Permalänk
Medlem

SkypeTelefon

Tjena! Det är så att jag har funderat på att inhandla en trådlös skypetelefon. Så började kolla rundor lite så fick jag höra att det skulle finnas trådlös skypetelefon som inte kräver att datorn ska vara igång och att det är en vanlig telefon i ett. Det sist nämnda är absolut inget krav om det finns skulle det självklart vara super. Men funktionen att inte datorn skulle behöva vara igång låter perfekt. Om någon har nån vetskap om detta eller använder en trådlös skype telefon som är bra så är jag väldigt tacksam om ni kan informera mig

Tack på förhand!

Visa signatur

SweeZ

Permalänk
Medlem

Jag vill också veta

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk

http://www.skype.com/intl/sv/allfeatures/wifiphones/

går via router utan dator påslagen

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk

Såg att mediamarkt sålde ut dessa billigt för ett tag sedan men dom finns o köpa på många ställen (olika namn på samma telefon)
Topcom Webtalker 6000
DUALphone 3088
obs dom är väldigt plastiga.
http://www.netonnet.se/index.asp?tracker=prisjakt&iid=116158
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=3918381

Visa signatur

Asus M4N82 Deluxe | AMD Phenom II-X4 940 BE | 4 GB 1066 MHz RAM | 2xmsi gtx260 | cooler master cosmos | corsair 750w psu |windows 7 ultimate|samsung 2233rz

Permalänk
Medlem

Det finns ju en Skype-app till iPhone, har du wlan hemma så blir det ju perfekt!

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dedde
Det finns ju en Skype-app till iPhone, har du wlan hemma så blir det ju perfekt!

Och tycker man att iPhone blir för dyrt så finns det ju till iPod Touch om man köper headset med mikrofon (som funkar med iPod Touch). Enda abret är väl för att kunna ta emot överraskande samtal så måste den vara igång med Fring hela tiden.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Jag vill först och främst tacka för alla svar!
Fick ett tips av en polare att köpa DTX Dualphone 3088. Läste nämligen att telefoner som går dir över WLAN drar mycket mer batteri. Det som är speciellt med 3088 är att man ansluter endast basstationen till Routern med sladd (Vilket gör anslutningen mer stabil än en telefon som går över WLAN) och Vanlig telesladd till telejacket. Sen ansluts den bärbara enheten med vanlig DECT anslutning till basenheten. Detta ska ge telefonen en mycket bättre batteri tid och bättre ljud. Denna telefonen kräver inte att datorn ska stå igång för att man ska kunna vara inloggad på Skype som var ett av mina "krav" och den tillåter också att man gör vanliga samtal över den vanliga telefonlinjen.

Det enda negativa som jag kunde läsa om denna telefon var det som också nämnts bla. här i tråden att den känns rätt plastig och att den bärbara enheten inte har någon seperat högtalare för ringsignalen utan endast samma högtalare som man lyssnar genom. Detta gör att ringsignalen är löjligt låg även på maxad volym.

Summan av kardemumman så blev det i alla fall att jag beställde en sådan eftersom den har allt som jag är ute efter

Hoppas detta kan ge lite svar till några som också var/är intresserade

Visa signatur

SweeZ

Permalänk
Medlem

Var beställde du den?

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Det blev faktiskt att jag beställde den online på clas ohlson. Lite dyrt men men så länge produkten är bra så...
Tror den som chevynova nämnde också fungerar nog likadant
Topcom Webtalker 6000

Visa signatur

SweeZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dedde
Det finns ju en Skype-app till iPhone, har du wlan hemma så blir det ju perfekt!

Nä det blir det inte, för iphone stöder inte bakgrundsprocesser. Du kan ringa, men det blir inte praktiskt att hela tiden sitta med skype igång och vänta på samtal.

Det viktiga med en trådlös ip/skypetelefon är att man satsar på en som har basstation likt en vanlig trådlös hemmatelefon. Wifi direkt i den bärbara luren slukar batteri.

Jag har en trådlös siemens ip-telefon med konventionell basstation. Lurdelen drivs av två ynkliga laddbara AAA och det räcker för att få en standbytid på närmare en vecka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Nä det blir det inte, för iphone stöder inte bakgrundsprocesser. Du kan ringa, men det blir inte praktiskt att hela tiden sitta med skype igång och vänta på samtal.

Vad säger du om Fring och Push Notification då?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Nu är det väl så att han inte ville betala överpris för en gammal iPhone bara för att använda den som Skypetelefon? Och hans problem är redan löst så vi kan väl skita i att 3.0 gav stöd för Push Notifications? Sen som sagt så skulle denna iPhone också sluka batteritid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Nu är det väl så att han inte ville betala överpris för en gammal iPhone bara för att använda den som Skypetelefon?

