Permalänk
Medlem

Jag körde också med 0,5 i början, funkade inge bra. Med 7 och 14 Mbit har det funkat klockrent.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Vet folk som sitter på 0.25 och spelar BF2.
Inte optimalt, sitter man på TS också så blir pingen lidande.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Rätt så trevligt att man får AF och EF gratis efter all väntan på patch 1.50.

På tisdag smäller det!
http://blogs.battlefield.ea.com/bf2_2142/archive/2009/08/27/b...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket trevligt. Typiskt att man är bortrest då

Changelist:

- Additional support for Windows Vista.
- Changes made to both the J10 and F35B to make them more balanced.
- Fixed the issue where picking up a players kit would cause CTD
- Added Highway Tampa as a required map.
- AA targeting tweaked to make it more effective.
- AA targeting tweaked to make it more effective.
- Updated BF2OpenAL.dll from version 1.1.1.0 to version 2.1.8.1
- Added a new map called Operation Blue Pearl.
- Added checks to prevent "runway grieving".
- Updated ch_gas_station collision mesh on Dragon Valley to be consistent with other gas station buildings
- Added Euro Force and Armored Fury as free to play content for all Battlefield 2 players.
- Various changes made to prevent cheating.
- Fixed the issue where MEC artillery piece on Operation Clean Sweep changes to the USMC's control when they capture the Airfield flag
- Added Widescreen support
- Tweaked the hit detection, hits will be more accurate to the model. - Updated the Challenger2 HUD to show the correct icon instead of the M1A2 HUD icon
- Allowed BF2.exe to use more than 2Gb RAM
- Occasional connection drops after being on a server a couple of minutes - Fixed
- Changed a PLA FAV to MEC FAV on Road to Jalalabad
- Added support for the Novint Falcon controller (http://www.novint.com). - Prevented use of mouse wheel to provide speed boost to vehicles
- Tweaked the artillery respawn time on Dragon Valley for to 360 seconds as other artillery uses
- Prevented use of mouse wheel to exploit parachutes
- Included a delay after weapon switch for the Bizon (PP-19) to 0.666
- Players can now pass claymores by going prone
- Updated the F35B's lock delay to 1 second instead of 1.5 seconds to match other aircraft
- Update the HUD on TV Guided missiles to increase visibility on maps like Dragon Valley
- Changed the Humvee camo on Taraba Quarry to be the correct design
- Added Battlefield 2142 style prone deviation (going prone will now cause reduced accuracy for a brief period)
- Increased the splash damage of the UH-60 (Black Hawk) guns from 0.25 to 1.5
- Updated the G36E HUD to react the same as other weapons during sprint

Mycket trevligt här. Men räknar inte med att de ska få bort alla äckliga cheaters.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Har problem med att installera BF2. Jag har original CD så inget nerladdat.

Innan installationen börjar kommer det upp ett meddelande där de står "Det här spelet har bara testats på 32-bitarsversionen av Windows XP."
Efter det trycker jag på OK och installationen börjar. När det är kvar ungefär 1/9 av installationen så kommer det upp ett felmedellande där det står "Det gick inte att installera Battlefield 2. Starta om installationen från början." Detta har jag gjort ett antal gånger och det fungerar inte. Detta felmedellande kommer upp när det är C:\Program Files}\EA Games\Battlefield 2\mods\bf2\Movies\Intro.bik som håller på att installeras.

Någon som vet vad det är för fel eller haft något liknande problem? Väldigt tacksam för svar!
Kan nämnas att jag har Vista 32-bitar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daaannee
Har problem med att installera BF2. Jag har original CD så inget nerladdat.

Innan installationen börjar kommer det upp ett meddelande där de står "Det här spelet har bara testats på 32-bitarsversionen av Windows XP."
Efter det trycker jag på OK och installationen börjar. När det är kvar ungefär 1/9 av installationen så kommer det upp ett felmedellande där det står "Det gick inte att installera Battlefield 2. Starta om installationen från början." Detta har jag gjort ett antal gånger och det fungerar inte. Detta felmedellande kommer upp när det är C:\Program Files}\EA Games\Battlefield 2\mods\bf2\Movies\Intro.bik som håller på att installeras.

