Permalänk
Medlem

Final check, gamingburk.

Har satt ihop en dator, samtliga produkter från inet.

Något som bör ändras? Dåliga val? Onödigt etc.
Mycket tacksam för ev svar

mvh robert

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | Corsair HX 850W 80+ |Intel i7 950 @ stock | ATI XFX 5970 @ stock | Corsair DOMINATOR GT DDR3 2000MHz 6GB | SSD 80GB Intel X25-M G22 | Asus P6T DELUXE V2 | 1TB Western Digital Caviar Black SATA II |

Permalänk
Medlem

TROR inte det dära ljudkortet är så mycket bättre än det inbyggda
ändra mig om jag har fel

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Alright hade jag totalt missat minus det any comments på hur det ser ut? Kanske ska säga att jag främst tänker game:a, och vill inte sacka efter om något år. Vill ha en burk som kommer få även framtida spela att flyta på bra med inställningar >average.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | Corsair HX 850W 80+ |Intel i7 950 @ stock | ATI XFX 5970 @ stock | Corsair DOMINATOR GT DDR3 2000MHz 6GB | SSD 80GB Intel X25-M G22 | Asus P6T DELUXE V2 | 1TB Western Digital Caviar Black SATA II |

Permalänk
Medlem

Lite väl mycket med 2st 5870 enligt mig, men är du seriös gamer så

Chassit är väl bra om man gillar bling-bling, kommer dock låta mycket speciellt med 2st graffekort. Minnena var dyra också tycker jag men antagligen bra också.

Permalänk

Du kan förlora prestanda på dina 5870 i CF då processorn och moderkortet är 1156 socket vilket bara stödjer 2 st 8x Pci-E portar. Kanske ska ta en i7 920 och 1366 moderkort då det stödjer 2 st 16x Pci-E portar och kan öka prestandan i CF iallafall i höga upplösningar rätt rejält.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av westman91
Du kan förlora prestanda på dina 5870 i CF då processorn och moderkortet är 1156 socket vilket bara stödjer 2 st 8x Pci-E portar. Kanske ska ta en i7 920 och 1366 moderkort då det stödjer 2 st 16x Pci-E portar och kan öka prestandan i CF iallafall i höga upplösningar rätt rejält.

Ok något förslag på moderkort i detta fall? Processorn tänkte jag mig https://www.inet.se/datorkomponenter/processorer/intel-core-i7-920-2-66ghz/5309915/

Visa signatur

Permalänk

Har själv

https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/asus-p6t-delux...

och

https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/corsair-6gb...

och den processorn du linka.
Funkar väldigt bra

Dock så verkar minnena vara obekräftade när dom får in nya.

https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/corsair-6gb...

Kostar lite mer men väldigt fina.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av westman91

Enligt denna länk är skillnaden liten men har man lagt ner så mycket pengar vill man väll ha 100% och inget annat. Men för mig skulle det inte ha spelat någon roll.

http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_5870_PCI-Express_Sc...

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Avstängd

En seriös gamer slänger inte 21000:- på datorer. Däremot en enthusiast gör det. Paketet är väldigt fint anser jag. Jag tycker TS kan köra på ett 1156 paket, fast mmoderkortet bör va ett av de bästa som finns för 1156, iallfall med den budgeten TS har. Dock skulle man kunna köra på 2 st 5850, vilket är bättre än ett 5870, men lite sämmre och billigare än 2 st 5870.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
En seriös gamer slänger inte 21000:- på datorer. Däremot en enthusiast gör det. Paketet är väldigt fint anser jag. Jag tycker TS kan köra på ett 1156 paket, fast mmoderkortet bör va ett av de bästa som finns för 1156, iallfall med den budgeten TS har. Dock skulle man kunna köra på 2 st 5850, vilket är bättre än ett 5870, men lite sämmre och billigare än 2 st 5870.

Några tips där? Har inte särskilt bra koll på just moderkort.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Med din budget, denna: https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/asus-p7p55-ws-...
Sen duger 4 gb minnen gott och väl, ett icke modulärt agg duger också fint. Funderat på 2 stycken 5850? En bättre kylning till processorn är ett måste om du ska klocka, vilket man borde göra med sådana prestandadelar.

Permalänk
Citat:

Sen duger 4 gb minnen gott och väl, ett icke modulärt agg duger också fint.

Visst 4GB räcker långt. Dock skulle jag säga att det inte direkt är dumt att investera i mer. När jag har igång GTA 4 (och windows 7) äter det över 3,5GB av mina 6 och det händer att jag tabbar ur och kör lite annat i bakgrunden ibland. Dock är det ganska svårt att använda så mycket minne annars.

Sen är det ganska dumt att föreslå ett ickemodulärt nätagg för någon som verkar ha budget nog att bry sig mer om hur bra sakerna är än hur prisvärda de är. I allmänhet skulle jag rekommendera de flesta att köpa ett bättre nätagg än de behöver så slipper de lägga pengar på ett nytt om/när de köper nya komponenter (dumt att hamna där man måste betala både för ett dyrare och ett billigare istället för bara det förstnämda). Det och ett bra chassi är ganska bra investeringar i allmänhet.

Edit: Och om chassit, du vet att antec 900 låter en hel del? I övrigt är det bra.

Permalänk

Jag skulle välja i7 920 istället, den klockar bättre, har större bandbredd, har större bandbredd på PCI-E portarna så att 2 st HD5870 kommer köra i 100% hastighet.
Sen varför vill du ha ett micro moderkort??
Jag ser allafall inga fördelar med ett pyttelitet moderkort i ett Antec 900, lär väl bara bli trångt och jävligt med 2st HD5870.

