Nätagget samt fläkt på Asrock Nettop 330 låter väldigt illa

Permalänk
Medlem

Nätagget samt fläkt på Asrock Nettop 330 låter väldigt illa

Köpte mig en Asrock Nettop 330 förra veckan. Har inte använt den just förän nu och har märkt att när datorn är av så låter det externa nätagget illa.. Ett högfrekvent ljud? Det försvinner när jag slår på datorn. Har jag fått något måndagsexemplar eller?

Samt stör jag mig förbannat mycket (Tillräckligt ansträngade för att kunna ge en huvudvärk) på den lilla 30mm fläkten som sitter i datorn, den har också något högfrekvent ljud. Jag har öppnat upp chassit och provt kopplat bort den vilket gjorde saken bättre men eftersom man nästan bränner sig på den största kylflänsen har jag inte vågat köra utan något fläkt.

Överväger att lämna tillbaka datorn och bygga en egen HTPC. Vad tycker ni om denna dator? Jag blev väldigt besviken..

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem som dig med nätadaptern. Skrev ett brev till inet nyligen så jag räknar med att dem ordnar fram en ny.

En annan på minhembio har samma problem som oss. Tycker också det är sjukt störigt, ljudet är riktigt högt och går absolut inte att missa om elektroniken i rummet är avstängd.

Permalänk
Medlem

Du får berätta hur det gick sen.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

inget vidare får jag väl tillägga, kommer att skriva av mig i INET tråden senare i veckan, ska först lyssna på en polares.

Permalänk
Medlem

Låter som ett måndags ex, jag hör inte ens min och sitter bredvid den nu (har den precis bredvid skärmen.) verkar vara en del som får ex. som låter en del och andra inte, för inte tror jag folk är så känsliga med tanke på hur mkt en stationär midi-tower låter. i jämförelse med denna och en sån eller en 360 låter denna ingenting IMO.

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

Har nu haft förmånen att testa ännu en adapter och jag kom dessvärre fram till att den lät lika mycket.

När man ansluter strömsladden till eluttaget så låter adaptern ingenting, men när datorn har varit igång under en session och sedan stängs av så piper adaptern ända tills man själv bryter strömmen genom att dra ut kontakten eller man startar upp datorn.

Det är bara att gratulera dem som lyckats få en tyst adapter, själv får man tysta den på annat vis.

Min lösning blir således att antingen drar man ut strömsladden varje gång man använt datorn, eller om man har en förgrenare med strömbrytare så bryter man strömmen vilket i och för sig är bra att göra.

Dock tänker jag testa en annan lösning, tänker prova att koppla in strömsladden till en fjärrströmbrytare, har 3 sen tidigare så det är bara att prova.