Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0lla
har för mig att jag läste att den är likvärdig nokias E75 när det gäller kvaliten på höljet. läs previewn på www.mobile-review.com.

Korrekt. "The N900 is housed in the side-slider form-factor, although it doesn't boast an N97-esque opening mechanism. All in all, the phone's build quality is on par with that of the Nokia E75."

Nice :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Såg denna på min hembio

http://maemo.org/downloads/OS2008/

Kikar man närmare http://maemo.org/downloads/search/application.html?org_openps...[1][property]=title&org_openpsa_products_search[1][constraint]=LIKE&org_openpsa_products_search[1][value]=emulator&org_openpsa_products_search[2][property]=os&org_openpsa_products_search[2][constraint]=LIKE&org_openpsa_products_search[2][value]=OS2008&fetch=Search

ines emulator
gameboy emulator
msx emulator
zx spectrum emulator
mastergear emulator
coleceo vision emulator

Fattas bara en amiga emulator då

Fan vad nice!

Synd den inte har styrspak som n97. Får hoppas man kan styra med tangentbordet och inte touchscreen som med iphöne

Permalänk
Medlem

Detta blir nog ersättaren till min Siemens C55 från 2003. Har gått och väntat länge nu på en mobil med högupplöst skärm, fysiskt QWERTY-tangentbord, WiFi, 3G, Linux i botten, hyfsad processor. This is it. Det enda som oroar mig är hur byggkvalitén är. Vill inte behöva vara försiktig med min mobil. De enda bärbara datorerna som duger för mig är Thinkpads, t.ex. och min nuvarande mobil har en ram i någon metall.

Permalänk
Medlem

Den går ju typ helt bort pga skärmen int evinklas som N97. En stor tabbe av Nokia. O sen att den e ful som fan gör inte saken bättre.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mullvaden83
Den går ju typ helt bort pga skärmen int evinklas som N97. En stor tabbe av Nokia. O sen att den e ful som fan gör inte saken bättre.

Smaken är som baken! I det här fallet tycker jag att den är sjukt snygg!

Titta bara på http://maemo.nokia.com/n900/! Den är ju makalöst snygg!

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Håller med SwEKey, den är ju sjukt snygg :). Om du anser att vinklingen har så stor betydelse så kan du ju alltid skaffa n97 som lär sjunka en hel del i pris när n900 kommer ut.

Själv tycker jag att vinklingen har liten betydelse. Eftersom man håller mobilen i händerna så kan man utan problem vinkla skärmen efter eget tycke. Om de hade haft vinklings stöden så hade nog bygg kvalitén sänks markant. Visst det fungerar bra på n97 men n900 är bredare än n97.

Däremot nyttjar man en liknande stöd teknik som n86. Denna fungerar inte när man har ute tangentbordet men om man vill se på film eller bara nyttja touchscreenen så fungerar det bra. Se i slutet av den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=GhTtsZATwBQ

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Läste just att Nokia gjort samma misstag som Iphone gjorde för ett tag sedan. Dom har inte gjort det möjligt att skicka MMS! Är det någon mer som har läst detta då jag inte hittar källan nu och det var på ett forum så kanske är bullshit?
Känns ju väldigt dåligt att göra ett sådant misstag om varit uppe för bara ett litet tag sedan.

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

ju så ser det ut att vara. Men den kanske har lagts in när den väl släpps, några månader kvar. Läste också att den skulle ha en FM sändare

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk

Verkligen intressant!
Men jag vill ha en stark riktig blixt och jag antar att denna ej kan mäta sej med en xenon-blixt.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det går att koppla upp sig genom LAN kabel på N900, Skulle vara skönt att slippa ha igång trådlöst när man är hemma.
Mvh

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nVIDIA
Jag undrar om det går att koppla upp sig genom LAN kabel på N900, Skulle vara skönt att slippa ha igång trådlöst när man är hemma.
Mvh

Finns det mesta på N900 men inte tp-uttag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Finns det mesta på N900 men inte tp-uttag

Så internet genom någon slags tp anslutning kommer inte finnas?
Mvh

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nVIDIA
Så internet genom någon slags tp anslutning kommer inte finnas?
Mvh

Bara via wlan + 3g etc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nVIDIA
Så internet genom någon slags tp anslutning kommer inte finnas?
Mvh

Haha, en lan kontakt är ju nästan bredare än en telefon! Jag tror inte riktigt lan kontakter och "mobil" går ihop, lol.

Permalänk

Största frågan för min del just nu är; Hur <censur> ska man klara av att vänta till oktober?!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Mm håller med Tobbe men samtidigt väntar jag hellre lite längre och hoppas att de kan fixa till småfel såsom MMS.

PS. Varning för Iphonefans!! http://www.eetimes.com/news/design/showArticle.jhtml?articleID=219500720

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Går att förbeställa för 5995 nu. http://shop.nokia.se/nokia-se/product.aspx?sku=6958233&cultur...

Känns som att 5000 är smärtgränsen för mig så hoppas att priset sjunker snabbt efter launch.

Förresten, jag skrattar åt dem som tror att N900 är menad att vara en "iPhone killer". Det är helt olika produkter riktade mot helt olika konsumenter... och inget kan döda iPhone, för det är en Appleprodukt.

Permalänk
Medlem

Nokia brukar alltid vara lite dyrare än de andra butikerna. Om vi ser ett så pass bra pris nu så ser jag det inte som en omöjlighet att den kommer kosta 5000kr vid lansering via andra butiker :).

Måste medge att man är grymt sugen men min lilla 5800 duger bra åt mig. Har andra saker på inköpslistan just nu så är inte villig att spendera 5000+ för en mobiltelefon i dagsläget.

