Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse72
har äntligen fått min Diamant, alarmprogrammet hette G-Alarm

lite funderingar , vet någon vart det finns en bra nybörjarvänlig guide som visar hur man ändrar teman ?

Själv använder jag manila costomizer, kommer med lite olika ikon-teman och dessutom kan man plocka bort den övre och nedre remsa som är så fula.

Ett tips: Det finns dessutom en mod som fixar så att man kan ha egen bakgrund på alla flikar.

EDIT:
Kom på att jag i ett program som heter Advanced configuration tool hittade inställningar för kvaliteten på bluetooth överföringen (bitpool), och som gjorde en enorm skillnad. Testa detta om ni lyssnar mycket på musik på mobilen.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Okej tack.

Tycker en sak är lite störande, när man kollar på film i mediaplayer så kan man inte flippamobilen så att spelaren hänger med,
alltså när man vänder mobilen åt sidan, så ändrar sig inte skärmen så att den blir bred.

Har någon något förslag till ett bättre sett att kolla film ?

Permalänk
Medlem

finns program som gör att det fungerar i alla applikationer, minns inte vad det hette dock

Permalänk
Medlem

gsensor eller något heter det som snurrar skärmen.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en tre-brandad touch diamond som kan berätta om hur mycket brandningen påverkar.
Funkar det att köpa en tre-låst eller ska man satsa på att få tag i en olåst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viper33
Är det någon som har en tre-brandad touch diamond som kan berätta om hur mycket brandningen påverkar.
Funkar det att köpa en tre-låst eller ska man satsa på att få tag i en olåst?

Jag har precis låst upp min tre-brandade mobil, det jag har som tre har pillat på är en tre-startanimation +den högra "soft-keyn" står det 3 på, sen är det lite inlagda tre-bokmärken. Allt går att ta bort dock.

Sen fattar jag inte folks snack om att den är seg, jag har haft min i knappt två veckor nu, är hur nöjd som helst och har inga problem med att den är seg, snarare tvärt om! Kör på stock 2.0.3 ROM:en.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Är det någon som har testat att lägga in sjökorts program i telefonen??

Är riktigt sugen på Transas Pocket Sailor om det går.

Står i manualen minst : Pocket PC 2000 eller 2002

Undrar om 6.1 funkar.

Eller har ni tips på andra bra navigations program

(Jag har inte köpt telefonen ännu ville bara kolla lite först.)

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Någon som vet vart man kan vända sig för att byta ut repigt frontglas på HTC Diamond telefonen?.. Ser ut som skit just nu tyvärr =/

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Att byta fronten på en diamond är fruktansvärt svårt. De problem som finns med frontarna på diamond, vill HTC byta allt på. Man byter även displayen. Den sitter fastskruvad i fronten från "baksidan". Jag försökte mig på konststycket att byta front på en diamond medans jag jobbade på HTC service. Tog en halv arbetsdag att komma fram till att det var enklare att byta allting.

Visa signatur

Hinc robur et securitas

Permalänk
Medlem

Måste bara ge denna telefon lite creds. Har haft den i snart ett år och den har fått vara med om allt. Jobbar fysiskt hela dagarna och telefonen har alltid legat oskyddad i min ficka på mina blå snickarbrallor. Tappat den oräkneligt antal gånger. Bara nu i helgen fick den bada i öl på bordet, efter det att polaren välte ut ett glas. Jag är jäkligt nöjd med den!

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Måste instämma, min har fått ta en hel del stryk och funkar fortfarande felfritt.
Ser visserligen lite nött ut på display osv, men vad gör det.

Permalänk
Medlem

Absolut, väldigt välbyggd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynic
Tjenare!

Någon som vet vart man kan vända sig för att byta ut repigt frontglas på HTC Diamond telefonen?.. Ser ut som skit just nu tyvärr =/

asså jag undrar om man kna polera framsidan, jag tycker det borde gå men vågar fan inte försöka

kanske skulle ringa till tre och fråga om dom vet? sedan skylla på dom om den skulle bli ännu mera repig

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Jag har precis omformaterat min dator och installerat Office 2007 på nytt. Förr synkades min mobil med Outlook automatiskt men nu hittar de inte varann. Har inget minne av att jag ställde in nåt förr.. vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KonradA
Jag har precis omformaterat min dator och installerat Office 2007 på nytt. Förr synkades min mobil med Outlook automatiskt men nu hittar de inte varann. Har inget minne av att jag ställde in nåt förr.. vad kan jag göra?

Löste mitt eget problem genom att kontakta HTCs support, så här såg svaret ut:

"Dear valued HTC customer, Thank you for contacting our Customer Support Center. We are dedicated to providing you with the best quality service and answering all of your questions and concerns. On you pc make sure that you have windows mobile device center 6.1 installed, if not, application available for download from www.microsoft.com. On your phone make sure that you uncheck the 'activate advanced network functionality' tickbox, Start Settings Connections Usb to PC uncheck the 'activate advanced network functionality' tickbox ok to save settings. Advanced network allows your device to connect to your computer as if it was another computer on the network.This enables increased functionality and communication speed. Some applications,such as firewalls and script blockers,do not allow this type of connection and will block it. If the above steps do not resolve your issue, we invite you to visit the support area on our Web site. Please go to: http://www.htc.com/www/support.aspx Or you can go to: http://www.htc.com/select_country.htm, select your country and then click on the Support tab. You can also call our Call Center at: +46-085-055-6438 if you have further questions. Thank you once again for your continued patronage. Best regards, Europe customer support team HTC Corp. Global Service Division"

Alltså, ladda ner Mobile Device Center 6.1 från Microsofts hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KonradA

Vad kör du för os på datorn?

När jag körde win XP så fick jag tanka hem active sync,

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9E64...

I windows7 är det bara och plugga in telefonen så installerar den active sync automatiskt. vet inte riktigt hur det är i vista.

Visa signatur

MSI K8N NEO4, a64 3500+, 1024MB pc3200, Gainward 6600gt, 2*200 gb,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon6
Vad kör du för os på datorn?

När jag körde win XP så fick jag tanka hem active sync,

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9E64...

I windows7 är det bara och plugga in telefonen så installerar den active sync automatiskt. vet inte riktigt hur det är i vista.

Jo jag löste det. Förr installerade Vista active sync automatiskt men gjorde inte det den här gången, så jag tankade det manuellt istället

Permalänk
Medlem

Är det rätt att den inte har nån bluetooth..så man kan skicka o ta emot filer från andra mobiler?

Permalänk
Medlem

Jo, den har bluetooth...

Permalänk
Medlem

och stödjer den java?

Permalänk
Medlem

android

Någon som provat att lägga in Android? Att rekomendera?

Permalänk
Medlem

Någon som har en extra penna till salu?

Permalänk
Medlem

Är det någon som kör någon ROM från xda-developers.com ? Vilka är era favoriter?

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Är det någon som kör någon ROM från xda-developers.com ? Vilka är era favoriter?

Don Salari Clean är min favorit just nu ^^,

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?