Permalänk
Medlem

billig pokerdator

Hej önskar tips om köp för en billigt stationbär dator som i princip enbart ska användas till pokerspel.

Krav:
Ramminne 4 GB
hårddisk 200GB
ska kunna kopplas till 2 skärmar med upplösning 1920*1200 så antar den måste ha minst 2 skärmutgångar då ingen adapter jag sett klarar den upplösningen
ska vara hyfsat snabb så att den klara har flera pokerprogram igång utan lag...
Är inte specielt datakunnig så vet ej vad som mer är värt att tänka på men vill ha en så billig dator som möjligt som uppfyller ovan krav för 4-5000 kronor max om möjligt...

Permalänk
Medlem

denna duger lätt för spel på NL 0.005/0.010, med denna skärm får du plats med 4 bord och en starthandstabell

http://www.blocket.se/blekinge/Bra_dator_till_vrakpris_239179...

Visa signatur

en dator.

Permalänk
Medlem

Nu ska vi se här;

Osäker på om graffet tar 2x 1920x1200 dock

Annars bör du inte behöva så mycket mer än det.

Permalänk
Medlem

Man får nog gå upp till ett HD4650 för att klara två skärmar i den upplösningen.

Visa signatur

Antec Three Hundred | Asus M4A78T-E | AMD PII X3 720 BE @ 3.5 GHz | OCZ DDR3 2x2GB @ 1600 7-7-7-21 | XFX GTX 260 @ 720/1170/1520 | Noctua NH-U12P | Corsair 620W | Hitachi Deskstar P7K500 500GB | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

exempelvis det här grafikkortet:
XFX Radeon HD4650 1GB HeatPipe
DVI Ja, 2st DVI-I HDMI Nej

Detta är säkert dumma frågor, men ursäktar mig med att jag är data-analfabet:)
säger att HDMI inte fungerar, om jag har tänkt koppla ena skärmen via ett hdmi uttag fungerar det ej då?

Också om jag har ett operativsystem med 32-bits kan jag då ha ett grafikkort med 128-bit om jag ex skulle vilja ha gforce nvida grafikorten

Sista dumma frågan om grafikkoret har Minnestyp GDDR3, är det kompatibelt med en dator som har ramminne DDR2?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av musbus

Sista dumma frågan om grafikkoret har Minnestyp GDDR3, är det kompatibelt med en dator som har ramminne DDR2?

hehe ja, Vramet kan alltid samarbeta med övriga ram minnen i din dator ^^ .
Så i dagens datorer så spelar det inte någon roll vilken minnestyp du använder båda till grafikkortet och till Ram-minnerna. Så det kommer att fungera

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

om du ska ha 4 gig ram så måste du ha x64 operativsystem.

hade satsat på ett 4770 grafikkort för o va på den säkra sidan. e kanske inte så bra att puscha kortet till max när du väl sitter och lirar länge.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Visst, 4770 är ju ett bra köp. Endast en strömmatning, så nätagget i paketet ovan går utmärkt att använda utan adapter. Exempelvis är detta kort ett bra köp. Köpte det för ett tag sen till en av datorerna här hemma. Då landar du på ett pris under 4 200:- för hela paketet.

Visa signatur

Antec Three Hundred | Asus M4A78T-E | AMD PII X3 720 BE @ 3.5 GHz | OCZ DDR3 2x2GB @ 1600 7-7-7-21 | XFX GTX 260 @ 720/1170/1520 | Noctua NH-U12P | Corsair 620W | Hitachi Deskstar P7K500 500GB | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LewisX
Visst, 4770 är ju ett bra köp. Endast en strömmatning, så nätagget i paketet ovan går utmärkt att använda utan adapter. Exempelvis är detta kort ett bra köp. Köpte det för ett tag sen till en av datorerna här hemma. Då landar du på ett pris under 4 200:- för hela paketet.

tycker också det hade blivit bäst så. satsa på ett 4770. så slipper det gå på högvarv och du får värme skador osv. XFX gör i regel väldigt bra kort, enligt min uppfattning.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av musbus
exempelvis det här grafikkortet:
XFX Radeon HD4650 1GB HeatPipe
DVI Ja, 2st DVI-I HDMI Nej

Detta är säkert dumma frågor, men ursäktar mig med att jag är data-analfabet:)
säger att HDMI inte fungerar, om jag har tänkt koppla ena skärmen via ett hdmi uttag fungerar det ej då?

Också om jag har ett operativsystem med 32-bits kan jag då ha ett grafikkort med 128-bit om jag ex skulle vilja ha gforce nvida grafikorten

Det som sägs är att det inte finns något HDMI-uttag på kortet (eller en medskickad adapter), men du kan köpa till en DVI till HDMI adapter och koppla in den mot en HDMI-skärm ändå.

Om du har ett operativsystem som är 32-bits så kan du ha vilket grafikkort som helst, det är inte på något sätt relaterat till varandra. (Disclose har inte riktigt rätt heller när han säger att man MÅSTE ha 64-bits operativsystem för att kunna ha 4GB. Du kan mycket vä ha 4GB på ett 32-bit OS, dock kan program inte utnyttja alla 4GB, då hårdvaran reserverar en del. Mellan 3,2 och 3,7GB brukar kunna användas)

Minnet på grafikkortet har absolut inget att göra med minnet på moderkortet, så det spelar ingen roll om det inte är samma minnestyp. Det enda du behöver kolla är att moderkortet stöder den RAM-minnestyp som du valt.

Att spela poker (vilket du gör i 2D-läge), belastar inte grafikkortet nämnvärt, ens om du kör på två skärmar och i höga upplösningar. Kortet kommer inte att bli varmt oavsett tillverkare eller prestanda. Om man skall vara petig, så avger ett klenare grafikkort mindre effekt och därmed förs mindre värme över till resten av burken vid belastning.
Vad jag kan se så duger ett HD4350 alldeles utmärkt för uppgiften. (för datorspel dvs 3D-grafik däremot så suger kortet)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
(Disclose har inte riktigt rätt heller när han säger att man MÅSTE ha 64-bits operativsystem för att kunna ha 4GB. Du kan mycket vä ha 4GB på ett 32-bit OS, dock kan program inte utnyttja alla 4GB, då hårdvaran reserverar en del. Mellan 3,2 och 3,7GB brukar kunna användas)

Att spela poker (vilket du gör i 2D-läge), belastar inte grafikkortet nämnvärt, ens om du kör på två skärmar och i höga upplösningar. Kortet kommer inte att bli varmt oavsett tillverkare eller prestanda. Om man skall vara petig, så avger ett klenare grafikkort mindre effekt och därmed förs mindre värme över till resten av burken vid belastning.
Vad jag kan se så duger ett HD4350 alldeles utmärkt för uppgiften. (för datorspel dvs 3D-grafik däremot så suger kortet)

helt rätt. men jag tänkte om man nu köper 4 gig ram så känns det lite tråkigt att veta att man inte utnytjar hela kapaciteten.

det där med grafikkortet har du säkert rätt i. men det finns poker sidor som kör med 3D grafik med, därför jag tänkte på ett 4770.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa