Permalänk
Medlem

Bästa billiga 50" Full HD TV

Vilken rekommenderar ni.

Måste ha Full HD
Minst 50"
Max 25 000kr
Måste vara smal
Plasma eller LCD spelar ingen roll
Måste ha bra bild

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk
Medlem

Helt klart Pioneer KURO 5090H, slå till medans den finns kvar. Var går din gräns för tjockleken?

Permalänk
Medlem

Vad ska du använda TVn till?

Att du sedan skriver trådnamnet "Bästa billiga 50" Full HD TV" och anger en budget på 25k tycker jag bara är löjligt och omoget och kom inte dragandes med att du är rik och bara ska ha denna 50" i bastun.

Permalänk

Samsung PS850/855, 3,0 cm tjock
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=420200
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=425349
samma modell, men den första har inga recensioner kopplade till sig...
finns en bra recension här också
http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=124514693...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Skulle också ta nämnda Pioneer. Eller eventuellt en Panasonic TX-P50V10E.

Visa signatur

Antec Three Hundred | Asus M4A78T-E | AMD PII X3 720 BE @ 3.5 GHz | OCZ DDR3 2x2GB @ 1600 7-7-7-21 | XFX GTX 260 @ 720/1170/1520 | Noctua NH-U12P | Corsair 620W | Hitachi Deskstar P7K500 500GB | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frobe

Att du sedan skriver trådnamnet "Bästa billiga 50" Full HD TV" och anger en budget på 25k tycker jag bara är löjligt och omoget och kom inte dragandes med att du är rik och bara ska ha denna 50" i bastun.

Han ska ha den i utedasset...

Permalänk
Medlem

Seriöst, med den budgeten, lägg på några tusen och köp en LED tv 55" istället från samsung, det är seriöst mycket bättre än något av de förslagen du fått.

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE55B7050XXE/sa...

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Sharp Aquos LC-52LE700S

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=471322

Bättre bild än Samsungs modeller och lider inte av bleeding, clouding eller värmeproblem.

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
Seriöst, med den budgeten, lägg på några tusen och köp en LED tv 55" istället från samsung, det är seriöst mycket bättre än något av de förslagen du fått.

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE55B7050XXE/sa...

Nej, det är det verkligen inte. Det finns inte ens något som heter "LED TV" eller "LED-TV". LED-LCD vore däremot en tänkbar benämning.
Du kan hitta gott om argument varför i diverse trådar på Prisjakt. Eller varför inte läsa Flatpanels recension som jag länkar till, de skriver explicit i slutsatsen att Samsungplasman är bättre än alla andra tv-apparater från Samsung.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Fattig och arg eller? Sett 50" för 80k, han kanske har sparat ihop 25k eller helt enkelt inte vill lägga mer, är det ett problem att han vill ha det bästa han kan få för det priset?

Btw +1 på LED-tv grejen, Sony har släppt nån ny nu också, kolla in den.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Pioneer... inget att diskutera.

Permalänk

-1 på pissig led-lcd

+1 på kuro 5090 eller samsung 50ps855

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Ja jag tycker bara dom är snygga, vet inget om bildkvaliten på LED. Kör plasma ffs.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Tjo igen!
bbx8 den reaktionen förstår jag mig på. var själv ute på fel spår från början men jag tyckte rubriken var helt fel.

Jag har själv en Panasonic PZ70 och en Pioneer Kuro LX5090.
Dessa är långt ifrån lika bra som en LED när det kommer till HDTV men framförallt HTPC och PS3/Xbox360.

Däremot är de väldigt bra för film.

Jag ser ingen anledning till att köpa plasma när han har den budgeten.
Kommer själv att sälja minst en av mina plasma och köpa en 55" Samsung LED så fort den kommer i B8* serien.

Permalänk
Citat:

Tjo igen!
bbx8 den reaktionen förstår jag mig på. var själv ute på fel spår från början men jag tyckte rubriken var helt fel.

Dessa är långt ifrån lika bra som en LED när det kommer till HDTV men framförallt HTPC och PS3/Xbox360.

Kommer själv att sälja minst en av mina plasma och köpa en 55" Samsung LED så fort den kommer i B8* serien.

? Vad är det för fel på en plasma som kör ps3 eller en htpc? 0ms i input lag, naturligare färger, bättre svärta. Ser bara fördelar med att köra plasma, om man inte gillar hög kontrast, skarpa färger och dålig svärta.

Sen så är dessa apparater inte LED. Det är en LCD panel som belyses från sidan med lysdioder istället för ccfl-rör på baksidan. Vill man ha en snygg tunn tv så är de ett bra alternativ. Men att sälja en kuro till förmån för en edge-led-lcd är ju fy skäms....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Tjo igen!

Får man fråga varför du tycker att Plasma lämpar sig mindre till HDTV än vad LCD gör? Allt som har med bildkvalité att göra är ju helt enkelt bättre på en plasma, självklart kan LCD ha sina fördelar iom lägre energikonsumtion och att de kan vara tunnare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltså är du dum i huve? Självklart är jag seriös. Det finns väl fan typ 40 000kr TV eller något, det är väl dyr.... så 25 000 max är väl ganska budget eller vad tycker du?

