Permalänk
Medlem

Speldator, tips och råd önskas

Tänkte köpa en speldator för allehanda FPS/strategy gaming/frapsing. Vill att den ska kunna funka i sådär 3 år framåt utan major upgrades. Behöver då inte lira på de bästa inställningarna 100% av tiden.
Inköpes hos komplett.se med följande tänkta komponenter :

Cooler Master HAF 932 Big Tower Svart
Corsair TX 750W PSU
ASUS M4A78T-E, Socket-AM3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB
HIS Radeon HD 5870 1GB GDDR5
Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2
Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2
BenQ 24" LCD G2411HD

Kommer att köra Win7 på den så fort jag får hem den, är LU student så får pro gratis. (Anledning till 2 st 1TB diskar är paketpris som ger mig 1 TB för 300 kr.)
Bör jag vänta på att Fermi kortet släpps så att priset sjunker på grafikkortet? (Om det nu gör det dvs. eller om man då kan komma över GTX 295 "billigt".) Hur kommer ljudnivån att vara? Tackar på förhand för all hjälp.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Budget?

Visa signatur

FX-8320 @ 3,5 ghz ¦ Sapphire 6850 ¦ 8 gb Corsair Dominator ¦ WD Caviar Black 640 gb ¦ Corsair HX650 ¦ Fractal Design Define R2
Övrigt: MS Sidewinder Keyboard ¦ Razer Deathadder ¦ Samsung Syncmaster 2494HM 24" ¦ Fractal Audio Axe-Fx II ¦ Adam a5x ¦ AKG K-701 ¦ Native Instruments Audio Kontrol 1 ¦ Sony Vaio Pro 13 i7 4500U

Permalänk
Avstängd

köp en kylare också så du får det tyst och bra
5850 räcker gott och väl OM du vill spara pengar
Och när fermi kommer kommer troligtvis priserna sjunka!
295 har inte DX11 det är el törstigt som tusan (400w minst med prosessor och allt) 58 DB så vet inte om det är tyst!!
5850 har jag hört att är jätte tyst och är inte lika el törstigt (265w i load med samma system som 295)

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

det ser helt okej ut

Permalänk
Medlem

budget ligger på runt 14-15 utan moms, så lite under 20k.

Permalänk
Avstängd

kolla på detta paketet: http://img.ihack.se/one/6320paket29.png

Edit: ändrat paketet

Permalänk
Medlem

glömde nämna att jag egentligen behöver mus, keyboard, headset och allt annat gott, strök det från mitt redan nämnda paket då jag vet vad jag vill ha där. Vad gör en ssd disk förutom att dra ner laddningstiderna? Kan man inte lika gärna köpa en hårddisk av velicoraptor typen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N008
glömde nämna att jag egentligen behöver mus, keyboard, headset och allt annat gott, strök det från mitt redan nämnda paket då jag vet vad jag vill ha där. Vad gör en ssd disk förutom att dra ner laddningstiderna? Kan man inte lika gärna köpa en hårddisk av velicoraptor typen?

ssd är den nya generationen av hårddisk och är mycket snabbare en velicoraptor här kan du se skillnaden: http://www.youtube.com/watch?v=T_Jz7IMwBt4

Permalänk
Medlem

räcker det inte med 32 gb för Windows 7? jag har hört om folk som klarat sig med 16, men det kanske blir lite snålt med det:)

Permalänk
Medlem

okay, ssdn ägde... blir väll till att skaffa en sådan antar jag

Permalänk
Medlem

Låter som ett bra val så länge du har pengarna

Permalänk
Avstängd

Re: Speldator, tips och råd önskas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av N008
Tänkte köpa en speldator för allehanda FPS/strategy gaming/frapsing. Vill att den ska kunna funka i sådär 3 år framåt utan major upgrades. Behöver då inte lira på de bästa inställningarna 100% av tiden.
Inköpes hos komplett.se med följande tänkta komponenter :

Cooler Master HAF 932 Big Tower Svart
Corsair TX 750W PSU
ASUS M4A78T-E, Socket-AM3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB
HIS Radeon HD 5870 1GB GDDR5
Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2
Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2
BenQ 24" LCD G2411HD

Kommer att köra Win7 på den så fort jag får hem den, är LU student så får pro gratis. (Anledning till 2 st 1TB diskar är paketpris som ger mig 1 TB för 300 kr.)
Bör jag vänta på att Fermi kortet släpps så att priset sjunker på grafikkortet? (Om det nu gör det dvs. eller om man då kan komma över GTX 295 "billigt".) Hur kommer ljudnivån att vara? Tackar på förhand för all hjälp.

det lär ta ganska länge att fermi ska komma, iallafall inte detta året

Permalänk
Medlem

nej tyvärr, läste också artikeln här på sweclockers, låter som om jag vackert får vänta till våren med inköpet