Permalänk
Medlem

om du kan klocka skulle jag också välja i7 920
men om inte ta i860

om jag fick gå till backa 2 månader skulle jag ha köpt en i7 920 DO prossesor

Ram mine 8 gb och ni rekomernar mer ?´
jag har Windows 7 jag har alldrig haft några problem med minena på så sätt 4 gb räker om man ska lira spel om du ska håla på med vido redigering då kan du ju mata dator full med ram minne

men jag är nöjd över prestandan i min men det är ju kull att klocka
angånde sli eller crossefirre så tror inte jag att det spelar så stor roll då sli 8x8x överför tror det vara 2gb / s det räker för ATI graffikkort får se om det räker för Nvidias nya

Visa signatur

ASUS P7P55D PRO | i7 860 @ 2.8GHz | 4GB Corsair XMS3 1600MHz CL9 | XFX GTX 275 XXX | PSU Corsair HX 750W | Chassi CM HAF 922 Mini |18437 3DMarks06

Permalänk
Medlem

Så detta är vad jag har just nu

Ang överklockning så har jag inte tänkt på det för att vara ärlig, varför skulle 860 vara bättre än 920 om jag inte ska överklocka?
Bryr mig inte särskilt mycket om ljudnivån, allt kommer vara knäpptyst jämfört med vad jag sitter med idag Har även läst att detta chassi kyler rätt bra, samt gott om plats.

Hur är orginalkylningen på 920, värt att byta ut även om jag i dagsläget inte har tänkt överklocka? Info och tips ang kylningsprodukter uppskattas varmt!

mvh robert

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Moderkortet funkar inte med processorn. Sen ta annat chassi.

Permalänk
Medlem

Angående det senaste paketet så borde du ta antingen en NH-U12P eller en True.

Sen så kanske tri-channel minnen vore att föredra eftersom du har valt S1366.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lsajt
Så detta är vad jag har just nu
http://pici.se/pictures/woEVZZWem.jpg

Ang överklockning så har jag inte tänkt på det för att vara ärlig, varför skulle 860 vara bättre än 920 om jag inte ska överklocka?
Bryr mig inte särskilt mycket om ljudnivån, allt kommer vara knäpptyst jämfört med vad jag sitter med idag Har även läst att detta chassi kyler rätt bra, samt gott om plats.

Hur är orginalkylningen på 920, värt att byta ut även om jag i dagsläget inte har tänkt överklocka? Info och tips ang kylningsprodukter uppskattas varmt!

mvh robert

Moderkortet du har med i detta paket funkar inte med 920in, det måste vara ett i7 (X58) mobo och inte ett i5(P55)

MVH

Permalänk
Avstängd

Asså TS verkar inte vara riktigt på G med datorer.....

Permalänk

ett moderkort för socket 1366 om du nu vill ha i7 920 och dessutom tri channel minnen (6GB eller 12GB är att föredra) behövs.

Visa signatur

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB

Permalänk
Hedersmedlem

köp t.ex. asus p6t deluxe v2 som moderkort och valfritt 6gb tri paket med minnen (typ 1600/8 eller något sådant)

edit: sedan skulle jag köpa ETT hd5870 för att sedan byta det om ett år eller ett och ett halvt

Permalänk
Avstängd

Tycker han kan köra på ett i7 860 system, man behöver inte ha i7 920 egentligen. Ja ett 5870 räcker nog, eller två 5850

Permalänk
Medlem

Alltså varför skulle inte 1156 klocka bra.
Sitter här på min nya i5 750 med 1333mHz minnen och den klockar lätt till 3,8gHz
luft. Har inte testat mera eftersom mina minnen inte pallar så mycket mera.

Men i ditt fall skulle jag ta:
- 1156, i7 860
- 2x 5850
- 2x Intel SSD 2g
- Noctua SE2 (CPU kylare)
- Dock skulle jag aldrig ta dammsugaren Antec 900 II

Permalänk
Avstängd

Fina grejer ovan, dock skulle jag ta endast en ssd, eller ingen alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fina grejer ovan, dock skulle jag ta endast en ssd, eller ingen alls.

Sitter på:
- i5 750
- 2*2GB 1333mHz
- F1 1tb HDD
- GTX 260

Så av detta så är det bara hårddisken jag är missnöjd med, den låter mest
och är äckligt långsam jämfört med resten av datorn.

Jag kommer nu antagligen att köpa en eller 2, 80GB Intel 2 gen (och köra raid 0).
Till och med GTX 260 är jag mycket nöjd med, lite smålag nån gång i GTA IV då
man kör hårt (max inställningar, 1920*1080) men inget jag störs av.

Dock har jag överklockat min till 3,8gHz (CPU'n).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lsajt
Några tips där? Har inte särskilt bra koll på just moderkort.

Maximus III Formula?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=494704
Riktigt ATX & roliga features för klockning.
(@Westman .. detta 1156-kort stödjer 2x16PCI-e ..?)

Observera - EN - SSD är ett måste - observera dock att Inet inte har några (Intel G2) hemma.

Sen undrar jag vad du har för skärm?
Har du 1920X1200 eller mindre är HD5870@CF slöseri med pengar.

.. Sen kan du ju fundera på ljudvolymen.
Antec 900 är en dammsugare. Du kommer dock inte att höra den genom orkanen från grafikkorten.
Dock är det väl synd att stoppa ett så presumtivt fint system i en så [insert] låda?

Jag har själv inget DX11-kort. Däremot har jag rätt bra hum om hur 4890 & sena nVidia-kort låter. (Sign)
Om jag tvunget skulle vilja ha ett DX11-kort idag skulle jag antingen byta ut kylningen på gfx:et blixtsnabbt, alternativt vänta på nVidia.
Jag är som sign säger långt ifrån fanboy - men, men - 4890 med stockkylare i en high-end-burk .. näe.

Tänk lite till.

Mvh