Heroes of Newerth-diskussion (Fråga INTE om betakeys)

Permalänk
Medlem

Hihi, upptäckte just en rolig grej med Legionnaire...

Spelade en match idag som Legionnaire. Jag sprang ihop med Jereziah (Omni). Motståndarlaget hade valt bl.a. Scout (Gondar) och vad-den-nu-heter (Magina).
Vi körde över dem totalt. Känns dock som Legionnaires snurr är lite väl klen/inträffar för sällan, medans Damage over Time-spellen är lite väl bra i början.

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
Hihi, upptäckte just en rolig grej med Legionnaire...

http://img32.imageshack.us/img32/4906/herod.jpg

hahaha vad likt.

Visa signatur

To win a war, you have to lose a battle.

Permalänk
Medlem

Sådär, ännu ett game såhär på kvällskvisten. Jag körde Highlander (Sven). Måste säga att Power treads, mask of madness och battle fury var ganska sinnessjukt! Slog ihjäl torturer i tre slag (Han var inte jätteduktig).

Gillar detta spel mer och mer!

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

We plan to release the 1.30 patch this Tuesday, probably later in the day PST. A quick preview of the major points of the patch is below:

New Hero(es) - Valkyrie (potm port) & Maliken (hopefully makes it in)

Map hack fix kommer om ~2 veckor.

http://forums.heroesofnewerth.com/showthread.php?t=5168

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Spelade ett game igår igen, mötte MadMan och måste säga att den snubben är hyffsat bra.. inte ens ett gem kunde komma åt honom då han hoppar iväg jättelångt och snabbt samtidigt som han är invis.

Tycker HoN känns ganska lovande.. dock så har man infört lite väl mycket blink-skills. Nästan alla nya hereos har det och många spells på gamla heroes har fått bättre blink. När man kör gamen så bara flyger det spelare fram och tillbaka, igår hade 6/10 spelare blink (utan dagger)..

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Hur ser man vem osm passar vid remake/concede? :S

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Hur ser man vem osm passar vid remake/concede? :S

F10

Permalänk

har lirat ca 15 matcher och jag tycker spelet är över förväntan bra. det är bara en sak som stör mig och det är att dom har lagt till så man kan se hur många kills och deaths man har på sitt acc. det gör att alla försöker steala så mycket dom bara kan. det skulle räcka med att man kunnde se hur många matcher man vunnit/förlorat

Permalänk
Medlem

Se stats som ett verktyg för att mäta "skillnivå" på ett ungefär, hade det inte funnits stats hade dom försökt killsteala 9/10 ändå skulle ja tippa på.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

riktigt kul spel!
jobbigast är att så många tror att dem spelar dota och inte förstår att det är ett annat spel (iaf påväg dit). och alla "noob games" som är fulla av folk som skriker "NOOB!" åt alla och bara försöker roffa åt sig bra stats.. menmen det finns väl sånna i alla spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Men skulle inte omniknight då vara bäst i Dota?

Mitt lag har ALDRIG förlorat när jag lirat omni! ;D
Har dock inte lirat dota på snart ett år, men är extremt sugen på att testa HoN!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

Jag undrar en grej om HoN! Är det som i DotA att det bara finns en Karta eller är det flera?

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

det finns 2, dota-klonen och en ny som heter watchtower. dock är den inte särskillt annorlunda

Permalänk
Medlem
Permalänk

Måste säga, har aldrig testat Dota förut. Men detta spel var rikigt kul lite beroende framkallande

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk

Jag har kört ca 30 matcher nu och hittills har det varit hyfsat bra. Jag har varit en ganska seriös DotA spelare innan, så det finns en del att klaga på.

Det första som en del andra skriver också, är grafiken som är svår att urskilja vad som händer riktigt. I dom stora striderna blir allting till en gröt, där man tappar kontroll över gubben och vad som händer runt omkring en.