Någon som vet vad det är för fel eller haft något liknande problem? Väldigt tacksam för svar!
Kan nämnas att jag har Vista 32-bitar.

Din skiva kanske är skadad på något sätt?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tweked the hit detection?

Ska vi ÄNTLIGEN få en vettig hitbox?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daaannee
Har problem med att installera BF2. Jag har original CD så inget nerladdat.

Innan installationen börjar kommer det upp ett meddelande där de står "Det här spelet har bara testats på 32-bitarsversionen av Windows XP."
Efter det trycker jag på OK och installationen börjar. När det är kvar ungefär 1/9 av installationen så kommer det upp ett felmedellande där det står "Det gick inte att installera Battlefield 2. Starta om installationen från början." Detta har jag gjort ett antal gånger och det fungerar inte. Detta felmedellande kommer upp när det är C:\Program Files}\EA Games\Battlefield 2\mods\bf2\Movies\Intro.bik som håller på att installeras.

Någon som vet vad det är för fel eller haft något liknande problem? Väldigt tacksam för svar!
Kan nämnas att jag har Vista 32-bitar.

kontakta EA.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd

Yes

- Increased the splash damage of the UH-60 (Black Hawk) guns from 0.25 to 1.5

kul då kan man cirkulera runt flaggorna igen med 2 skyttar med sig!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
SpelClockers

judge: Nja inte riktigt. Splash damage var 3.0 förut men det kommer väl förekomma någon gång.

Permalänk
Relik 📜

Idag smäller det grabbar!
Vi har förberett 1.5 med countdown och hela kittet..
http://www.speltorrents.se/details.php?id=1418&hit=1

Hoppas det inte blir FÖR poppis bara, då går la hela sidan ner..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IntelAti
Har ett MEGA problem. Ska spela Battefield 2 men när jag trycker på "Singleplayer/multiplayer" stängs spelet bara ner, Fett drygt.

Har testat Disabla crossfireX. Funka inte.
Ändrat skärminställning. funka inte.
Testade patcha. Funka inte.

Så nu står jag mållös efter en ominstallation för andra gången!

Nån med genialiskl ösning? Tack

Jag har också prövat "allt" men får det inte heller att fungera, men en del får det att fungera genom att göra så här:

1. Klicka Start > Kör
2. Skriv %temp% och tryck OK
3. Håll in Ctrl och tryck på A för att markera allt som ligger i mappen.
4. Tryck Del för att ta bort allt som ligger i mappen. Stäng sen ned detta fönster. (Går vissa filer inte att ta bort så låt dem ligga.)
5. Starta Uppdateringen
6. Välj språk och tryck nästa
7. Vid välkomstrutan, tryck INTE på någon av knapparna. Bara låt den vara uppe.
8. Klicka Start > Kör
9. Skriv %temp% (igen)
10. Gå in i en mapp med namnet {blandat bokstäver och siffror}).
11. Fortsätt in i nästa mapp {blandat bokstäver och siffror}.
12. Tryck Ctrl + A för att markera samtliga filer.
13. Tryck Ctrl + C för att kopiera dessa filer.
14. Öppna Den här datorn igen och bläddra fram till mappen som spelet ligger i (standard c:\program\EA GAMES\Battlefield2)
15. Tryck Ctrl + V alt. Högerklicka på en tom yta och välj klistra in.
16. Dubbelklicka nu på filen patch.
17. Ett DOS fönster kommer fram med information om händelseförloppet. När denna försvinner är uppdateringen klar.

Steg 2
1. stäng alla öppna fönster
2. Patcha på det vanliga sättet med den nedladdade .exe-filen.
3. Starta om datorn.
4. Starta BF2 och spela.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

En liten fråga bara.
Har inte kört BF2 på säkert 2 år men håller på att installera skiten nu och ska spela nu när patchen kommer tänkte jag. Kommer det finnas nå svenska servrar uppe typ från BBB eller nått liknande eller har alla slutat med BF2 servrar?

Sen den viktigaste frågan är kanske funkar det bra att spela BF2 under Vista 64bit? Eller kommer det bli en jävla massa fel för det är 64bit? Såg att dom skulle fixa till Vista stöd och då lär det väl funka även med 64bit väl?

