Permalänk
Medlem

Byte av bärbar till gamingdator.

Hej, jag har en HP Pavilion dv6-1236eo som är två månader gammal och har tre års garanti samt en väska, köpte allt för 9300:-. Jag blev missnöjd och vill ha en gamingdator. Det är en person som är intresserad av att byta sin stationära mot min bärbara.

Den har följande: "4gigram jag har geforce 260gtx 860mb. hårdisken är mindre den är 350gig. jag har en 22tums samsung rose. jag har en amd phenom 9955 quad core 2,60ghz."

Borde jag byta eller kan jag få en bättre speldator för min bärbara?

Tack på förhand.

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk

Du får en betydligt bättre burk. Dock är ju andra grejer intressanta också, typ chassi, kylare, minnen, nätagg osv. Dock tror jag att det där är ett ganska bra byte, handlar mest om om vad du vill ha:

En bättre stationär dator eller en bra bärbar.

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en speldator, som sagt, jag trodde jag kunde utnyttja min bärbara till mesta, men nu har man fastnat för mer krävande spel, och min dator klarar inte av dem, tyvärr. Helst vill jag ju ha en slant för min bärbara dator sen köpa en stationär själv och bygga ihop, men det är inte så lätt att få en två månader gammal dator såld. Dock har jag minskat priset med 2800:- redan efter två månader, det är ganska mycket. Säljer den för 6500:- vid snabb affär.

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem

Tja, då du får en ny laptop med som matchar din för 7k så får du knappast 6500. Du får vara väldigt nöjd om du får 6k tycker jag. Och för 6 (eller 6.5) får du inte en stationär dator med den specen ovan (om man ska ha ett hyffsat chassi, nätagg mm). Jag tycker det låter som ett byte ni båda borde kunna sova gott efter

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lungre
Tja, då du får en ny laptop med som matchar din för 7k så får du knappast 6500.

Det som är så sjuuukt med teknologiska grejjer, så fort man köper dem ska de alltså tappa 30% av värdet. Jag antar att garantin inte är något man hänger i granen, som ökar värdet, men ja. Får väl acceptera hans erbjudande då eller hoppas på tur.

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem

Har fått ett till erbjudande.

Jag har en bra dator som jag har plockat ihop själv förra året, bland
annat ati radeon 4850, 22" lcd skärm, dualcore 3.0 MHZ E8400, 4 GB
hdmi utgång mm.

andra erbjudandet.

4gigram jag har geforce 260gtx 860mb. hårdisken är mindre den är 350gig. jag har en 22tums samsung rose. jag har en amd phenom 9955 quad core 2,60ghz.
mitt chassi är cooler master miditower 690 nvidia edition atx svart grönt moddekort xfx md-a72p-7509 750a sli am2+ atx ramminnena är 1024mhz jobbar dom i.

inbyggda fläktar 3st 120mm
Platser för extrafläktar 3st 120mm

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AddixD
Har fått ett till erbjudande.

Jag har en bra dator som jag har plockat ihop själv förra året, bland
annat ati radeon 4850, 22" lcd skärm, dualcore 3.0 MHZ E8400, 4 GB
hdmi utgång mm.

andra erbjudandet.

4gigram jag har geforce 260gtx 860mb. hårdisken är mindre den är 350gig. jag har en 22tums samsung rose. jag har en amd phenom 9955 quad core 2,60ghz.
mitt chassi är cooler master miditower 690 nvidia edition atx svart grönt moddekort xfx md-a72p-7509 750a sli am2+ atx ramminnena är 1024mhz jobbar dom i.

inbyggda fläktar 3st 120mm
Platser för extrafläktar 3st 120mm

Andra erbjudandet skulle jag köra på,
kommer funka bra till spel.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett till erbjudande, en som vill köpa datorn för 6500:-.
Nu till frågan,

4gigram jag har geforce 260gtx 860mb. hårdisken är mindre den är 350gig. jag har en 22tums samsung rose. jag har en amd phenom 9955 quad core 2,60ghz.
mitt chassi är cooler master miditower 690 nvidia edition atx svart grönt moddekort xfx md-a72p-7509 750a sli am2+ atx ramminnena är 1024mhz jobbar dom i.

eller

6500:- och lägga ut en 3500:- till för en ny dator med i5 och radeon 5870 med mera? Svårt.. :X

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem

Definitivt sålt och köpt de nya delarna då de kommer hålla ganska mycket längre

Permalänk

Re: Byte av bärbar till gamingdator.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AddixD
Hej, jag har en HP Pavilion dv6-1236eo som är två månader gammal och har tre års garanti samt en väska, köpte allt för 9300:-. Jag blev missnöjd och vill ha en gamingdator. Det är en person som är intresserad av att byta sin stationära mot min bärbara.

Den har följande: "4gigram jag har geforce 260gtx 860mb. hårdisken är mindre den är 350gig. jag har en 22tums samsung rose. jag har en amd phenom 9955 quad core 2,60ghz."

Borde jag byta eller kan jag få en bättre speldator för min bärbara?

Tack på förhand.

(självklart finns det knappt ingen laptop som kan mäta sig mot en sådan burk )

först & främst kan man inte jämföra ett stationärt 260GTX med ett mobilt 260GTX.......(inte en chans).
ett mobilt 260GTX är som ett stationärt 9800 GT, (ungefär rätt så exakt)

så ja, din burk slår vilken laptop som helst. (skulle tippa att det är bara en Alienware med SLi 280GTX som slår denna burk i ren spel kvalite

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AddixD
Det som är så sjuuukt med teknologiska grejjer, så fort man köper dem ska de alltså tappa 30% av värdet. Jag antar att garantin inte är något man hänger i granen, som ökar värdet, men ja. Får väl acceptera hans erbjudande då eller hoppas på tur.

Det här är inget som bara gäller elektronik.. Köp en ny bil och sälj den efter 2 månader och se hur mycket du får för den