Det ska bli väldigt intressant att se hur mycket de sänker priset på n97 med. Den telefonen lär kunna bli riktigt köpvärd skulle jag tro :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwEKEy
Mm håller med Tobbe men samtidigt väntar jag hellre lite längre och hoppas att de kan fixa till småfel såsom MMS.

PS. Varning för Iphonefans!! http://www.eetimes.com/news/design/showArticle.jhtml?articleID=219500720

Oh, analytiker som visar sig från sin bästa sida.
Men han har en del som stämmer i sin tes ändå. Nokia flummar omkring på för många områden och... flummar rätt allmänt för tillfället. N900 (Maemo 5, eller rent av Moblin om nåt år? Eller blir det nästa version av Symbian? Svårt, svårt. ) ser jag som en del av förändringen som skall få dom på rätt spår igen. Sedan hjälper det ju inte direkt att massmedia är Apple-kåta och förbiser eventuella brister ganska lätt.

Som motpol till Rick Merritt kan man ju sätta Eldar Murtazin. (Trådens första länk.)

Edit: Däremot håller jag nästan med Rick till punkt och pricka angående Bookleten. För sent, för dyrt. Däremot kommer den säkert att få sin egen nisch tackvare 3G och A-GPS.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Går att förbeställa för 5995 nu. http://shop.nokia.se/nokia-se/product.aspx?sku=6958233&cultur...

Känns som att 5000 är smärtgränsen för mig så hoppas att priset sjunker snabbt efter launch.

Förresten, jag skrattar åt dem som tror att N900 är menad att vara en "iPhone killer". Det är helt olika produkter riktade mot helt olika konsumenter... och inget kan döda iPhone, för det är en Appleprodukt.

Man kan ju ha i åtanke att Nokias egen shop alltid är dyrare.
T.ex. så går N97 för 6295 SEK från Nokiashoppen och för 5894 SEK från mobilgiganten, enligt prisjakt. Likadant ser det ut i Finland; N97 för 629e från Nokiashoppen och 596e från pelit24.fi, enligt mbnet.fi/hintaseuranta. (Visst, inte -1000SEK men lite lägre iaf. Och så lär den väl sjunka med tiden om man orkar vänta. )

Men du har helt rätt i att det inte är en iPhone-killer och inget kommer att bli det. Apple är Apple.

Edit2: Alltid för sen!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Tror ni marknaden står still?, Iphone är en av alla smartphones och N900 och notbooken kommer att sälja stort. Finns många på detta klot som inte kan använda iphone pga skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Finns många på detta klot som inte kan använda iphone pga skärmen.

Japp, och samtidigt finns det många som inte ens överväger N900 pga skärmen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Japp, och samtidigt finns det många som inte ens överväger N900 pga skärmen.

Ja, korkade finns ju överallt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
w0lla vet du om det finns någon hemsida där man visar videos från nokia world? Inte youtube eller något sånt, tänkte mer om de har en sida som är gjord för detta.

Btw n900 har den perfekta storleken. Någon som säger emot mig?

Jag skulle gärna ha en 4.5 tums skärm, 3.5 är lite lite enligt mig. Spec med den upplösningen. På min Touch HD så är det svårt att läsa saker om man inte zoomar in så där hade tex en 4.5 tums skärm hjälpt. Men jag har ju rätt baggiga kläder så storleken är ingen fara men däremot folk med tajtare kläder lär väl tycka att det e för stort.

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Japp, och samtidigt finns det många som inte ens överväger N900 pga skärmen.

Någon som kan förklara lite för mig vad som är bra och dåligt med de olika skärmarna. Är det så stor skillnad? Har förstått att nokias är med temp-tålig (tror det var så) Men betyder detta att iphones inte kan användas när det blir för kallt? Risk att det blir för kallt även i Sverige? Vad är nackdelen med nokias skärm, fingeravtryck och dyl?

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwEKEy
Någon som kan förklara lite för mig vad som är bra och dåligt med de olika skärmarna. Är det så stor skillnad? Har förstått att nokias är med temp-tålig (tror det var så) Men betyder detta att iphones inte kan användas när det blir för kallt? Risk att det blir för kallt även i Sverige? Vad är nackdelen med nokias skärm, fingeravtryck och dyl?

Nu har jag ingen iPhone.. än, men vad man menar med att iPhoneskärmen inte funkar när det är kallt är väll om man använder vantar, då den inte känner av tryck på skärmen utan fungerar på ett annat sätt. Är inte säker på detta så någon annan får rätta mig om jag har fel N900 som istället känner av tryck fungerar därför bättre i kallt väder om man använder vantar skulle jag tro.

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

underbart att den kommer att ha å,ä,ö som egna tagenter. känns väldigt osmidigt att inte ha det eligt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hobs0n
Jag skulle gärna ha en 4.5 tums skärm, 3.5 är lite lite enligt mig. Spec med den upplösningen. På min Touch HD så är det svårt att läsa saker om man inte zoomar in så där hade tex en 4.5 tums skärm hjälpt. Men jag har ju rätt baggiga kläder så storleken är ingen fara men däremot folk med tajtare kläder lär väl tycka att det e för stort.

I mitt tycke är 4.5 tum för stort för att fortfarande kunna kallas smartphone. Vi får se om de lyckas med någon nice scrollfunktion på webbläsaren. Så det blir något sånt här:
_____ . ____
|n900 |.......|
|____ |____ |
|.......|....... |
|____.|.____|

N900 utgör första fjärdedelen av hela webbsidan. De andra rutarna kan man komma till genom att enkelt växla fönster som de visat i alla videos. Detta vore ett grymt nice sätt eftersom man slipper zooma in och ut hela tiden. Vad tycks :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]