Permalänk
Medlem

Varför dyra minnen?

Jag kollade precis runt på lite sidor för bärbara och jag såg att alla uppgraderingsalternativ på minnet kostade skjortan.

Zepto exempelvis:

2gb pc6400 ingår i priset

+508:- 4gb pc6400
+3553:- 4gb pc6400 Zepto Original Ram
+7260:- 8gb pc6400

Finns det någon vettig anledning till att Zepto Original kostar så mycket? Jag kan nästan förstå att 8gb kostar mer med tanke på att moderkortet måste ha stöd för det och så. Men vad är det som skiljer de två 4gb´s alternativen egentgligen?!?

Jag menar, samma mängd, samma hastighet, same shit eller har jag blivit helt galen nu?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

+3553:- 4gb pc6400 Zepto Original Ram

verkar ju klart och tydligt vara orginal

haha

Permalänk
Sötast

Då är det *garanterat* att fungera.

Det är bara BS helt enkelt.

Samma minne, samma skit, men *garanterat* och en skyhög prislapp. prislappen på 8GB var ju ännu löjligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meep1
+3553:- 4gb pc6400 Zepto Original Ram

verkar ju klart och tydligt vara orginal

haha

Ja det är ju helt sanslöst illa nog att behöva betala lika för att uppgradera till 4gb som det kostar nytt i affären ^^

Jag undrar hur många som blir lurade på tusentals riksdaler på sån här smörja

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Då är det *garanterat* att fungera.

Det är bara BS helt enkelt.

Samma minne, samma skit, men *garanterat* och en skyhög prislapp. prislappen på 8GB var ju ännu löjligare.

Men jag förstår inte vad det är för skillnad på det och det man köper för en femhundring på komplett utom att man får trycka dit stickorna själv och spara in +3000:-?

Aja, det är sånt som gör mig lite irriterad när dom spelar på folks okunskap.

Tummen ned för sånt *kit

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Men jag förstår inte vad det är för skillnad på det och det man köper för en femhundring på komplett utom att man får trycka dit stickorna själv och spara in +3000:-?

Aja, det är sånt som gör mig lite irriterad när dom spelar på folks okunskap.

Tummen ned för sånt *kit

Det har funnits sen urminnes tider och alla märken erbjuder liknande.

HP till HP, Compaq till Compaq osv.

Det är ett extra klistermärke och garanterad funktion. Skitlöjligt? Ja.

Skitmycket pengar på blåst svensson? Oh yeah!

Permalänk
Medlem

Skillnaden är att de billiga alternativet är 2x2GB och de dyra är 1x4GB.
De är alltså 4GB stickorna som kostar mer, och de gör dom helt enkelt för att de kostar oss betydligt mer i inköp än vad 2GB gör.