Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Akut hjälp! :O

Igår bytte jag grafikkort från ett NVIDIA GeForce 7600 Gs till ett likadant 6600.

När jag idag skulle byta tillbaka så hittar inte datorn grafikkortet hur fasiken tar jag mig till nu?

Sitter på en riktigt risig upplösning och först ville inte datorn starta men efter många om och men så gick det till slut ( vet dock inte hur)

Vad gör jag?!

Permalänk

börjar med en basic fråga - har du installerat om drivrutinerna efter kortbytet?

Permalänk
Medlem

Ja, det har jag. Men dom vill att man ska starta om datorn, vilket jag inte vill för då lär den inte starta igen

Men har väl inget val så provar väl. Funkar de inte så slänger ja skiten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Talli23
Ja, det har jag. Men dom vill att man ska starta om datorn, vilket jag inte vill för då lär den inte starta igen

Men har väl inget val så provar väl. Funkar de inte så slänger ja skiten

kör safemode och plocka bort de gamla, eller installera om allt om du orkar.. brukar funka därefter.. fick själv göra det vid byte från nvidia till ati.. drivrutinerna kan krabba endel..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Jo försökte i safemode men allt som hände var att datorn startade om sig innan windows hann boota.

Men problemet löste jag nu på mitt eget lilla sätt. Inet, here I come!