Geforce 8800 GT superclocked presterar lika som......

Permalänk
Medlem

Geforce 8800 GT superclocked presterar lika som......

Tjabba, Vilket av de nyare korten presterar rätt lika med detta? Villbara veta litegran för skojsskull ska uppgradera mig inom kort

Geforce 8800GT superclocked 512 MB

Busstyp: GDDR3
Bussbred: 256 MB
Realtidsklocka: 900 Mhz
Effektiv klocka: 1800 Mhz

Skrev lite fakta från everest ^^,

Permalänk
Medlem

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Titta lite där så söker du bara efter tester med GTS250 eller GTX 260/275.. 4850, 4870.

Ps. använd gärna google (:

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

fina smileys och givande fakta om berget

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
fina smileys och givande fakta om berget

haha, sorrry är så J*VLA TRÖTT!! Everest Ultimate edition ska det självklart vara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forbidden
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Titta lite där så söker du bara efter tester med GTS250 eller GTX 260/275.. 4850, 4870.

Ps. använd gärna google (:

Jo men jag tänkte att om någon vet svaret på frågan direkt så slipper jag läsa en massa, det skadar inte med en liten extra onödig tråd till med tanke på att det finns hur många som hellst, tack för länken ska kika!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuerte
haha, sorrry är så J*VLA TRÖTT!! Everest Ultimate edition ska det självklart vara

hehe, förstod det men för roligt för att låta bli att påpeka. Ännu roligare om det inte va meningen

Kan ge dig svaret då jag kan det rakt av :). 8800gt 512MB motsvarar ett hd 4730 eller 9800gt. Men eftersom du har 256MB varianten så presterar det lite sämre än så. Dock inte i låga upplösningar.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
hehe, förstod det men för roligt för att låta bli att påpeka. Ännu roligare om det inte va meningen

Kan ge dig svaret då jag kan det rakt av :). 8800gt 512MB motsvarar ett hd 4730 eller 9800gt. Men eftersom du har 256MB varianten så presterar det lite sämre än så. Dock inte i låga upplösningar.

Jo jag vet, men det pinsamaste är att jag är nykter också! menmen!

Då måste jag säga att jag trodde kortet var bättre än så, kortet är rätt värdelöst men spelen flyter på rätt bra ändå i högre upplösningar. Jag spelar Cod 4, Pec, Brothers in arms mm.

4800x2
4 gb 800mhz
Jetway ..... (värdelöst moderkort)
8800 GT
Ace 480W

Men det blir en i5 och lite annat smått och gott lite senare

Tack så mycket för hjälpen