Dels funkar ju iPod touch och dels...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Och hans problem är redan löst så vi kan väl skita i att 3.0 gav stöd för Push Notifications?

...och dels finns det kanske fler som läser tråden och funderar.
Eller om någon vill få igång Skype på sin iPhone.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Sen som sagt så skulle denna iPhone också sluka batteritid.

Inte då eftersom Push Notification innebär att appen inte måste snurra hela tiden.
Telefonen går på standby...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Dels funkar ju iPod touch och dels...

...och dels finns det kanske fler som läser tråden och funderar.
Eller om någon vill få igång Skype på sin iPhone.

Inte då eftersom Push Notification innebär att appen inte måste snurra hela tiden.
Telefonen går på standby...

iPod Touch blir också dyrt om man bara vill ha en Skypetelefon. Hade du ärligt köpt en iPod bara för att vara tillgänglig på Skype hela tiden? Har den inbyggd mic?

Och det var inte det jag tänkte på, utan att man måste ha WLAN/3G-datauppkoppling konstant på, eller tror du att push notifications på något magiskt sätt kommer runt detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Och det var inte det jag tänkte på, utan att man måste ha WLAN/3G-datauppkoppling konstant på

Det är väl inget problem? Har du provat?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Det är väl inget problem? Har du provat?

Om vi tar exemplet med en iPod Touch, då måste du ha WLAN på hela tiden för att vara tillgänglig. Drar inte detta batteri tror du? Jag har fått uppfattningen av många att WLAN drar rätt mycket batteri på iPhone/iPod Touch, men kan ju vara helt fel. Dock ser jag fortfarande ingen klar fördel att använda en iPhone/Touch som Skypetelefon när det finns dedikerade enheter avsedda just för detta.

Om man dock vill ha en liten multimediamaskin kombinerat med Skypetelefon så passar det ju utmärkt, men så var inte fallet här.

Permalänk
Medlem

Dataöverföring (samtal, 3g-data, wifi) är en stor strömförbrukare i alla mobila prylar.

Permalänk
Medlem

Nu har jag kopplat in min underbara skypetelefon! Men det har uppstått ett problem, som jag hoppas att någon här kan något om Som ni kanske förstår så har det blivit att basenheten som man kopplar till routern och telejacket har hamnat i förstajacket eftersom routern råkar stå där. I första jacket har jag tidigare haft en vanlig hemtelefon inkopplad utan några problem men denna nya basenheten verkar bryta linjen totalt för senare telejack i huset. Det är väll det som är poängen med en kaskadkoppling. Men någon som kan förstå sig på varför denna telefon bryter linjen som om man har lyft luren i första jacket även om det inte är ett aktivt samtal? Sen en andra fråga jag har är att finns det någon möjlighet att göra en parallellkoppling i första jacket utan att störa internet uppkopplingen?
Tackar så mycket på förhand!
Go Sweclockers!

Visa signatur

SweeZ

Permalänk
Medlem

Topcom webtalker 6000 och DTX Dualphone 3088 är samma telefon med olika skal...

Som jag föstår, så ska du köra vanlig tele samt skype..Har du testat att göra en reset på basenheten...?

Jag körde både tele och skype förr, men sa upp vanlig tele för tyckte var onödiga kostnader...Jag hade typ samma problem ett tag, med hjälpte att resetta....

Permalänk
Medlem

Testade reset men hjälpte inte mer än att det tog en timme och få handenheten att hitta basenheten igen. Jäkla meck men men. Var värt ett försök

Visa signatur

SweeZ

Permalänk
Medlem

Hur är telefonen nu då? Fungerar den bra eller? Funderar på att köpa en

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med skype out?

Provat en xperia med skype out och fast telefon men det låter ekigt?

Permalänk
Medlem

Dualphone 3088 gör sitt jobb...den har det mesta man behöver och enkel att använda...med ljud volymen när någon pratar eller på ringtonen är nog det sämsta som man kan hitta på denna planet...måste varit en döv person som gjort denna telefon..

Permalänk
Medlem

Eller någon med väldigt bra hörsel? (Den är nämligen väldigt låg) Allt fungerar bra på den men mitt problem kvarstår fortfarande som jag beskrev några poster längre upp. Vet inte hur jag ska få bukt med det problemet... Hoppas någon kommer på vad det kan vara snart

Men en som inte har mer än ett jack i huset/lägenheten så är detta inget problem man behöver bry sig om.

Visa signatur

SweeZ

Permalänk
Medlem

Jag har ju denna telefon...men har inte det problemet...men jag känner ett par som har denna också...men har inte sett dem online på ett tag...Jag kommer fråga dem så fort jag får tag på dem om det problemet...Om jag får svar på problemet skickar jag ett pm till dig, eller sriver det här i tråden...