Permalänk

Utorrent problem!?

Jag kan inte öppna en port i utorrent.

Jag har öppnat i routern men det går inte.

Är den någon vänlig själ därute som kan hjälpa mig, blir galen snart!

Bild:

Permalänk
Medlem

aktivera UPnP portmappning..

Permalänk
Medlem

Jag har inte W7, men du måste väl göra ett undantag i Windows Brandväggen också?

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuz92
aktivera UPnP portmappning..

utfört utan förbättring.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rewind
Jag har inte W7, men du måste väl göra ett undantag i Windows Brandväggen också?

utfört utan förbättring.

Permalänk
Vila i frid

Har du Norton/Symantec elelr F-secure installerat har du hittat problemet. Annars kan sajten http://portforward.com hjälpa till.

Permalänk

Nej jag kör gratisversionen av avira, jag tror inte den har ngn inbyggd brandvägg.

Jag har gått igenom den guiden utan framgång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carpediembaby
Jag kan inte öppna en port i utorrent.

Jag har öppnat i routern men det går inte.

Är den någon vänlig själ därute som kan hjälpa mig, blir galen snart!

Du behöver inte använda Port Forwardingn när du använder UPnP. Ta bort PF till att börja med, håll det enkelt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Och sen kan du testa att bara portforwarda EN port och inte en hel serie, finns ingen anledning att öppa ett par tusen när du ändå bara använder en.

Men testa först att ta bort forwarden för uttorent med UPnP.

Vad är det för router du använder föressten?

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Sedan så är Watchmen en ganska hyffsad film faktiskt

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Du behöver inte använda Port Forwardingn när du använder UPnP. Ta bort PF till att börja med, håll det enkelt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Och sen kan du testa att bara portforwarda EN port och inte en hel serie, finns ingen anledning att öppa ett par tusen när du ändå bara använder en.

Men testa först att ta bort forwarden för uttorent med UPnP.

Vad är det för router du använder föressten?

Nu gick den från gul till röd när jag tog bort PF i routern och UPnP påslagen i utorrent.
Ang. det där med en serie portar var det bara en sak jag testa då jag läste detta på forumet:

"Tänk på att inte bara öppna en port utan en serie portar.
Normalt har torrent portarna 6881-6999 öppna så du bör öppna minst port 55498+100 portar.

Personligen kör jag med 1000 portar då jag har Utorrent inställt på 1000 simultana anslutningar.
Jag har inga problem att maxa min 24Mbit lina med torrent."

Jag har en D-Link DIR-635. : http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dl...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poison
Sedan så är Watchmen en ganska hyffsad film faktiskt

Ah den sägs vara rätt fräck!

Permalänk
Medlem

Har du UPnP påslaget i routern också då?

Sen angående portrange så kör jag bara 1 port och kan maxa min lina utan problem, så jag vet inte.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk

Nej fy fan för watchmen, tre timmar blå snopp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Har du UPnP påslaget i routern också då?

Sen angående portrange så kör jag bara 1 port och kan maxa min lina utan problem, så jag vet inte.

jepp!

Alltså det har ju fungerat förut med PF. Jag tror till och med att jag har kört med UPnP endast också. Man kanske inte skall utesluta att det är W7 som är problemet?

Permalänk
Medlem

För utorrent ska du inte behöva mer än en port. Kan vara så att din router bråkar. Resetta, kolla om det finns någon firmwareuppgradering och lägg in en portforward. Du behöver bara öppna TCP protokollet för utorrent.

Kör själv W7 och det ska inte vara några problem.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Vila i frid

Att uTorrent anslutningen är Gul kan bero på att trackern är nere och att du bara kör på DHT för tillfället - dvs, det behöver inte vara fel på portforwardingen.

Permalänk

KingsX:

Nu har jag lagt in en senare FW (samt resetat igen, för säkerhets skull) och pluppen i utorrent blev äntligen grön med UPnP påslagen. Dock när jag skall köra det där PF testet så säger den att den inte är öppen.
Så jag öppnade en port i routern och stängde av UPnP i programmet. Den blev grön nu med men fortfarande säger den att du måste öppna porten.

hasenfrasen:

För övrigt så var det nog också som du sa att jag bara hade en "skettracker" som TPB igång vilket gjorde så att den inte blev grön. Har nu startat en DL från en privat.

Nu under skrivande stund så har "pluppen" blivit gul samt ändrat tillbaka till grön igen. Känns som något inte stämmer riktigt.

Så vad skall jag göra?
UPnP endast eller PF?

Permalänk
Vila i frid

Ser du att pluppen någonsin blir grön så funkar det som det ska, dvs att din klient accepterar inkommande anslutningar. Har du uPnP finns det ingen anledning att pilla med manuella inställningar.

Permalänk

Okej vad bra, men varför visar inte testet (http://www.utorrent.com/testport?port=13082) grönt. ?

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carpediembaby
Okej vad bra, men varför visar inte testet (http://www.utorrent.com/testport?port=13082) grönt. ?

Det spelar väl ingen roll vad web-applikationen säger så länge din lokala torrent-klient har kontakt och visar grönt?

Permalänk

Jag antar att det fungerar nu.

Permalänk

bort*