Har problem med routern, måste jag köpa en ny?

Permalänk

Har problem med routern, måste jag köpa en ny?

Har sedan några dagar haft väldigt segt internet och har Telia 8 mbit, har router och såklart modem. Jag gjorde ett litet test jag fick av en i Telia kundservice chatten, kopplade ur routern helt och drog i nätverkskabeln i modemet istället och internet flöt på så det brakade! Men sen skulle min syster också ha internet till sin dator så jag kopplade in hennes kabel i modemet också men nu funkar inte hennes internet, bara mitt. så jag bytte tillbaka och kopplade in routern igen pga väldigt mycket gnäll och tjat men nu är det lika segt igen, tog 2 minuter att ladda denna sida, logga in och gå till forum så det är väldigt irreterande och segt. Felet är ju definitvt routern vad jag kan se...

Kan det finnas någon inställning inne i routern som gör att det blir så otroligt segt eller är den helt enkelt trasig så jag måste köpa en ny? Det är en ZyXEL NBG334W

Permalänk
Medlem

Det finns en firmware från 2009-05-13 som jag skulle testa först. Den kan lösa dina problem

http://www.zyxel.com/web/support_download_list.php?indexflag=...

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk

Anledningen till att det inte fungerade för din syster när hon kopplade in sin dator direkt i modemet är att det ligger ett mac lås som gör att du måste vänta i 20 minuter innan det börjar fungera varje gång du byter enhet som är kopplad till modemet.
Det är bara i port 1 på modemet du kan få datorer att fungera.

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk

Updatera firmware, skulle inte det ge resultat så gör ett sista nödrop och reseta den. Fungerar inte det så, R.I.P.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"