Permalänk
Avstängd

Bra program

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilmarinen
Eller kanske Spot-the-Lyrics?

Låter bra !

Förövrigt väldigt smidigt program

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Medlem

scrollen beter sig lite lustigt tycker jag. om man scrollar ner i en text, så öppnas nästa text "nedscrollad" om inte lyric-fönstret har fokus (eller tills fönstret får focus), för då scrollar den till toppen. den borde nog scrolla till toppen varje gång den hämtar text, utan att bry sig om fokus.

sen skulle jag vilja kunna ändra storlek på fönstret.

Visa signatur

as far as we can tell, the massacre went well...

Permalänk
Medlem

Väntar ivrigt på att Spotify ska inse att AppleScript-stöd på OS X kan vara en bra idé, så man lätt kan fixa smidiga progam som dessa där också.

Permalänk

Härligt program! Bra gjort!

Vet inte om det är svårt att göra, men om det inte är svårt så kanske en knapp som man kan ändra tema/färg på den. Tex till den gråa färgen som spotifyuppspelaren är?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | Corsair HX 650W | Asus M4A89GTD PRO/USB3 |
| AMD Phenom II X4 965 @ 3,4 Ghz | Corsair 4GB DDR3-1600MHz |
| PowerColor Radeon HD6850 1GB PCS+ | Samsung 320gb + 3xWD 1TB | Asus Xonar DX |

Permalänk
Medlem

tackar och bockar! väldigt smidigt program

Permalänk
Medlem

Lite drygt att åäö inte funkar..

Permalänk
Medlem

Jag röstar för "Splyric"!
Nu när vi ändå är inne på namn...

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Nu tror jag att jag har färdigställt programmet..

Ändringar:
Nu går det ändra storleken på programmet hur man vill.
Scrollbaren resetas när nya lyrics kommer.
Jag ändrade även designen helt för att göra programmet mindre.
Programmets namn är ändrat till "Spot-the-Lyrics". Tack för förslaget ilmarinen.

Första posten uppdaterad.

Föresten, behåller programmet sin storlek och plats efter man stängt ner och startat det igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raw
Hoppas du inte tar illa upp men jag stod inte ut med den hemska gröna, påminner mig på tok för mycket om XPs startmeny *rys*. Hackade ihop något liknande som inte är lika iögonfallande.

msi

zip

http://img37.imageshack.us/img37/6250/capturerne.png

+1 för ditt låtval

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raw
Hoppas du inte tar illa upp men jag stod inte ut med den hemska gröna, påminner mig på tok för mycket om XPs startmeny *rys*. Hackade ihop något liknande som inte är lika iögonfallande.

msi

zip

http://img37.imageshack.us/img37/6250/capturerne.png

Den krashar i Windows XP SP3

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Den krashar i Windows XP SP3

Även Vista 64 här hos mig.
Spot-the-lyrics funkar dock fint.

Permalänk
Medlem

Fungerar iaf. Men saknar en massa texter. Speciellt på hiphop-sidan.
Fanns texter till Meshuggah, tur det. Lite svårt att höra vad dom "sjunger" ibland.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Fungerar iaf. Men saknar en massa texter. Speciellt på hiphop-sidan.
Fanns texter till Meshuggah, tur det. Lite svårt att höra vad dom "sjunger" ibland.

Kolla om det finns någon site på internet som är speciellt bra på hiphop-texter så kan thompa89 integrera det i programmet.
För som sagt är det bra om det kan hämta data från flera olika platser.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Kolla om det finns någon site på internet som är speciellt bra på hiphop-texter så kan thompa89 integrera det i programmet.
För som sagt är det bra om det kan hämta data från flera olika platser.

Ingen aning, brukar inte kolla efter lyrics.
Men en låt är:
The LOX - Recognize

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Kolla om det finns någon site på internet som är speciellt bra på hiphop-texter så kan thompa89 integrera det i programmet.
För som sagt är det bra om det kan hämta data från flera olika platser.

http://www.hiphoptexter.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guvvan
http://www.hiphoptexter.com/

Det där är inte hiphop.

Dom har inte Mobb Deep, inte NAS, inte LOX, inte Non Phixion.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Det där är inte hiphop.

Dom har inte Mobb Deep, inte NAS, inte LOX, inte Non Phixion.

Jo dom har hiphop, mest svensk..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guvvan
Jo dom har hiphop, mest svensk..

Inte amerikansk, vilket jag lyssnar på. Men han kan ju alltid lägga till dom där ändå.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Den krashar i Windows XP SP3

Tittat lite på det, XP är för gammalt. Skulle kunna kompilera en version speciellt för XP om det finns ett intresse för det men jag tvivlar på det.
Sättet jag drar ned aktivitetslisten kräver en dll som bara finns i vista och framåt. Jag har dessutom planer på fler saker som kommer kräva vista eller nyare så du gör nog bäst i att använda Spot-The-Lyrics.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loranga
Även Vista 64 här hos mig.
Spot-the-lyrics funkar dock fint.(

Vet faktiskt inte varför den kraschar för dig, har du config-filen i samma mapp som exe-filen? har fixat en ny version, med lite tur kraschar den inte, annars bör det komma upp vettigare information om varför den kraschar

Det kanske bör sägas att jag använder Windows 7 och så gott som alltid med aero igång så allt annat är mer eller mindre otestat. Har såvida jag inte loggar in mot jobbet inte tillgång till någon dator med vista installerat just nu.

Windows Vista eller nyare, ser helt klart bäst ut med aero på.