Det andra är lagget på servrarna. Om det laggar i wc3 så känner man att det är lite delay, men inget mer. I detta spelet hakar det verkligen upp sig och spikar ganska rejält.
(Vet inte om jag har haft otur med att komma in i dåliga servrar)

Det tredje är hur "aggro" funkar i spelet. Kan säga att det går knappt att harassa folk i början eftersom creepsen attackerar direkt man trycker på en fiende hero. Man förlorar liksom 1/8 av hp't varje attack. Sen om fiende creepsen slår på mitt lags torn, så står dom där och slår. Man får ingen aggro om man skjuter på dom utan dom står där o bankar.

Finns en del mer, som att spelet är äckligt obalanserat, men det är ganska förståeligt.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Har snöat in totalt på Magebane (Magina). Så fruktansvärt rolig hjälte, det går ju inte att förlora! Ska väl börja prova på lite andra hjältar nu så jag inte tröttnar.

För övrigt så verkar Pestilence vara den bästa carry-hjälten, punkt!

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MilkBoy
fan fett sugen på heroes of newerth har nån en beta key som man kan få vorre fett schysst

Var god och fråga inte om nycklar så slipper vi att den här tråden också blir förstörd som den andra.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Jag har kört ca 30 matcher nu och hittills har det varit hyfsat bra. Jag har varit en ganska seriös DotA spelare innan, så det finns en del att klaga på.

Det första som en del andra skriver också, är grafiken som är svår att urskilja vad som händer riktigt. I dom stora striderna blir allting till en gröt, där man tappar kontroll över gubben och vad som händer runt omkring en.

Det andra är lagget på servrarna. Om det laggar i wc3 så känner man att det är lite delay, men inget mer. I detta spelet hakar det verkligen upp sig och spikar ganska rejält.
(Vet inte om jag har haft otur med att komma in i dåliga servrar)

Det tredje är hur "aggro" funkar i spelet. Kan säga att det går knappt att harassa folk i början eftersom creepsen attackerar direkt man trycker på en fiende hero. Man förlorar liksom 1/8 av hp't varje attack. Sen om fiende creepsen slår på mitt lags torn, så står dom där och slår. Man får ingen aggro om man skjuter på dom utan dom står där o bankar.

Finns en del mer, som att spelet är äckligt obalanserat, men det är ganska förståeligt.

Jag håller med dig på många punkter... men vi får komma ihåg att detta är en beta. Vi är betatestare! Skriv om dina synpunkter på betaforumet så får vi ett bättre spel när det är färdigt!

Mvh

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk

Detta spel kommer bli överlägset DotA på alla aspekter enligt mitt tycke. Jag har inte lirat en endaste DotA match sen jag installerade detta spel.

Folk klagar mycket på att det är svårt att hålla koll på vad som händer i team-clashes, vilket för mig var en omöjlighet även i DotA till en början. Så fort det är nytt, så blir det väldigt rörigt men till slut lär man sig urskilja allt som händer i striden. Jag har spelat DotA hur länge som helst, och fattade ingenting när jag började spela HoN, tills dess att jag vande om mig (till det bättre).

Ge spelet en ordentlig chans så lovar jag att ni inte blir besvikna. Det är mindre heros än i DotA för tillfället, men sen är det bara en beta så det är inget man kan klaga på.

Glöm inte att rapportera alla buggar ni ser, istället för att skriva runt på forum, på beta-hemsidan så att detta spel blir så bra det bara kan bli. Personligen har jag ALDRIG lämnat en manuell bugreport tills detta kom, men kände mig mer eller mindre tvingad för personligen så vill jag att detta ska bli så bra som möjligt.

De utvecklar världens (enligt mig) bästa spel och gör det bättre. Hjälp dom!

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millionaire
Detta spel kommer bli överlägset DotA på alla aspekter enligt mitt tycke. Jag har inte lirat en endaste DotA match sen jag installerade detta spel.

Folk klagar mycket på att det är svårt att hålla koll på vad som händer i team-clashes, vilket för mig var en omöjlighet även i DotA till en början. Så fort det är nytt, så blir det väldigt rörigt men till slut lär man sig urskilja allt som händer i striden. Jag har spelat DotA hur länge som helst, och fattade ingenting när jag började spela HoN, tills dess att jag vande om mig (till det bättre).

Ge spelet en ordentlig chans så lovar jag att ni inte blir besvikna. Det är mindre heros än i DotA för tillfället, men sen är det bara en beta så det är inget man kan klaga på.

