Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Du har la fått en refurbished. En beggad som dom gått igenom och bytt de trasiga delarna i.

Var det HDMI på den gamla?

eller så är det så som det varit ända sedan detta började, dvs väldigt välkänd info... moderkortet som sitter i är ett: OPUS OPUS

dessutom troligt att de betalar tyskarna för att sitta med lödkolven och försöka få liv i nåt stackars gammalt moderkort, därav opus

/Daniel

Permalänk
Medlem

Om man köper Xbox 360 Premium, får man med laddare till handkontrollen då?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Om man köper Xbox 360 Premium, får man med laddare till handkontrollen då?

Nej du får endast med 2 batterier. Du kan köpa till play and charge kit, det gjorde jag. Det är guld värt!

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
Nej du får endast med 2 batterier. Du kan köpa till play and charge kit, det gjorde jag. Det är guld värt!

Men måste man annars ut batterierna i kontrollen varje gång dem tar slut?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Tja det är ingen som tvingar dig men om du vill kunna spela behöver du byta batterier ja. Jag rekommenderar att skaffa vanliga laddningsbara batterier och en laddare.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Men måste man annars ut batterierna i kontrollen varje gång dem tar slut?

Låter väl som en bra idé?

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Men måste man annars ut batterierna i kontrollen varje gång dem tar slut?

Med ett play and charge kit så kopplar du dit en kabel så laddas den när du spelar.
Om du kör vanliga AA så rekommenderar jag att ha ett par reserv där hemma eller en laddningsstation för AA batterier så du snabbt kan komma in i spelandet igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Med ett play and charge kit så kopplar du dit en kabel så laddas den när du spelar.
Om du kör vanliga AA så rekommenderar jag att ha ett par reserv där hemma eller en laddningsstation för AA batterier så du snabbt kan komma in i spelandet igen.

Ok, tack då köper jag play and charge kit.
Har en fråga till:
Om jag ska spela online måste jag köpa en sådan nätverks grej för 700kr då?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

om du ska köra trådlöst, JA. Annars funkar det perfekt med kabel :).
Men tänk på att du behöver ett xbox live guld konto för att lira online.

rekommenderar den:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=79385

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
om du ska köra trådlöst, JA. Annars funkar det perfekt med kabel :).
Men tänk på att du behöver ett xbox live guld konto för att lira online.

rekommenderar den:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=79385

Ok, men routern är en våning upp på andra sidan av huset ^^ Men det är bara att börja borra :).
"Halo edition" är bara ett namn va? Och inget med själva spelet att göra?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

den bara heter halo 3 edition, har inget med det att göra förutom bilden. Du får 13 månader istället för 12 månader.
Jag köpte dock den där för ett halvår sen då var den billigare.

Permalänk
Medlem

Hur lägger man över sina spel till hårddisken?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Hur lägger man över sina spel till hårddisken?

när du väljer att starta ett spel i NXE menyn så tryck Y så får du fram menyn där du kan installera spelet till HDDn

Permalänk
Medlem

Asså måste man ha ett chippat Xbox för det? Och villken är NXE menyn?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Tjena tänkte fråga er om ni har kopplat en extern hårdisk mot x360, så att ni kan se film osv via externa hårdisken till x360 som sedan visas på Tv:n mm hoppas ni är med på min konstiga förklaring....

Tänkte nämligen göra detta själv o funderar på denna externa hårdisk vad tycker ni eller har ni andra förslag?

http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pcci...

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Asså måste man ha ett chippat Xbox för det? Och villken är NXE menyn?

Nej, ingen chippning eller dylikt behövs. Har du haft boxen uppkopplad mot Live någon gång sedan november ska dashboarden ha uppdaterats till vad som kallas New Xbox Experience (NXE).

Menysystemet är helt omarbetat jämfört med det gamla flik/bladsystemet, tex skapar du en 3D-avatar. En stor fördel är att du numera kan välja att installera spelen på hårddisken och slipper därmed höra läsaren brumma i bakgrunden (Du måste fortfarande ha skivan i och med en 20 GB hårddisk får du oftast plats med två spel).

NXE-menyn är helt enkelt menyn du hamnar i när du startar boxen efter att ha uppdaterat den.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
Nej, ingen chippning eller dylikt behövs. Har du haft boxen uppkopplad mot Live någon gång sedan november ska dashboarden ha uppdaterats till vad som kallas New Xbox Experience (NXE).

Menysystemet är helt omarbetat jämfört med det gamla flik/bladsystemet, tex skapar du en 3D-avatar. En stor fördel är att du numera kan välja att installera spelen på hårddisken och slipper därmed höra läsaren brumma i bakgrunden (Du måste fortfarande ha skivan i och med en 20 GB hårddisk får du oftast plats med två spel).

NXE-menyn är helt enkelt menyn du hamnar i när du startar boxen efter att ha uppdaterat den.

Jaha ok, köpte det igår så har inte kopplat upp mig till live än.
Tack så mycket!

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Permalänk

Fått RROD på mitt riktigt gamla kryssbox. Tänkte stoppa in skiten i ugnen. Har fått för mig att det kan fungera. Men hittar inte hur? Har strippat allt så har bara moderkortet med kylflänsar på. Men sen då?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Jag har börjat få problem med min 360. Det började igår när jag satt och lirade COD4. Helt plötsligt så låser sig bilden och en massa gröna fyrkanter fyller skärmen.
Samma sak hände när jag satt och kollade på Scrubs genom min HD-DVD addon. Bilden blir svart och det bildas en massa gröna fyrkanter över skärmen.
Hade lirat COD i ca 1 timme när det hände och kollat på Scrubs i ca 30 min när det hände där.
Startar man om den så funkar den igen. Men hur länge?

Någon som vet vad som kan ha hänt?

edit: och nu startar den med Red Ring of Death, så är den flashad också... HELVETE!!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Jag har börjat få problem med min 360. Det började igår när jag satt och lirade COD4. Helt plötsligt så låser sig bilden och en massa gröna fyrkanter fyller skärmen.
Samma sak hände när jag satt och kollade på Scrubs genom min HD-DVD addon. Bilden blir svart och det bildas en massa gröna fyrkanter över skärmen.
Hade lirat COD i ca 1 timme när det hände och kollat på Scrubs i ca 30 min när det hände där.
Startar man om den så funkar den igen. Men hur länge?

Någon som vet vad som kan ha hänt?

edit: och nu startar den med Red Ring of Death, så är den flashad också... HELVETE!!

bara att gilla läget..

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Fått RROD på mitt riktigt gamla kryssbox. Tänkte stoppa in skiten i ugnen. Har fått för mig att det kan fungera. Men hittar inte hur? Har strippat allt så har bara moderkortet med kylflänsar på. Men sen då?

i ugnen???
Låter ju inte speciellt bra, men kanske finns nån teori om att lödningarna smälter till sig eller nåt.

Jag skulle då aldrig göra det

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Tjena en fråga till er , har nyligen köpt Saints Row2 på ullared. Men min xbox360 har problem att köra detta spelet, ibland går det jättebra men ibland stannar bilden o man kan inte göra något, det ända man kan göra är att stänga av boxen. Det konstiga är att jag ser ingen som helst repa på spelet!! (kan köra andra spel utan problem så det måste vara något med spelet)

vad kan det vara , o hur kommer jag undan problemet?

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Tjena en fråga till er , har nyligen köpt Saints Row2 på ullared. Men min xbox360 har problem att köra detta spelet, ibland går det jättebra men ibland stannar bilden o man kan inte göra något, det ända man kan göra är att stänga av boxen. Det konstiga är att jag ser ingen som helst repa på spelet!! (kan köra andra spel utan problem så det måste vara något med spelet)

vad kan det vara , o hur kommer jag undan problemet?

Har du din 360 uppkopplad? Kanske finns någon uppdatering till spelet?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Har du din 360 uppkopplad? Kanske finns någon uppdatering till spelet?

japp den är uppkopplad o har laddat ner en uppdatering, det skumma är att det är aldrig på ett viss ställe utan det sker ibland o nästa gång så funkar det att tas sig igenom uppdraget för att sedan dyka upp nån timma senare nån annan stans hehhe skumt

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Installerat spelet? eller tvärtom.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
Installerat spelet? eller tvärtom.

Har inte installerat spelet, funderar på att göra det för att se om det löser problemet , men det tar la stor plats men det är la klart man kan ju ta birt det när man har klarat spelet hehe

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Har en liten fundering bara...

Mitt 360 pro borde komma hem vilken dag som helst nu från Webhallen.
Eftersom man inte får med HDMI så tänkte jag köpe till en, men kollar man på Microsofts version så är den ju SJUKT dyr....
Är det något speciellt med en eller? Kanske någon udda kontakt till Krysslådan som gör att man inte kan använda en vanlig?

Halo 3 players, prepare to get dominated!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Har en liten fundering bara...

Mitt 360 pro borde komma hem vilken dag som helst nu från Webhallen.
Eftersom man inte får med HDMI så tänkte jag köpe till en, men kollar man på Microsofts version så är den ju SJUKT dyr....
Är det något speciellt med en eller? Kanske någon udda kontakt till Krysslådan som gör att man inte kan använda en vanlig?

Halo 3 players, prepare to get dominated!

Är det under 5m eller vad det nu var så ska det tydligen inte vara någon skillnad, finns en tråd som inte är allt för gammal om det, hittas säkert på förstasidan.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag har en Xbox 360 nu (premium) med 20gb disk och komponent.

tänkte köpa en Xbox 360 arcade eftersom dom förhoppningsvis är tystare och har HDMI vilket jag är ute efter.

Ska man vänta? är det någon ny modell som kommer snart som är "bättre"?

Visa signatur

Where is my 3080?!