Edit: Se nyare nedladdningslänk

Get Lyrics för de där gångerna man lyssnar på nån skum remix eller bara "fel" artist. "Send Updates" skickar nuvarande låt till lyricswiki. Var dock tvungen att stänga av den featuren, de gör lite skumma saker med sin unicode som jag måste ta mig runt på något sätt. Kryssrutan är för att ta bort knapp-raden och mouseover tar bort genomskinligheten på alla knappar och textboxar.

Visa signatur

Jag sover bäst under bord

Permalänk

Sjukt bra program:D har inte haft en tanke på det men är ju hur användbart som helst. Många tummar upp, saknas bara att den uppdaterar själv när den byter låt! Kan du inte bara ha en ny tråd som kollar var tionde sekund eller så? Borde inte bli för segt. Bara kolla om låter är densamma

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Sjukt bra program:D har inte haft en tanke på det men är ju hur användbart som helst. Många tummar upp, saknas bara att den uppdaterar själv när den byter låt! Kan du inte bara ha en ny tråd som kollar var tionde sekund eller så? Borde inte bli för segt. Bara kolla om låter är densamma

Jag tror det gå att lägga det på samma event som han använder för att titta när låten byts och på så sätt ska det inte ta mycket minne. Vet inte hur programmet är uppbyggt men borde fungera

Visa signatur

Corsair 650W || MSI Z68A-GD65 (G3) || Asus R9 290 OCII || Intel i7 2600K, 3.4GHz || 4x4GB 1600MHz Corsair || Arch Linux || Fractal Design R4 || 120hz BenQ 24" 2ms + Benq 24" 2 ms || Cyborg Rat 7 || Corsair K90 || Logitech Z5500 5.1 Ljudsystem

Permalänk

Hittade för övrigt en bugg? Lyssnade på maroon 5 - she will be loved. Men programmet uppfattade det som maroon - she will be loved och hittade inget.

Edit: Upptäckte nyss att den laddade hem på nytt när den bytte låt:) Skulle vara mysigt om man kunde göra så att den alltid låg överst, oftast sitter man ju inte och bara har musik och en låttext uppe:) kanske nån autoscroll också? Förstår att det blir svårt men man borde kunna förenkla det med att 10% av texten är 10% av låten

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Kurrekula vet faktiskt inte om du använder mitt eller thompas program de är ju rätt snarlika på ytan och numera till namnet så..

Trixandet med siffror är borttaget och kommer "med" såfort jag uppdaterar installationsfilerna. Likaså är always on top.

Autoscroll är en hel del knepigare så det kräver att man faktiskt vet hur lång låten är vilket förutsätter att man frågar spotify eller användaren om hur lång låten är. Att läsa från spotify är något jag inte vet hur man gör mer än i teorin och fråga användaren känns inte så snällt.

Ska försöka klura ut hur jag ska komma runt unicode-problemet så kan man börja skicka in uppdateringar till lyricswiki.

Visa signatur

Jag sover bäst under bord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Hittade för övrigt en bugg? Lyssnade på maroon 5 - she will be loved. Men programmet uppfattade det som maroon - she will be loved och hittade inget.

Edit: Upptäckte nyss att den laddade hem på nytt när den bytte låt:) Skulle vara mysigt om man kunde göra så att den alltid låg överst, oftast sitter man ju inte och bara har musik och en låttext uppe:) kanske nån autoscroll också? Förstår att det blir svårt men man borde kunna förenkla det med att 10% av texten är 10% av låten

Mitt program som finns på första inlägget har inga problem med att läsa siffror så du måste nog använda raws program..
Jag vet dock inte om du kan använda Spot-the-Lyrics till vista?

Jobbar förövrigt med lite extra funktioner till mitt program, fast jag kommer vara bortrest nu ett tag så jag får se när nästa uppdatering kommer..

Permalänk
Medlem

Windows Vista eller nyare, ser helt klart bäst ut med aero på.
Numera med on top samt borttagen sifferrensning vilket såhär i efterhand inte var någon höjdaridé

Edit: Se nyare nedladdningslänk

Går förövrigt utmärkt att använda Spot-The-Lyrics till vista, anledningen att SpotLyrics inte fungerar på annat än Vista/Windows7 är att jag tycker om aero-glass-effekten och jag orkat inte kompilera en version enbart för WinXp.
Om någon verkligen vill ha det så är det bara att fråga. Men hela nyttan med det över Spot-The-Lyrics försvinner ju om man tappar glass-effekten.

Till saken hör dessutom att programmet är fult som stryk utan genomskinlighet

Visa signatur

Jag sover bäst under bord

Permalänk
Medlem

Bra program!

Synd att det inte fungerar om låten är Live så det står bakom låten eller om det är Single Edit, Radio Version etc.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Bra program, gör gärna en sidebar gadget också

Permalänk
Medlem

Ny version av SpotLyrics

  • Smart Filter (för att ta bort live/radio/mix i slutet av en låt)

  • Sparar alla settings jag kunde komma på

  • Auto Scroll

Edit: se nyare nedladdningslänk

Citat:

Bra program, gör gärna en sidebar gadget också

Kan kolla på det, aldrig gjort det förr så jag vet inte exakt vad gadgets får och inte får göra.

Visa signatur

Jag sover bäst under bord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raw
Ny version av SpotLyrics

  • Smart Filter (för att ta bort live/radio/mix i slutet av en låt)

  • Sparar alla settings jag kunde komma på

  • Auto Scroll

MSI
ZIP
http://img197.imageshack.us/img197/5704/captureong.png

Kan kolla på det, aldrig gjort det förr så jag vet inte exakt vad gadgets får och inte får göra.

Grymt nice, tackar!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"