Glöm inte att rapportera alla buggar ni ser, istället för att skriva runt på forum, på beta-hemsidan så att detta spel blir så bra det bara kan bli. Personligen har jag ALDRIG lämnat en manuell bugreport tills detta kom, men kände mig mer eller mindre tvingad för personligen så vill jag att detta ska bli så bra som möjligt.

De utvecklar världens (enligt mig) bästa spel och gör det bättre. Hjälp dom!

Jag håller med till 100%, det är så otroligt perfekt. Jag har inte heller spelat Dota sedan jag började med HoN. Allting är bättre enligt mig om man tar hänsyn till att det är en beta.

Vad tycker ni om Valkyrie? Hon är bra, men hennes spjut har en alldeles för stor "hitbox" och porträttbilden är lite dåligt gjord i jämförelse med de andra.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Spelade Scout igår och något jag reagerade på var rangen på hans ultimate. Stod en gång på rampen vid scourges torn närmast basen, och skjöt en hero som var ungefär vid mitt-tornet.

Annars är det grymt kul! Jag hoppas dom lägger mycket tid på balansering och detaljer som animations, aggro etc då det är sjukt viktigt i ett sånt här spel.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Spelade Scout igår och något jag reagerade på var rangen på hans ultimate. Stod en gång på rampen vid scourges torn närmast basen, och skjöt en hero som var ungefär vid mitt-tornet.

Grejen med den är att du måste ha sikt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag har lirat ca 10 games och jag måste säga det överträffar dota i alla aspekter. Det är så mycket skönare med en egen battle.net, massa options (t.ex refresh..massa värdelösa program som behövs i wc3..) och interface/grafik är så mycket fränare än wc3, passar perfekt!

Nog har jag lirat rätt mycket dota, är rätt less på ett sätt..inte nytt och spännande som först men fortfarande mycket skönt. Sköna eftekter t.ex när man deniar och sånt inte bara något löjligt "!" inte!

Permalänk
Medlem

Hej jag har spelat lite DotA med några kompisar ett tag, men jag gav upp då jag blev less på att bli gankad, och jag kom fram till att jag tyckte burst dmg:n var lite för hög för min smak. 2 heroes som teamar upp mot en kan i princip bursta ner den andra på 3 sekunder. Också finns de ingen DR (alltså man kan bli permastunnad, teoretiskt) så det var inget för mig... Hur är det med HoN, är bursten lika hög som i DotA eller är det annorlunda? Också undrar jag om stuns är lika viktiga (i princip alla characters i DotA verkar ha någon slags stun...)

//Savage

EDIT: Jadu Pylver det var ganska likt De har uppenbarligen kopierat Herod där

Visa signatur

[Asrock Z77 Extreme4] [Intel Core i5 3570k @ stock] [Powercolor Radeon 6850 @ Stock]
[8GB Corsair Ballistix @ 1866MHZ] [OCZ Agility 3 60GB] [1TB + 320GB HDD 7200RPM]
[In-Win Dragon Rider Chassi] [Fractal Design PSU 500W]

Permalänk
Medlem

Har spelat två matcher nu och det ser lovande ut, (även fast man hanmat i det otippade/förlorande laget båda gångerna) det enda som är lite jobbigt är omställningen från dota. Är det möjligtvis någon som har ett DotA -> HoN lexicon?

Edit: eller om det finns något officiellt beta-forum?

Permalänk
Medlem

spelet skit buggat nu

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Grejen med den är att du måste ha sikt.

Det gör den ju inte mindre "imba" dock

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Jag håller med till 100%, det är så otroligt perfekt. Jag har inte heller spelat Dota sedan jag började med HoN. Allting är bättre enligt mig om man tar hänsyn till att det är en beta.

Vad tycker ni om Valkyrie? Hon är bra, men hennes spjut har en alldeles för stor "hitbox" och porträttbilden är lite dåligt gjord i jämförelse med de andra.

Valkyrie är riktigt kul! Det var ju även mirana iofs Ja, updaten som kom idag har dom fixat det. Den är minskad.

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem

night hound är ju bäst fick 24 0 innan

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft