Bara jag som är smått irriterad på 3?

Permalänk

Bara jag som är smått irriterad på 3?

Jag har nu i över 6 år haft tre. Det har aldrig krånglat för mig, har alltid bara varit positivt intryck. Man har bra och snabb täckning överallt, man kan surfa hyfsat snabbt på nätet för en billig peng, dem har jättebra tjänster som 3musik osv. Men nu har jag blivit riktigt trött på dem. Varför?

Det började för ungefär 3 veckor sedan. Mitt abonnemang med mobil skulle vara helt betalat den här sista månaden: det hade alltså gått 24 månader. Så vi (mamma) ringer till dem för att få det här "erbjudandet" som dem säger att man får. Jag valde nu att förlänga med 299/mån + 19kr/mån för mobilen i 24 månader. Så står det på hemsidan. Så vi ringde och jag fick ett erbjudande... att det kostade precis lika mycket! då sägeer dem att egentligen så kostar det 299kr/mån för abonnemanget + 19kr/mån för mobilen + nån annan sak som kostar 10kr/mån! Lixom, what? Gick sedan in på tre:s sida igen o kollade extra noga. Då var det nån skum avgift som i en ruta till höger, där man ser vad man har valt i de olika stegen, fanns. Det var tydligen denna som jag slapp att betala. Vadå skumt?

Nåja, vi beställde det här ändå, tror det var en måndag. 2-3 dagar skulle det ta. På fredag hade fortfarande inget kommit så vi ringe till dem. Då hade inte våran beställning lagts in i systemet! Aja, missar kan väll alla företag så vi beställde igen. Killen vi snackade med skulle personligen (hur han nu kan det) skicka iväg hela paketet så att det var säkert att det kom iväg.

En vecka och några dagar har nu gått och fortfarande har inget kommit! Ringde då till tre IGEN och fick samma svar! Att det har försvunnit ur datasystemet.

Är nu något sur på tre. Ska man verkligen ringa och behöva beställa hela tre gånger för att få hem det man vill ha?! Tycker inte att det är nåt vidare bra service dem har i så fall!

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

när min k800i skulle på lagning fick jag vänta i en månad innan jag blev sur och klagade. det visade sig att de inte ens hade skickat den till lagning. så 3 kan vara tröga men sålänge du inte har nåt att göra med kundtjänsten är de helt okej. grym täckning och som du sa billig surf.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Jag fick ringa till dom 3 gånger när jag skulle skicka min C905 på lagning. 3e gången så fungerade det tydligen. Dom andra gångerna hade dom tydligen missat att lägga in nått. Frågade dom varje gång jag ringde och dom hade inte lagt in nått om min telefon i systemet.
Blev jävligt förbannad på dom då. Tog över en månad innan jag ens fick skicka in den. Sen typ en månad till innan jag fick tillbaka den.
O nu håller telefon fan på att gå sönder igen. Skärmen får jävligt knepiga färger och slocknar ibland. Får se hur länge det kommer att ta den här gången.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

Jag funderar på att om jag inte får min mobil efter den här gången så skriver jag en artikel och skickar in, kanske hit till swe eller något annat ställe. ska då försöka samla ihop lite folk som har varit med om problem från tre.

Dem sa att jag kunde få en kompensering för att det hade varit så mycket krångel. Det var att få gratis mobilsurf i en månad. Men lixom, hallå? Den tjänsten kan ju redan alla få för en månad helt gratis! Tycker det är lite smått taskigt när inte dem är ärliga.

Är det någon som vill berätta mera om sina problem om fallet skulle bli att ja skrev en artikel eller liknande?

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

Jag har haft 2 telefoner på lagning och har inte haft några som helst problem med det, har nog inte tagit mer än max en vecka för någon av telefonerna.

Mvh

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk

jag har haft 3 av mina 3-telefoner på lagning, jag har alltid blivit kompenserad om det har strulat, tex att det har tagit mer tid än rimligt så har dom bjudit på någon månadskostnad. Bäst service fick jag när en 6500 slide inte ville sluta strula. Efter tredje servicen kapade dom bindningstiden efter 4 månader och jag kunde välja en ericsson istället.

Min c702 har en trasig kameralucka efter vårdslös behandling, jag ska skicka in den nu så får vi se om dom lagar den på garantin. Den har jag haft i elva månader och fick erbjudandet att ta bort resterande bindningstid (7månader) för 550kr eller ta en ny telefon och lägga på den tiden på den nuvarande.

Få till det med felia

Visa signatur

Varför göra det enkelt?

Permalänk

Okej, nu ha det hänt lite mer. Jag kan sammanfatta allt med att vi nu har beställt för fjärde gången! Fungerar det inte nu så byter jag operatör. Så mycket väntetid och krångel för att få en ny mobil ska man inte behöva få.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
Okej, nu ha det hänt lite mer. Jag kan sammanfatta allt med att vi nu har beställt för fjärde gången! Fungerar det inte nu så byter jag operatör. Så mycket väntetid och krångel för att få en ny mobil ska man inte behöva få.

Jag tror inte att det är 3 själva som reparerar telefonerna, det är väl anovo som sköter detta åt dem, och vad jag vet, om dem inte lyckas fixa problemet för 4 gången, så skickar dem ut en likadan eller likvärdig telefon( betyder inte att det är en ny, kan vara en begagnad också).

Fick den informationen av en som satt på kundtjänst för ca 1 år sen, vet ej hur det är nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WildThang
Jag tror inte att det är 3 själva som reparerar telefonerna, det är väl anovo som sköter detta åt dem, och vad jag vet, om dem inte lyckas fixa problemet för 4 gången, så skickar dem ut en likadan eller likvärdig telefon( betyder inte att det är en ny, kan vara en begagnad också).

Fick den informationen av en som satt på kundtjänst för ca 1 år sen, vet ej hur det är nu.

Samma fortfarande

3 har inget med servicen av mobiler att göra utan du får bara information om vart du ska skicka din mobil och paket/embalage för att skicka det till Anovo.

Har själv haft 3 sen 4 år tillbaka och alltid varit nöjd och om det strulat så har dom alltid gett mig kompensation för det

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
Okej, nu ha det hänt lite mer. Jag kan sammanfatta allt med att vi nu har beställt för fjärde gången! Fungerar det inte nu så byter jag operatör. Så mycket väntetid och krångel för att få en ny mobil ska man inte behöva få.

Ja, du verkar ju haft mycke strul. hoppas det löser sig denna gången.

Visa signatur

Varför göra det enkelt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WildThang
Jag tror inte att det är 3 själva som reparerar telefonerna, det är väl anovo som sköter detta åt dem, och vad jag vet, om dem inte lyckas fixa problemet för 4 gången, så skickar dem ut en likadan eller likvärdig telefon( betyder inte att det är en ny, kan vara en begagnad också).

Fick den informationen av en som satt på kundtjänst för ca 1 år sen, vet ej hur det är nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skanepiraten
Samma fortfarande

3 har inget med servicen av mobiler att göra utan du får bara information om vart du ska skicka din mobil och paket/embalage för att skicka det till Anovo.

Har själv haft 3 sen 4 år tillbaka och alltid varit nöjd och om det strulat så har dom alltid gett mig kompensation för det

//skane

Vad snackar ni om? Har ni inte läst tråden? Detta har inget med reperation av en mobil att göra. Läs tråden igen så förstår ni nog.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tecknade ett 3pott 199 abonnemang för ca 6veckor sedan och det va ett stort misstag!

Första problemet va att jag fick fel mobil det andra va att dom stängde av mitt abonnemang i 2 veckor utan någon anledning. Efter att dom stängde av det så skulle jag få abonnemangs rabatt men istället så tog dom sammanlagt 809kr från mitt konto. Har snackat med kundservice ett antal gånger men då dom är IQ befriade så går det inte så bra. Så antingen får jag tillbaka pengarna snarast eller så åker jag in till deras butik och då vill inte jag vara killen/tjejen som står i butiken!

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

Usch.. jag fasar lite.. köpte 3-telefon förra veckan med 3Pott 199, det första jag fick göra var att flasha om den till original-mjukvara för Tre's piss var ju bedrövlig. Så nu är den mycket snabbare och har alla orginalfunktioner.

Fick tre månader på köpet och anslutningsavgiften på köpet, men min flickvänn hävdar att jag fortfarande kommer få 3x fakturaavgifter. Hmmm, heh...

Får hoppas de inte ska jävlas med mej också.

Permalänk
Medlem

Felet som jag ser det (hade 3 innan) är/var att kundtjänsten var supertrevlig och lovade saker som de tyvärr inte kunde hålla...

Tog mig en sisådär 7 månader att få dem att förstå att jag inte ville ha MSN på min mobil efter att ha testat det i en månad...
Det fick mig o välja en annan operatör. Det och det faktum att folk som inte har 3 blir ruinerade när de ringer en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Det och det faktum att folk som inte har 3 blir ruinerade när de ringer en...

Va? förklara gärna det där.

Skulle det kosta mer för min Telia polare att ringa mej, än säg en Tele2/Telesnor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Va? förklara gärna det där.

Skulle det kosta mer för min Telia polare att ringa mej, än säg en Tele2/Telesnor?

Så var det iaf för ett år sen när jag hade 3...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Så var det iaf för ett år sen när jag hade 3...

Skitsnack!
Prisplanerna hos operatörerna har dom senaste 4-5åren varit så att man betalar ett minutpris för att ringa inom den egna operatören (eller ingen minutavgift alls) samt ett minutpris för övriga operatörer.

Har du comviq kompis kontant så betalar du 2.49 för samtal utanför tele2.

Men myten om att det är dyrt att ringa till 3 borde vara spräckt för länge sen. Hallå det är 2009 lixom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Skitsnack!
Prisplanerna hos operatörerna har dom senaste 4-5åren varit så att man betalar ett minutpris för att ringa inom den egna operatören (eller ingen minutavgift alls) samt ett minutpris för övriga operatörer.

Således kostar det mer att ringa andra mobiloperatörer och när jag hade tre kostade det mer att ringa till tre än andra operatörer

Men så är jag old school med, 2008-old school

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Således kostar det mer att ringa andra mobiloperatörer och när jag hade tre kostade det mer att ringa till tre än andra operatörer

Men så är jag old school med, 2008-old school

Hur kan det ha kostat mer att ringa till 3 än till andra operatörer då 3s prisplaner alltid varit att man ringer "gratis" (ingen minutavgift) inom 3 och en minutpris till andra operatörer?
antingen ringer man för 0kr/min inom 3 eller så betalar man samma pris som det kostar att ringa andra beroende på abonnemangsform.

Så det där stämmer fortfarande inte

Edit: Ändring av meningsuppbyggnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Hur kan det ha kostat mer att ringa till 3 än till andra operatörer då 3s prisplaner alltid varit att man ringer "gratis" (ingen minutavgift) inom 3 och en minutpris till andra operatörer?
antingen ringer man för 0kr/min inom 3 eller så betalar man samma pris som det kostar att ringa andra beroende på abonnemangsform.

Så det där stämmer fortfarande inte

Edit: Ändring av meningsuppbyggnad.

Det är väl fullkomligt skitsamma vad det kostar för en treabonnent att ringa när det inte var det jag pratade om.
När jag hade tre så kostade det mer att tex från en teliaabonnemang ringa en 3-abonnent än andra icke-telia-abonnenter och det var inte ljusår sen heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Det är väl fullkomligt skitsamma vad det kostar för en treabonnent att ringa när det inte var det jag pratade om.
När jag hade tre så kostade det mer att tex från en teliaabonnemang ringa en 3-abonnent än andra icke-telia-abonnenter och det var inte ljusår sen heller.

Det där stämmer inte heller.
Samtliga operatörer tar en avgift för egna nätet och en avgift för övriga nät. Spelar ingen roll vilken operatör man ringer till, det är samma prisplan och går under kategorin "övriga nät". Och såhär har det alltid varit.

Citat:

och när jag hade tre kostade det mer att ringa till tre än andra operatörer

Det var den meningen som gjorde att jag fick uppfattningen om att du menade att du hade 3 och att det kostade mer att ringa inom 3 än till andra nät.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Det där stämmer inte heller.
Samtliga operatörer tar en avgift för egna nätet och en avgift för övriga nät. Spelar ingen roll vilken operatör man ringer till, det är samma prisplan och går under kategorin "övriga nät". Och såhär har det alltid varit.

Det måhända inte stämma nu, men det var verkligheten för inte så många år sen (två tre år).
[QUOTE]Det var den meningen som gjorde att jag fick uppfattningen om att du menade att du hade 3 och att det kostade mer att ringa inom 3 än till andra nät. [/QUOTE]Ah okej, men jag ville påpeka att det var när jag hade tre så det är bara massuppfittning här Att ringa inom tre vill jag minnas alltid har varit gratis och följt en liknande plan du skrev.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
[B]Det måhända inte stämma nu, men det var verkligheten för inte så många år sen (två tre år).
Ah okej, men jag ville påpeka att det var när jag hade tre så det är bara massuppfittning här Att ringa inom tre vill jag minnas alltid har varit gratis och följt en liknande plan du skrev.

Det har det inte heller varit. Och även om, så skulle det inte vara 3's fel, det skulle vara telias fel för det är ju ändå dom som debiterar dina samtal till 3 iochmed att du hade dom som operatör. Så att vända den kritiken till 3's nackdel är bara dumt.

Citat:

Så var det iaf för ett år sen när jag hade 3...

Nu är det helt plötsligt 3 år sen. Bestäm dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Det har det inte heller varit. Och även om, så skulle det inte vara 3's fel, det skulle vara telias fel för det är ju ändå dom som debiterar dina samtal till 3 iochmed att du hade dom som operatör. Så att vända den kritiken till 3's nackdel är bara dumt.

haha, otroligt.
Det var så och jag har inte sagt att det var Tres fel, utan att det var en nackdel

[QUOTE]
Nu är det helt plötsligt 3 år sen. Bestäm dig
[/QUOTE]På vilket sätt går det mot något? Jag hade Tre i en sisådär 6 år (fram till -08) och hur det var sju år sen är ju inte relevant för diskussionen pga prisutvecklingen. Men däremot hur det såg ut 1-2-3 år sen är ju betydligt mer relevant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
[B]haha, otroligt.
Det var så och jag har inte sagt att det var Tres fel, utan att det var en nackdel

På vilket sätt går det mot något? Jag hade Tre i en sisådär 6 år (fram till -08) och hur det var sju år sen är ju inte relevant för diskussionen pga prisutvecklingen. Men däremot hur det såg ut 1-2-3 år sen är ju betydligt mer relevant.

Ajjemen! En nackdel mot telia isåfall. Men nu handlar ju tråden om en person som är less på 3 och inte telia eller hur resonerar du?

Sen har det inte varit så som du säger. Prisplanerna har alltid varit ett pris inom det egna nätet samt ETT pris för samtal till övriga operatörer.
Möjligt att du blandar ihop prisplanerna kväll/helg eller annat som telia är duktiga på.
Men då är det ju inte samtal till 3 eller till en annan specifik operatör som utgör prisskillnaden utan då fast/mobiltelefoni samtal från telia.
Att då använda ovanstående som ett argument mot varför man inte ska ha 3 är fortfarande bara dumt.

Ont: Håller med om att 3 är flummiga när det gäller service. Många idioter som inte kan tänka utanför boxen.
Dom vill ofta att man ska starta om telefonen och korstesta simkortet i en annan mobil eller liknande skit och ringa tillbaka. Eller att man ska springa in i butiken för att låta dom ta en titt på det fast dom själva erkänner att butiken inte har några tekniker utan endast säljare. Dessa vill då skicka in telefonen till anovo eller att man ska köpa en ny telefon.

Men nötter hittar man i alla stora företag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Ajjemen! En nackdel mot telia isåfall. Men nu handlar ju tråden om en person som är less på 3 och inte telia eller hur resonerar du?

Du begriper det helt enkelt inte va? Jag har inte sagt att det var tres fel, utan nämnde lite anledningar till varför jag slutade med tre. Enkelt.

[QUOTE]
Sen har det inte varit så som du säger. Prisplanerna har alltid varit ett pris inom det egna nätet samt ETT pris för samtal till övriga operatörer.
Möjligt att du blandar ihop prisplanerna kväll/helg eller annat som telia är duktiga på.
Men då är det ju inte samtal till 3 eller till en annan specifik operatör som utgör prisskillnaden utan då fast/mobiltelefoni samtal från telia.
[/QUOTE]Det har visst varit så, jag betalade ju själv räknigarna
[QUOTE]
Att då använda ovanstående som ett argument mot varför man inte ska ha 3 är fortfarande bara dumt.
[/QUOTE]Haha, läs ordentligt igen, jag har inte haft det som anlending att inte ha tre, utan nämnde att det var en nackdel för mig när jag hade tre som operatör. Det är inte samma sak som att säga att det är Tres fel, och är det den fjärde eller femte gången jag påpekar samma sak?

Permalänk

Det var ju faktiskt så att det inte bara var ett pris till sin egen operatör och ett pris till andra övriga utan det var en ytterligare en prissättning till 3g nätet, men så är det inte längre Det förutsätter förstås att man hade 2g

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Det var ju faktiskt så att det inte bara var ett pris till sin egen operatör och ett pris till andra övriga utan det var en ytterligare en prissättning till 3g nätet, men så är det inte längre Det förutsätter förstås att man hade 2g

Tack gode gud att en till vet vad jag pratar om...