Permalänk
Avstängd

regedit.exe

Hej sweclockers!

Jo det är nämligen så att jag undrar om man kan skriva en "nyckel" i notepad.

Om ja, kanske någon skulle kunna skriva koden/nyckeln,

som kanske skriver/gör ett nytt DWORD-värde (som heter ex. choklad eller vad somhelst ) som är positivt [ 1 ]

i (ex) HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Win dows\

Tack på för hand

Visa signatur

[email="tjockisen@live.se"]E-POST[/mail]

Permalänk
Medlem

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows]
"choklad"=dword:00000001

Döp om filändelsen på textfilen till .reg

Permalänk
Avstängd

okey, tack så jättte mycket

Visa signatur

[email="tjockisen@live.se"]E-POST[/mail]

Permalänk
Medlem

Om du någon gång glömmer bort hur du gör så tror jag att man enkelt kan titta på hur man ska göra genom att exportera en nyckel

Visa signatur

Corsair 650W || MSI Z68A-GD65 (G3) || Asus R9 290 OCII || Intel i7 2600K, 3.4GHz || 4x4GB 1600MHz Corsair || Arch Linux || Fractal Design R4 || 120hz BenQ 24" 2ms + Benq 24" 2 ms || Cyborg Rat 7 || Corsair K90 || Logitech Z5500 5.1 Ljudsystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toi
Om du någon gång glömmer bort hur du gör så tror jag att man enkelt kan titta på hur man ska göra genom att exportera en nyckel

Eller så kan man kolla på Wikipedia, som har en liten bit om .REG-filer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Eller så kan man kolla på Wikipedia, som har en liten bit om .REG-filer.

Sant men man har inte alltid internet tillgång och då är det ett snabb och enkelt sätt att göra det på

Visa signatur

Corsair 650W || MSI Z68A-GD65 (G3) || Asus R9 290 OCII || Intel i7 2600K, 3.4GHz || 4x4GB 1600MHz Corsair || Arch Linux || Fractal Design R4 || 120hz BenQ 24" 2ms + Benq 24" 2 ms || Cyborg Rat 7 || Corsair K90 || Logitech Z5500 5.1 Ljudsystem

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toi
Sant men man har inte alltid internet tillgång och då är det ett snabb och enkelt sätt att göra det på

Då sparar man sidan?