:4 crt med 1600x1200 till 24" 1920x1080.
26" 1920x1200 hade varit shysst.. synd att man är så dumsnål som sagt.
16:9 är iofs shysst om man skulle kunna "ställa" en till ovanpå den andra så man får med lite himmel i fsp spel ^^.
Aja... alla andra verkar nöjda så jag kanske ska sluta va kräsen.

Tycker varken du verkar kräsen eller dumsnål. det där med djup och 1200 punkter stämmer inte.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Tycker varken du verkar kräsen eller dumsnål. det där med djup och 1200 punkter stämmer inte.

vet inte om du missförstod mig men tycker iaf det känns som massor av höjden blir beskuren. Men det är väl kanske bara en vanesak?! bra att kunna klona med tvn iaf.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...