Permalänk

rosteffekt

Någon här på forumet som vet om och isåfall var man kan få tag på "färg" för att få fram en rostliknande effekt som nedanstående länk?
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=175989&page=4

Är tacksam för svar!

Permalänk
Sötast

Skaparna av projektet borde ju ha hyffsat bra svar på frågan?

Permalänk
Medlem

Står det inte ganska utförligt hur de gjort? Och om det gick med en färg hade de nog använt den istället för allt det där de håller på med.

Mycket coolt projekt btw, tack för länken!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

där e en video på sidan 6. kolla den!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.
Någon som vet vart man kan hitta den dära schackrutiga färgen dom har i Kalle Ankas jul (den som tomtarna använder). Ska måla mitt chassi och skulle vara skönt att ha den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Lånar tråden lite.
Någon som vet vart man kan hitta den dära schackrutiga färgen dom har i Kalle Ankas jul (den som tomtarna använder). Ska måla mitt chassi och skulle vara skönt att ha den.

jag har också letat efter den. ringde till jultomten men han sa att dom inte hade några på lager. hittade ingen annan återförsäljare heller. prova med JULa?

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

påminner om Bioshock, blir någ bra det där

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk

Jag är medveten om att det är flera steg i processen. Men för att för att förklara bättre då Någon som vet någon svensk butik som säljer det man behöver, dvs koppar sulfat osv?

Permalänk
Medlem

Dom gav mig "erbjudandet" att köpa 1 vit burk färg och 1 svart burk och rita dit rutorna själv. Jä**a merförsäljnings mentalitet.

The search goes on

Permalänk
Medlem

riktigt häftigt projekt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kopparsulfat borde väl gå att köpa i målarbutiker?

Enligt en snabb googling så fanns det t.o.m som lösvikt på apoteket.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Dom gav mig "erbjudandet" att köpa 1 vit burk färg och 1 svart burk och rita dit rutorna själv. Jä**a merförsäljnings mentalitet.

The search goes on

fyfan vad tråkigt. den ska ju va färdig, annars e det ju ingen mening! let the war against santa begins!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

annars har du ju detta alternaiv

http://www.sweclockers.com/album/?id=4335

lägg bitarna ute ett par dagar

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag tror att Biltema har nån sån färg som liknar rost faktiskt. Eller om det var på Coop? En vanlig sprayburk, inte lika cool som detta men går säkert att modda lite.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Tror du missade den här ^^

http://www.youtube.com/watch?v=26Ud9T-doAc

Edit: Haha bra jag läste frågan, nej tyvärr fråga på en färghandel ? dom måste väl i alla fall veta vart man kan få tag på det.

Permalänk

Varför inte slänga grejerna i saltvatten någon dag. Då ser det riktigt ut!