Vad tycker ni om nya taskbaren?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om nya taskbaren?

Har själv inte testat så mycket än, men vill veta vad ni tycker. Dock skönt att äntligen själv kunna arrangera runt programmen.

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nya fältet e riktigt mysigt på nåt sätt.

Lägger till de program man behöver och kör på, de ligger fint där nere hehe.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hehe ja man får ju inte plats med så jätte många program om man vill ha ikonerna stora och snygga =P

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Jag trodde inte jag skulle gilla det men det gör jag! Skitbra att ha program där, istället för ikoner på skrivbordet.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

jag gillar den:)
allt jag har o säga egentligen ^^

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Bättre överblick men långsammare(2 klick istället för 1).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sonyboj
Jag trodde inte jag skulle gilla det men det gör jag! Skitbra att ha program där, istället för ikoner på skrivbordet.

+1 Jag började med att göra det så likt vista först men sedan fick jag för mig att ändra och skulle inte kunna gå tillbaka.
Synd bara att min skärm är för smal, 1280 pixlar är visst för lite även om jag har små ikoner. Lite småfixar som att man skulle kunna ha separata ikoner för mappar.

Permalänk
Medlem

Jag gillar att de program jag använder mest (msn, utorrent, foobar o firefox) i den nya taskbaren, men alla andra program vill jag inte behöva leta runt i startmenyer eller ha ikoner på bordet för att hitta

http://www.sevenforums.com/tutorials/888-quick-launch-enable-...

så här är en guide för att få quicklaunchfältet som i XP för er som tycker detsamma

Permalänk
Medlem

kan man få vanliga gillar inte alls det nya påfundet vill ha minna vanliga 20-30 snabblänkar till vänster som inte maximerar vid klick

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ckghagen
kan man få vanliga gillar inte alls det nya påfundet vill ha minna vanliga 20-30 snabblänkar till vänster som inte maximerar vid klick

Detta kan väl ändras i egenskaper? Höger-klicka på taskbar.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

nä tyvärr

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ckghagen
kan man få vanliga gillar inte alls det nya påfundet vill ha minna vanliga 20-30 snabblänkar till vänster som inte maximerar vid klick

Det här kanske hjälper:
http://www.sevenforums.com/tutorials/888-quick-launch-enable-...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

det funka bra ända som återstår är att få msn till höger

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ckghagen
det funka bra ända som återstår är att få msn till höger

Tror jag hittade lösningen:

http://windows7center.com/tutorials/how-to-minimize-msn-messe...

Fast nu verkar det som varje gång man startar messenger så reparerar den sig själv. Irriterande men funktionen blir kvar i alla fall.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Sorry men taskbaren låter som nått ställe där man lägger upp tasken och låter den dricka nått alkoholhaltigt

Nä Aktivitetsfält heter det så snälla sluta upp med försvenskning av engelska ord som blir så galet som detta.

OnT så körde jag inte så länge med Win7 när den fanns att prova på så har ingen åsikt om hur AKTIVITETSFÄLTET fungerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Sorry men taskbaren låter som nått ställe där man lägger upp tasken och låter den dricka nått alkoholhaltigt

Nä Aktivitetsfält heter det så snälla sluta upp med försvenskning av engelska ord som blir så galet som detta.

OnT så körde jag inte så länge med Win7 när den fanns att prova på så har ingen åsikt om hur AKTIVITETSFÄLTET fungerar.

Skärpning, ta dina kvasisemantiska teorier någon annanstans!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Skärpning, ta dina kvasisemantiska teorier någon annanstans!

Varför så sur? Det heter ju aktivitetsfältet och inget annat! Fattar du hur engelsmännen garvar åt såna försvenskningar som görs som blir helt tokiga?

Att du anser det vara kvasisemantik får stå för dig för på engelska heter det taskbar och det kan du inte med bästa vilja översätta till taskbaren för isf skulle M$ gjort det i sina hjälpfiler men nähä där kallas det visst för aktivitetsfält?

Men du kan gärna förklara var mitt logiska resonemang kring detta brister?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Varför så sur? Det heter ju aktivitetsfältet och inget annat! Fattar du hur engelsmännen garvar åt såna försvenskningar som görs som blir helt tokiga?

Att du anser det vara kvasisemantik får stå för dig för på engelska heter det taskbar och det kan du inte med bästa vilja översätta till taskbaren för isf skulle M$ gjort det i sina hjälpfiler men nähä där kallas det visst för aktivitetsfält?

Men du kan gärna förklara var mitt logiska resonemang kring detta brister?

Anledningen är: ingen bryr sig. Puss.

Nu ska vi fortsätta att diskutera taskbaren.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

IT SNYKK!

Permalänk
Medlem

den dan du kan stoppa försvenskningar av engelskan Playa, recorda, joina.. ., utrycken lär bara komma o komma.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

I början älskade jag den, men ju mer jag använder den desto mer börjar jag hata den istället. Det blir särskillt jobbigt när man har många program öppna så att de grupperas, för då blir det en jäkla massa extraklick hela tiden.

Men jag tänkte försöka ett tag till och se om jag vänjer mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Sorry men taskbaren låter som nått ställe där man lägger upp tasken och låter den dricka nått alkoholhaltigt

Nä Aktivitetsfält heter det så snälla sluta upp med försvenskning av engelska ord som blir så galet som detta.

OnT så körde jag inte så länge med Win7 när den fanns att prova på så har ingen åsikt om hur AKTIVITETSFÄLTET fungerar.

Varför så sur? Det heter ju aktivitetsfältet och inget annat! Fattar du hur engelsmännen garvar åt såna försvenskningar som görs som blir helt tokiga?

Att du anser det vara kvasisemantik får stå för dig för på engelska heter det taskbar och det kan du inte med bästa vilja översätta till taskbaren för isf skulle M$ gjort det i sina hjälpfiler men nähä där kallas det visst för aktivitetsfält?

Men du kan gärna förklara var mitt logiska resonemang kring detta brister?

<ironi>OnT? Det låter som att det gör ont någonstans!

Jag kom hit för att diskutera på ett svensk forum, inte ett engelskt. "On Topic" ser onekligen ut som engelska! Du borde använda dig av akronymen/uttrycket TTÄ (Tillbaka Till Ämnet) istället.</ironi>

Det nya aktivitetsfältet är faktiskt mycket bättre än vad man trodde att det skulle bli. Efter flera månaders användning kan jag inget annat säga än att jag gillar det.

Mikromjuk har verkligen överträffat sig själva med Fönster 7.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk

Jag kan tycka att det är roligt med förändringar, även om jag inte alltid tar emot dem med öppna armar. I det nya aktivitetsfältets fall vet jag inte riktigt vad jag tycker dock, verkade trevligt till en början, men insåg senare att det faktiskt blev bökigare, har verkligen försökt se fördelarna i det, men jag brukar gå in bland inställningarna och se till att alla öppna program alltid visar labels (etiketter?), för mig räcker det inte med en ikon, i Windows 7:s fall.

En fördel dock är ju att man kan flytta runt bland programmen (att man inte tänkt på detta tidigare!?), samt att man kan dra programmen till skärmens kanter. Fast det här med att öppna programs etiketter är dolda som standard (så att bara ikoner syns i aktivitetsfältet) grejar jag inte riktigt, två klick istället för ett. =/

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Tycker att den är bra. Förutom att texten kan vara svår att läsa, och desktop iconen är i vägen.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Första 10 minuterna hatade jag den. "Vart f-n är allt nu då..." Ungefär. Nu däremot tycker jag att den är extremt smidig. Men det är lite torrt med anpassningsmöjligheter än så länge, lär väl dyka upp hemmagjorda varianter när det släppts.

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Har försökt googla lite men bara stött på antingen folk med samma problem, ingen lösning.

Hur som helst, ikonerna nere vid klockan, ligger bara i en rad nuförtiden! Detta är enormt irriterande då det tar upp en galen plats i sidled.

Går det att ställa om så det är 2 rader?

bild på "Problemet"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
Har försökt googla lite men bara stött på antingen folk med samma problem, ingen lösning.

Hur som helst, ikonerna nere vid klockan, ligger bara i en rad nuförtiden! Detta är enormt irriterande då det tar upp en galen plats i sidled.

Går det att ställa om så det är 2 rader?

bild på "Problemet"
http://basse.host22.com/junk/greenshot_2009-10-05_14-39-20.pn...

Jag har bara tre stycken (ljud, nätverk och nån lös datorproblem) och en pil så man får upp resten. Har inte ändrat nåt, var så från början.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Jag tycker den nya taskbaren fungerar riktigt bra

Permalänk
Medlem

Suveränt när man kör flera "rutor/sidor" av samma program. Exempelvis om man har flera fönster av utforskaren eller liknande. Förr använde jag alltid tab för att leta fram ett inaktivt fönster, men då fick man en lista på ALLA rutor som var aktiva/inaktiva, nu kan man specifiera per applikation.

Genvägar kör jag däremot Rocketgadget med på skrivbordet.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"