// Tomas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk

Sen den viktigaste frågan är kanske funkar det bra att spela BF2 under Vista 64bit? Eller kommer det bli en jävla massa fel för det är 64bit? Såg att dom skulle fixa till Vista stöd och då lär det väl funka även med 64bit väl?

// Tomas

Det är inga problem att spela med x64 vista, dom har även fixat så spelet använder mer än max 2 Gb ram. Och ja det finns servrar att spela på, eftersom alla rankade servrar måste patcha om till 1.5 för att få behålla rankingen.

Permalänk
Medlem

Jag har kört BF2 i Vista 64bit innan och det har funkat felfritt.

//Jon

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
En liten fråga bara.
Har inte kört BF2 på säkert 2 år men håller på att installera skiten nu och ska spela nu när patchen kommer tänkte jag. Kommer det finnas nå svenska servrar uppe typ från BBB eller nått liknande eller har alla slutat med BF2 servrar?

...

Battlefield Gotland-servrarna funkar fint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoReaper
Battlefield Gotland-servrarna funkar fint.

Har du nån url till BF gotland eller kommer den upp i ingame browsern? Orkar inte med nå gamespy eller liknande
Nu har man vart och handlat mat så nu blir det till att laga spagetti och köttfärssås sen vänta tills patchen kommer

Permalänk
Medlem

1.5 patchen är släppt nu, finns på speltorrents.se

Permalänk
Medlem

Testat patchen nu. Allt flyter på bra och nya banan är najs. Jag har dock inte märkt hur hit-boxen skulle vara ändrad, känns som det är likadant som förut.

Någon annan som har nån kommentar om patchen?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

En fråga bara efter att ha spelat CoD4 ett bra tag nu men nu lagt in BF2 igen.
Finns det nått sätt så man kan få som det är i CoD4 att om man trycker på gå ner på knä knappen att man blir kvar där tills man trycker på den igen eller börjar att springa? Sjukt segt att behöva hålla in den knappen hela tiden

Permalänk
Medlem

Har bara lyckats spela en stund. Men det var faktist ganska roligt, alltid roligt med mera maps
Usch, funderar på att gå tillbax till XP från W7, förbaskade punkbuster B service som inte vill sig

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gixx
judge: Nja inte riktigt. Splash damage var 3.0 förut men det kommer väl förekomma någon gång.

bättre än inget!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Jag har laddat hem den senaste patchen från FZ, men när jag väl ska installera't, så säger den följande: "Du har redan installerat en senare version av programmet." och jag kan inte fortsätta. Enligt spelet har jag version 1.0.3, nått.

Nån här som vet hur jag kan åtgärda detta mycket irriterande problem, då jag har t.o.m. räknat ner dagarna till idag!?

Tacksam för alla svar som leder nånstans.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Du måste ha 1.41 installerad före, har du det?

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem

du behöver patch 1.41 för att kunna patcha om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joltic
Du måste ha 1.41 installerad före, har du det?

Att de inte tänker på oss som har installerat Battlefield 2 på nytt då! De ljuger ju nu med det där felmeddelandet! xD Ujuj. Tack ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Har du nån url till BF gotland eller kommer den upp i ingame browsern? Orkar inte med nå gamespy eller liknande

Det går bra att söka via ingame browser med hjälp av filtret. Det borde komma upp ca 8-10 Battlefield Gotland-servrar. Sök på "Battlefield gotland #". Ta med # i sökningen så slipper du skräpservrar som följer med när man bara tar "Battlefield Gotland" som sökord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoReaper
Det går bra att söka via ingame browser med hjälp av filtret. Det borde komma upp ca 8-10 Battlefield Gotland-servrar. Sök på "Battlefield gotland #". Ta med # i sökningen så slipper du skräpservrar som följer med när man bara tar "Battlefield Gotland" som sökord.

Japp fick upp dom och lirade en hel del igår och tänkte väl spela lite nu med
Men går det att få så att man stannar nere på knästående när man tycker på det så man slipper hålla in den knappen slipper hålla in den? Så som det är CoD4?

Permalänk
Medlem

Nej det går inte att få Toggle crouch som i Cod4. Om du inte kör med macro, har sett några som gör det.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

nån mer än jag som tycker att man springer snabbare med den nya patchen?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.