Vad tror du man använder TV till, självklart vill jag titta filmer på den, spela TV spel. Men snälla, om du inte vill svara så gör inte det.

Visst om det finns för 15 000-18 000kr med bra bild så är det väl bara skriva så jag kan gå till butiken och titta istället för jämnföra massa tv och blir yr som att testa olika parfymer.

Nej, är inte rik men köper jag nånting bra nu så slipper jag köpa något på länge i framtiden?

Samsung PS50B855 låter mycket intressant, ska ta en titt på den, mycket smal

Samsung 55" LED- TV - 7-serien, kostar lite mycket för 5" mera...

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L33tKr3w
Alltså är du dum i huve? Självklart är jag seriös, om jag kan köpa 27" EIZO dator skärm för 15 000 så skulle jag kunna lägga 25 000kr för en TV eller hur. Det finns väl fan typ 40 000kr TV eller något, det är väl dyr.... så 25 000 max är väl ganska budget eller vad tycker du?

Vad tror du man använder TV till, självklart vill jag titta filmer på den, spela TV spel. Men snälla, om du inte vill svara så gör inte det.

Visst om det finns för 15 000-18 000kr med bra bild så är det väl bara skriva så jag kan gå till butiken och titta istället för jämnföra massa tv och blir yr som att testa olika parfymer.

Men kära du, de vill ju veta ifall du bör ta LCD eller Plasma, de är bra för olika saker nämligen! Så säg exakt vad du ska göra med tvn, vilket som är viktigast så blir det nog bra.

Jontes inlägg skulle jag kolla extra mycket på, det och en sväng på minhembio gör dig nog klokare.

Permalänk
Medlem

Främst, titta på film, och spela spel med PS3. Inget mer än så.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vad är det för fel på trådnamnet.
Bästa 50" full hd tv som är prisvärd fick jag ut, men jag sitter inte och letar löjliga subtexter på ett forum dock.

Roligare att svara på inlägg som ditt.

Permalänk
Medlem

Tack för att några förstod vad jag menade... :S

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag tycker inte heller 25 000kr är vare sig mycket eller litet, utan bara en sund och realistisk inställning till vad det kostar att få något vettigt. Personligen ser jag budgetsegmentet gå upp till ca 17 000kr, mittensegmentet börjar strax under på 15 000kr och sträcker sig upp mot 25 000kr- 27 000kr och efter det är det highend. Ungefär så i alla fall. Att lägga sig på en budget på runda 25 000kr är att försöka få bästa pris/prestanda- ratio helt enkelt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatory
Helt klart Pioneer KURO 5090H, slå till medans den finns kvar. Var går din gräns för tjockleken?

Håller med Grym tv , fast lättare att manövrera ett rymdskepp än tv.n

Permalänk
Medlem

Är Pioneer KURO 5090H utgående modell? Isf så borde den sjunka i priset mera då?

Man kan väl tycka att det är "high end" men själv ser jag inte på det viset... Jag behöver inte ha "senaste" modellen, men gärna näst senaste så jag får så bra TV som håller i längden och inte blir allt för "out of date TV"

Visa signatur

Permalänk

Ja, den är utgående, Pioneer tvingades lägga ner tv-tillverkningen pga lönsamhetsproblem... Om det blir som de sa i februari/mars så kommer man antagligen kunna köpa deras apparater fram till januari/februari beroende på hur stor efterfrågan är. Det är en fabrik i hemlandet som fortfarande är igång.

Priset kommer däremot inte gå ned, det var en prissänkningen vid årsskiftet, sen har det gått upp lite igen, antagligen beroende på att de är eftertraktade och det nu mer bara är vissa butiker som saluför dem. Jag har däremot ingen aning om hur prisutvecklingen sett ut i Burma som du nog förstår.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ncc1701e
Håller med Grym tv , fast lättare att manövrera ett rymdskepp än tv.n

Haha, what?

Kanske ska tipsa om att det varken följer med högtalare eller stativ till Pioneer så det är en kostnad att räkna med. Jag fick ge 2500:- för det vridbara stativet. Ljud ska du ändå köra genom surroundsystemet

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
[B]Pioneer tvingades lägga ner tv-tillverkningen pga lönsamhetsproblem... QUOTE]

Aha just det, hörde om det för ett tag sedan men kommer garanti att gälla om man köper deras TV?

Visa signatur

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av L33tKr3w
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Pioneer tvingades lägga ner tv-tillverkningen pga lönsamhetsproblem... QUOTE]

Aha just det, hörde om det för ett tag sedan men kommer garanti att gälla om man köper deras TV?

Jadå, det är bara tv-tillverkningen (och eventuellt lite till) som läggs ner, deras garantiåtagande fortsätter gälla.

Visa signatur

««« »»»