Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUW4
Drev bara Jag får extrema fps drops också, ungefär var 10 sekund...

Får också väldiga fps-drops ibland men inte så ofta. Flyter på bra för det mesta men sen ibland så hackar det till rätt ordentligt. Väldigt bra spel annars..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av libertyaa
Får också väldiga fps-drops ibland men inte så ofta. Flyter på bra för det mesta men sen ibland så hackar det till rätt ordentligt. Väldigt bra spel annars..

Ah, min "Display-driver" kraschar ibland, så jag får 5sekunder svart 1 gång i timmmen kanske Lite drygt. Älskar spelet.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk

Klarade precis Campaign FYFAN vad bra spelet var !!

REKOMMENDERAS STARKT !

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk
Avstängd

Får också att display driver resetas/krashar ... VÄLDIGT irriterande om man inte är på en skyddad plats också failar man uppdraget -.-

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk

Vad jag tycker efter andra dagen med spelet:
Plattform: PC
Jag har endast kört multiplayer.

Inte alls lika bra som ettan men värd 399 kr.

Installation utan problem.

Spelet rullar på bra utan en monster dator, det går bra att höja grafiken en del från den allt för låga automatiska inställningen.

Det har laggat kort vid några få tillfällen, klart bättre än väntat såhär långt men jag har en bra uppkoppling.

Jag ger det jag sett såhär långt betyget 7/10 men en höjning till en stark 8 är möjlig om singelplay läget är så bra som många säger.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

enda som e ruggit kasst e ju matchmaking systemet...

jag å några polers ska ex spela å när vi kommer ut å i lobbyn där andra får joina så kanske nån av oss försvinner och inte får vara med... va! så irriterande att vi har skrikit att man vill ha pengarna tillbaka.

Gamla dedicated server systemet var så mycket bättre...

sen e ju inte det så bra när man hamnar i ett spel där det laggar på grund av att snubben som har servern har kass lina...

Annars e spelet bra när man väl kommer in i hardcore läget i multiplayer men det måste finnas mer än 4 banor, elelr? känns som om det e samma banor om å om igen..

singep player har jag inte rört å tänker inte ens röra då det e ju som i 1an. allt e så himla "scriptat"...

en till sak, spelet kräver ju inget alls, laggar inget på 1920x1200 med 4aa.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Det första som hände mig igår när jag kom hem med ett leende på läpparna för att installera MW2 var att DVD-läsaren pajade... Började tanka från steam i 50KB/s men insåg snabbt att det var lönlöst. Stoppade in en skiva i taget i andra datorn och gjorde ISO-filer av dem. slängde över på min dator och började installera! Funkade klockrent

Själva spelet är jag nöjd med hittills, SP är bättre än förra gången med med varierade uppdrag (Visst, en del är enformiga), men MP-delen gör mig något besviken. Det jag saknar mest är dedikerade servrar, och möjligheten att själv kunna komma och gå till en viss server... Jag har inte haft problem med tröga hosts eller hög ping hittills, men jag antar att det också kommer att hända mig en vacker dag.
Tycker allt att de borde återinföra dedikerade servrar, för jag tvekar inte en sekund på att försäljningsrekorden ändå kommer att slås och pengarna rullar in till Activision.
Saknade dessutom hardcore-mode i början, då man får det först vis lvl 19, lite surt. Annars är spelet grymt bra optimerat, och det är snyggt, riktigt snyggt!

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
singep player har jag inte rört å tänker inte ens röra då det e ju som i 1an. allt e så himla "scriptat"...

Ät nu grönsakerna så du blir stor och stark...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
Gamla dedicated server systemet var så mycket bättre...

Fel, P2P tekniken MW2 använder är mycket äldre och verkligen inte anpassad för spel och kommer aldrig att fungera ordentligt.

Permalänk
Medlem

funkar kanon här vi är ett gäng som lirar inga problem maxar allt bättre än jag trodde efter allt skit man läst synd bara att vissa redan fuskar

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem

Precis klarat Singleplayer-delen, FYFAN vad rolig den är, och det är fan svårt, dock inte spelat på ett tag, men var tvungen att köra på recruit.

Testa kör extrabanan, när ni klarat det, den är EPIC!

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Wut? äter knappt några grönsaker men visst e jag stark men aningen kort... vad har det med spelet å göra?

å vadå fel... läs om .... har jag sagt nått om vilket system e äldre? p2p eller dedikerade server sys? nä, men bägge håller me om att ded server e fan så mycket bättre.. fan e så förbannat hungrig att jag blir sne...

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Jag har följande burk i runda slängar:
4870 1gb ddr, Phenom II X4 940, 4 gig ram (men xp32)

Är det bara för mig som följande banor flyter dåligt?:
Favela, Sub Base, Rundown

Har inte allt på högsta utan har sänkt lite på texture samt AA och även skuggor (!). Flyter 110% på andra banor...

Permalänk
Medlem

happ det tog 5 timmar att köra igenom på näst svåraste, jag känner mig besviken dock hade jag kul så länge det varade, slutet luktade dock uppföljare

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Spelade precis igenom spelet, en KLAR förbättring!

Visst var det kort som vanligt.. men jag gillar det, då kan man hoppa över till Multiplayer delen direkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
Wut? äter knappt några grönsaker men visst e jag stark men aningen kort... vad har det med spelet å göra?

Din kommentar fick mig att tänka på små barn som petar undan saker på tallriken som dom inte ens smakat... Att uttala sig om något man inte prövat tillför tråden lika mycket som min iaktagelse.

