Kalle Anka och piratkopiering ....

Permalänk
Medlem

Kalle Anka och piratkopiering ....

Har sett flera forum som har tagit upp det...vad tycket ni?

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=1...
http://www.youtube.com/watch?v=Fsmj7BLqkv4

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 840 Pro +
Seagate Barracuda 4TB med Primocache | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Den var underbar :)!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Såg att skalman tankat 30000 låtar i Aftonbladet så Kalle är inte ensam;)
Känns som att det gått för långt när till och med serierna handlar om upphovsrätt.
Kanske bra för dom som är runt 10 och läser Kalle att dom lär sig från början att man inte laddar ner men har man gjort det i flera år slutar man inte för att Kalle tar upp det. Men är en skiva/film riktigt bra köper jag den bara för att ha orginalet av en bra produkt

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd

Propaganda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Propaganda.

Japp.

Permalänk
Proffsmobbare

Snacka om att försöka forma barn/ungdommar.

Permalänk
Medlem

Punchlinen är väl att han kopierar och tänker sälja skivorna alá marknad i thailand/taiwan vilket enligt Kalle Anka inte är okey. Men att PK knattarna laddar ner skivan för eget bruk är ok eller är jag för trött nu?

Propaganda i vart fall.

"med texthäfte, bilder och allt"

Haha, herregud. Antar att knattarna inte hört talas om google? :<

Permalänk
Medlem

Haha den var bra

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Samma sak gjordes för ca 70 år sedan, när herr Adolf härjade, då gjorde walt disney propagandafilmer med kalle anka mot nazisterna för amerikanska skolbarn.
Tycker ni att det är lika illa med den propagandan som fildelningspropaganda i serietidningarna ? För både nazism och fildelning är ju något som är starkt politiskt.

Säger dock inte att jag själv inte laddar ner , men ställer bara fråga till er.

Permalänk

Hö hö hö. Men många tankar ju för att kolla om skivan är bra, och sen köper den om man gillar den. Jag använder spotify, men men.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

Indoktrinering, vidrigt! Jag blir riktigt äcklad måste jag säga. Jag tror jag har sett något liknande i invandrings/integrationsnishen. Träna barn att "tänka rätt". Många läroböcker från 70-80-talen har något liknande men med dolda budskap om hur bra sossarna är och att det är det enda alternativet.

Permalänk
Medlem

Liknar lite den där Bamse-historien där skalman blir beroende av droger.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Åke Skrål

Vänta nu lite går inte bamse på steroider?

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

tråd flyttad.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

tsss.. man får väl ändå kopiera för enskillt bruk så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Disney och propaganda går hand i hand, bara kolla på deras fina propagandafilmer från andra världskriget.
Alltså vad ska folk om 30 år som läser denna serien tro om oss? att vi är efterblivna?

Sen så varför åker inte knattarna fast?

ush vad arg man blir, tur att man slutade prenumerera på kalle anka för ett herrans massa år sedan.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
tsss.. man får väl ändå kopiera för enskillt bruk så

Då måste du ändå äga originalet för att det ska gillas

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Då måste du ändå äga originalet för att det ska gillas

Men kalle har ju orginalet sen om han gör 100skivor kan inge säga emot. det är om man börjar sälja det 'blir' olagligt

Men jag förstår vad du menar så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Men kalle har ju orginalet sen om han gör 100skivor kan inge säga emot. det är om man börjar sälja det 'blir' olagligt

Men jag förstår vad du menar så

Oj, missade visst den rutan.. trodde han tankade ner och kopierade =x

Hursomhelst så älskar jag de kreativa sångstyckena som alltid har präglat kalleserien!

"SOLAR OCH MÅNAR
JAG TROR ATT JAG DÅNAR!" <3

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Lite väl övertydlig kanske...

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

Dumt. Vi har förbud mot reklam riktat till barn men tydligen inte mot politiska åsikter.

Påminner om:

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

"mej" och "dej"?! Detta ser jag varje jävla dag i våran lokala dagstidning också... WRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH!

Permalänk
Medlem

Intressant att det är Farbror Joakim som är skivbolaget i denna serie. För det vet ju alla vilken trevlig och genomgod krösus han är.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker strippen var riktigt vettig?
Man ska inte försöka sälja delat material.
Uppsåtet är att tjäna pengar på kopior, vilket är dåligt för alla parter i en kapitalistisk värld (inom rimliga ramar), dessutom ohållbart.

Enda felet jag ser är att Joakim reagerar för att han vill ha pengar för kopieringen, vilket såklart inte gagnar artisten mer än vad kopior skulle gjort.

Sen att knattarna har sönder en fullt fungerande plastbit, FY! Plast skräpar lätt ned och tär på våra naturresruser så sakteliga. De borde ta tillvara plastbiten, spela den tills den inte fungerar längre, därefter möjligtvis använda sig av den "riktiga" plastbiten, som vid det laget har blivit en liten samlarplastbit och på grund av sitt goda skick stigit i värde till över inköpspris.
Shiet, knattarna hade kunnat blivit rika om de inte så lätt hade ryckts med i Joakims propagerande för kopieringsrätt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Lade ni märke till att Joakim von Pontén gluttar in genom folks fönster för att se om de piratkopierar?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Lade ni märke till att Joakim von Pontén gluttar in genom folks fönster för att se om de piratkopierar?

Som jag ser det så kan man stämma skiten ur 'Joakim von Pontén ' för att ha spionerat och gått in utan lov. man kan faktiskt stämma en polis om de kliver på utan lov (gäller iofs inte om något brott pågår eller liknande)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Huga. Har de någonsin lyckats använda en aktuell företeelse som tema utan att resultatet blir hemskt?