Permalänk
Medlem

"Grafikkortet" crashar..

Tjenare, jag har köpt ett nytt grafikkort för cirka 5 dagar sedan och den flyter på bra förutom att ibland så bara spelet "crashar" och bilden försvinner sen kommer tillbaka nertabbad till windows och så står det såhär:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/wtffel.JPG

Någon som vet vad felet kan vara?

Tack på förhand!

Jag har en: ATI Radeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg.?

Visa signatur

Gigabyte 550M - AMD Ryzen 7 5800X
Kingston HyperX Fury 32Gb - Sapphire RX 9070
Corsair H100x - EVGA supernova 850W
Gigabyte Auros SSD 1TB - Seagate BarraCuda 4TB - Corsair 350D
Oculus rift

Permalänk
Medlem

550W Power Supply

Vad det står på den iaf, hittar inte någon namn på den tror det är corsair

Permalänk
Medlem

Satt i kablar i grafikkortet? Samt har du den senaste drivrutinen?

Visa signatur

Oculus rift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brybban
Satt i kablar i grafikkortet? Samt har du den senaste drivrutinen?

Yes, en i ett annat forum skrev nyss:

troligen beror det på ett hårdvaru fel som orsakar att ati2davag.ddl krachar.

Finns sjukt många olika "fix" (bara att googla) men ingen som garanterat fungerar. Jag har levt med problemet i ett par år nu och det enda som har gjort det bättre är att köra en äldre drivrutin samt klocka ner grafikkortet en aning. Hittar du något som fixar det så tackar jag om du delar med dig...

(:

Permalänk
Medlem

Detta får jag också. Har ett Sapphire 4870 och problemet började för 2 månader sedan.
Det uppträder ENDAST när ajg multitaskar ett MMORPG...inte annars. har ominstallerat allt vad gäller drivisar men inte fixat felet. Kör 680W Corsair och det har fungerat tidigare utan problem.

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

Hur varmt blir kortet när det väl krashar?

Visa signatur

Oculus rift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brybban
Hur varmt blir kortet när det väl krashar?

Cirka 45-50 grader celsius.

Okej, kan det annars vara för att jag har drivrutiner kvar på nVidia som inte går att ta bort? Jag har kvar NVIDIA nTUNE och NVIDIA system monitor kvar, när jag ska ta bort står det: Denna programvara kräver ett NVIDIA nforce2 eller nforce 3 moderkort för att kunna köra.

Permalänk
Medlem

Prova att stänga av ATI Recover, jag har hört att det är lite överkänsligt och kan stjälpa oftare än det hjälper.

Visa signatur

[Fractal Design R5] [Intel i7 4790k + CM 212 Evo] [8Gb DDR3] [Asus Z97-A] [MSI GTX 970]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Samsung Chronos 7] Intel i5-3210M (2,5Ghz), 6Gb DDR3, 1Tb, nVidia GT 640M 1024Mb GDDR5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calsoe
Prova att stänga av ATI Recover, jag har hört att det är lite överkänsligt och kan stjälpa oftare än det hjälper.

Jag vet inte äns om jag har det, hur ser jag det? (:

EDIT: Ska jag kryssa bort enable eller?

http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------------------------...