Battlefield 2 punkbuster problem

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 punkbuster problem

Tja tja har ett problem med punkbuster när det gäller bf2. Jag joinar ett game hinner spela ca 2 min sen blir jag kickad på grund av punkbuster. Detta är meddelandet jag får "Punkbusters heartbeat stopped.pnkBstrB.exe"

Jag har provat en massa olika saker för att lösa detta.

Installerat om punkbuster båda med deras clinent och manuellt.

Installerat om bf2 ett antal gånger.

Kollat så att jag har pb portarna öppna på routern och tillåtit pb i brandväggen osv.

Kollat om både pbA och B körs medans jag startar upp bf2 och precis när jag joinat ett game och det är dom...

Så finns det en lösning på detta problem?

Permalänk
Medlem

ett mket vanligt problem.

har du vista? högerklick--> kör som anministatör.

punkbuster update (om det inte var det du redan prövat). --> http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

mer kan jag tyvärr inte hjälpa dig

www.google.se

Permalänk
Medlem

Kör XP

och har provat punkbster update

verkar som att det itne finns någon direkt lösning på detta problem

Permalänk
Medlem

Heartbeat stopped?? Hjärt- och lungräddning!!! Förlåt, kunde inte hålla mig..

Prova med tips från ovan annars är det nog bara att googla problemet

Permalänk

Jag hade samma problem med cod4 och googlade mig fram till att installera ett program som heter pbsetup och sen så har mitt funkat perfa

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

du måste ladda ner en patch 1.41 patch for Battlefield 2.

http://www.battlefield.ea.com/battlefield/bf2/

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem

Ska prova dempa hoppas det funkar

Permalänk
Medlem

Hade också det problemet och fixade det nyligen med att uppdatera pb

Jag kör med WIN7 och behöver inte köra det som administratör för att det ska fungera? men det funkat fint iaf.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk

Förlåt för att jag drar upp en gammal tråd, men fick TS spelet att fungera? Jag har samma problem jag. Har kört pbsetup och patchat spelet till senaste version utan resultat.

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.