Permalänk
Medlem

Spelmus

Jag har tänkt skaffa mej en ny mus och tänkte höra om ni har några tips. De jag har kollat lite på är MX518, G5:an, G9:an och G500. Är det någon som har hunnit testat G500 än, är den bra? Vilken av dessa skulle ni ha köpt? Eller har ni några andra möss att föreslå?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

SteelSeries Xai verkar lovande.

Permalänk

Jag har MX518, älskar den
Nästa mus blir nog en ny MX518

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk

"Älskade" min MX518 tills jag provade andra möss.

Steelseries Ikari, Microsoft Sidewinder och Razer Mamba tycker jag är betydligt bättre, sidewindern var lite konstig i början men den är riktig bra när man vant sig vid den, har en kompis med en Mamba och den är helt awesome, lite dyr kanske men det blir nog mitt nästa köp ändå.

Pris/Prestanda däremot så är ju MX518 absolut värt pengarna. G9an hatar jag då den är alldeles för liten

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk

Deathaddern är typ som Mamban, kolla in den >=)

Permalänk
Medlem

Kör själv med en A4Tech XL-740K. Funkar kanon, skön att hålla, förhållandevis hög rörelseupplösning, och ett pris som inte någon annan matchar i förhållande till prestanda.

Gjorde en liten jämförelselista på uppräknade möss här.

Visa signatur

Antec Three Hundred | Asus M4A78T-E | AMD PII X3 720 BE @ 3.5 GHz | OCZ DDR3 2x2GB @ 1600 7-7-7-21 | XFX GTX 260 @ 720/1170/1520 | Noctua NH-U12P | Corsair 620W | Hitachi Deskstar P7K500 500GB | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

om du inte ahr så höga krav ace https://www.inet.se/datortillbehoer/moess/ace-mluc250-mouse-l... riktigt bra för pengarna.
Annars har du Ikari och själv har jag Microsoft Habu "riktigt go mus" har man hört från många som vart vid min dator

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Hedersmedlem

Om du har höga krav så Steelseries Xai

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Jag skulle starkt rekomendera Deathaddern! Efter jag har känt på de flesta "vanliga gamingmöss" så är Deathaddern helt klart skönast. Nu är den uppgraderad från 1600 dpi till 3500 också och det är ju inte helt fel:)

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Vill du ha en stor mus som är ergonomisk så är G500 och Razer Death Adder de bästa valen, men tycker inte Razern är särskilt bekväm to be honest. G500 har dessutom en mycket bättre sensor, den enda laser-sensor som faktiskt är bättre än alla optiska.

G5 har problem med för snabba rörelser, så den skulle jag inte rekommendera.
MX518 har för kraftig angle snapping för min smak (angle snapping är då musen översätter din rörelse till en rak linje fast du inte gör det med handen, bara testa rita raka streck i paint med penn-verktyget så märker ni vad jag pratar om ni med MX518)
Men det är en skön mus om man inte har något emot angle snappingen.

Steelseries Xai är bra om du vill ha en mindre mus med grym sensor (samma som G9x och G500, samt Qpad 5K)

G9x- har inte testat personligen men folk säger att dom får ont i handen av att använda den... den ser ju hemsk ut dessutom

m.a.o: G500 eller Xai

Visa signatur

#sweclockers.com