OnT: Jag lirar SP och måste säga att det är verkligen medryckande. Kampanjen skall tydligen vara kort så jag spelar itne så långa stunder - i ett försök att förlänga upplevelsen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Äntligen fick jag igång skiten! kan tydligen inte köra med crossfire aktiverat av nån anledning!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Mäktig SP-del enligt recensioner. Ska bli spännande att lira igenom.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

har just spelat klart sp delen och jävlar vilket kungligt spel Fast det fanns några sicka delar som man tydligen inte behövde spela (kom en fråga om man ville spela den).

Ger den en 9av10
märker nu först att kl är 0240, har tydligen spelat igenom allt på 4.30 timmar

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

He he,kör med upplösning 1920*1080 men 2xaa,flyter på rätt så bra.Spelet är helt oki att köra i singelplayer.Ger det 7.5 av 10.

Permalänk

Finns det AI och fysik nu, eller är det fortfarande bara nytt skin till CoD1? (som alla, andra, uppföljare, hittils)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Finns det AI och fysik nu, eller är det fortfarande bara nytt skin till CoD1? (som alla, andra, uppföljare, hittils)

Fysik vet jag inte men AI finns det mer eller mindre nu, botarna har även slutat att bara spawna så länge du inte går förbi en osynlig punkt som de gjorde i tidigare spel

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Det är ju ett sjukt bra spel både SP och MP tycker jag. Har spelet en hel del nu och jag har inga problem med att det inte är dedikerade servrar.
Tycker det flyter på fint.

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Äntligen fick jag igång skiten! kan tydligen inte köra med crossfire aktiverat av nån anledning!

Crossfire fungerar perfa för mig, mina 4890 jobbar som aldrig förr, men sen flyter det fruktansvärt bra oxo. Härlig singelplayer-del hittils, tycker dock Veteran-läget är lite för lätt, hade gärna kunna vara aningen svårare.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att SP är ganska löjligt over the top?
Delar är helt ok men så går den helt plötsligt waaaaay out och blir superlol.
Som infiltrationen av flygbasen, helt awesome.
Sen sätter du dig på en skoter. Och allt blir så lol att det inte ens hade varit ok i en James bond film...
Det är endast "häftigt" som gamla 80tals actionfilmer är häftiga. Rätt långt bort från MW1 och de föregående COD spelen.

En bra sak är att de oändligt spawnande fienderna är borta, men att fienderna skulle ha bättre AI är sånn jävla BS. De kan "ta skydd" bakom saker så de står i 90 graders vinkel från en.
Det enda de har gjort är att ersätta oändlig spawn men en sjuhelvetes massa fiender.

T.ex. i Favelan. Sjuka mängder fiender. Allt är JÄTTEBRÅTTOM men du har 200 fiender framför dig så det går i snigeltakt.

Betyget är meh. Känns som det är gjort för hormonstinna tonåringar med tanke på storyn/de häftiga bitarna och tappar lite känsla när man inom loppet av 50 min har spelat 3 olika karaktärer.

Förövrigt är ryssarna ännu sämre på att slåss än derkaderka soldaterna i mw1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesusbarnet
happ det tog 5 timmar att köra igenom på näst svåraste, jag känner mig besviken dock hade jag kul så länge det varade, slutet luktade dock uppföljare

Precis som jag spelade, och på samma tid.

Sniper-delarna i spelet varade längre än i COD4:MW, det gillade jag. Men uppdraget "All Ghillied Up" (COD4:MW) är fortfarande mitt favorituppdrag, oavsett spel.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Finns det AI och fysik nu, eller är det fortfarande bara nytt skin till CoD1? (som alla, andra, uppföljare, hittils)

Stör mig också på avsaknades av fysik, i ettan och det jag har sett av tvåan faller man graciöst ihop enligt döds-animationen även om en granat sprängs mellan ens ben. Gubbarna blir ragdolls några sekunder efter att de dör.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Finns inget sånt alternativ vad jag kan se, kollat i både singelplay och multiplay!

Det finns ingen Console i MW2 till PC, det finns inget att kryssa enable för. Så du kan sluta leta. Om ingen lyckats trolla fram en Console genom att modda i någon konfigurationsfil då förstås.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Det finns ingen Console i MW2 till PC, det finns inget att kryssa enable för. Så du kan sluta leta. Om ingen lyckats trolla fram en Console genom att modda i någon konfigurationsfil då förstås.

Finns endast i MW1!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Inte brytt mig om dehär spelet så mycket men blev lite sugen på något nytt FPS idag så tog en titt på steam... 600 spänn.. jävlar, får man med en guldklocka också?

Åkte iväg till elgiganten som enligt prisjakt ska ha spelet för 400kr.. men deras pc-spel-hylla visade sig vara en knapp famn bred och hade väldigt glest innehåll..

Jaha.. åker hem.. läser recension.. ojdå.. jävligt bra betyg.. på konsolversionen.. letar fram pc-version.. aj aj aj..

En textsnutt som verkar summera allt rätt bra

"Unfortunately however, Call of Duty: Modern Warfare 2 for the PC is simply a next-gen console game with mouse support, in-game text chat and rudimentary graphics options. Infinity Ward have made it pretty clear that as a PC gamer, your platform advantages don't count, and neither does your community, your history and your considerable modding skills.
"

Går verkligen utför.. alltid lika upprörande när ett spel man väntat på (iof inte i dehär fallet, but still) och som verkar lovande, visar sig vara någon konsolsmittad dålig portning där musen inte fungerar i menyerna å grafikalternativen ibland inte låter dig välja mer än upplösning.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!