Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med warhammer online

Permalänk
Medlem

Problem med warhammer online

jag har nu laddat ner och använder min "10 dagars test period" och direkt när jag börjar spela så märker jag att det ofta förekommer korta intervaller när man gör saker som t.ex byter rustning det tar kanske 1-2 sec innan något händer. och även när man ska prata, Går det att ändra på något sätt?

om det nu är meningen så undrar jag förekommer detta även om man köper hela spelet eller är det bara i demon som det förekommer. Om det nu förekommer även i "full" spelet så har det definitivt förstört chansen för ett köp och prenumeration

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

Spelet svarar segt överallt, spelar ingen roll om du kör trial eller inte. Varför kan jag bara spekulera i, dåligt kodat eller kanske dåliga servrar? Har för mig att servern är placerad i Frankrike.

Permalänk
Medlem

så det blir aldrig bättre?

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

Nej, gå till warhammeralliance forum och läs under misc, där snackar endel för och endel emot liret. Det har funnits på marknaden i 1 år nu snart och det är skräp. Fuskare dominerar, server lag förstör, buggar överallt, fastna i stenar så trevligt, klass balansen är otroligt dålig, itemization är inte så bra, det är ett otroligt stort fiasko. Vilket är grymt synd för de hade en del riktigt bra koncept, om de hade lyckats hade det varit en klar favorit för flera år framöver. Men mythic med dålig kundservice och lögner har gjort att jag och förmodligen många fler, aldrig igen kommer köpa något som mythic levererar.

Vad som bevisar det tråkiga jag berättar som fakta är att 90% av alla servrar stängt ned. Att mythic inte redovisar hur många aktiva subs de har visar också på att det går grymt dåligt. Hade det gått bra hade dessa siffror i stället använts till marknadsföring.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Nej, gå till warhammeralliance forum och läs under misc, där snackar endel för och endel emot liret. Det har funnits på marknaden i 1 år nu snart och det är skräp. Fuskare dominerar, server lag förstör, buggar överallt, fastna i stenar så trevligt, klass balansen är otroligt dålig, itemization är inte så bra, det är ett otroligt stort fiasko. Vilket är grymt synd för de hade en del riktigt bra koncept, om de hade lyckats hade det varit en klar favorit för flera år framöver. Men mythic med dålig kundservice och lögner har gjort att jag och förmodligen många fler, aldrig igen kommer köpa något som mythic levererar.

Vad som bevisar det tråkiga jag berättar som fakta är att 90% av alla servrar stängt ned. Att mythic inte redovisar hur många aktiva subs de har visar också på att det går grymt dåligt. Hade det gått bra hade dessa siffror i stället använts till marknadsföring.

Säga vad man vill men där ser du en vanlig syn på WAR. Är inget större fan av spelet men spelar det ändå och får du för dig att skaffa en subscription så finns det ändå några tusen, både nya och gamla spelare som är aktiva. Beroende på vilken server du väljer så känns det inte speciellt dött även om det inte alls är lika många som förra året.

Håller inte med IceDread dock, fuskare dominerar absolut inte, jag skulle t.o.m. kunna utmana nån att hitta en. Det finns en och annan exploiter av buggar i PvE.
Klassbalanseringen är lika bra (dålig) som i vilket annat mmo som helst av samma sort, visserligen kan vissa klasser dominera i tidiga tiers med bra spelare men vid t4 är det relativt bra, det finns ingen klass som spelas varken mer eller mindre tycker jag.
Serverlag är som du märkt riktigt frustrerande men på sin höjd i kan det göra att du missar en heal i strid (vilket kan få hela laget dödat iofs.)
Det finns gott om gear att välja mellan för att passa just dina ändamål, men jämfört med (tokgamla) WoW så är det självklart inte lika mycket. Menade IceDread hur man ser ut så är det ju faktist så att det ska passa in i loren, därför kan man inte se så annorlunda ut från någon annan. Om det är bra eller dåligt kan ju diskuteras.

Slutligen ja, en del buggar kommer man stöta på och du kommer fastna precis överallt.