Ny firmware för Intel X25-M G2 i november

Permalänk
Melding Plague

Ny firmware för Intel X25-M G2 i november

I ett blogginlägg avslöjas att Intel planera att släppa en ny firmware till SSD-enheterna X25-M G2 innan månaden är slut.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

yay =D

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk

Inget som direkt drabbar Intel att de nu haft problem me sina firmwares, hade det funnits likvärdiga konkurrenter till samma pris/prestanda så hade Intel nog blivit slängda åt sidan. Men bra att de hittat en lösning!

Permalänk
Medlem

Hur länge måste man vänta efter att den är släppt tills man vågar uppdatera sin egen enhet? Deras historia med uppdateringar är ju inte direkt så bra...

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Just darför man ska avvakta med SSD tycker jag, inte kul lägga in sina grejer och sen händer nåt och allt går förlorat.. det är trots allt ny teknik och det är aldrig buggfritt direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Just darför man ska avvakta med SSD tycker jag, inte kul lägga in sina grejer och sen händer nåt och allt går förlorat.. det är trots allt ny teknik och det är aldrig buggfritt direkt.

så du litar till 100% på din mekaniska disk?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Hur länge måste man vänta efter att den är släppt tills man vågar uppdatera sin egen enhet? Deras historia med uppdateringar är ju inte direkt så bra...

Rekommenderar en vecka. Jag har lärt mig av mina misstag.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Just darför man ska avvakta med SSD tycker jag, inte kul lägga in sina grejer och sen händer nåt och allt går förlorat.. det är trots allt ny teknik och det är aldrig buggfritt direkt.

Jag tycker att det här istället visar hur viktigt det är att inte uppdatera firmware utan att först tänka till och kanske inte köra igjenom uppdateringen samma dag som den släpps (det gäller inte bara SSD utan oxå för bios på moderkort, grafikkort, mm). Om hårdvaran fungerar, som faktiskt var fallet med X25-M innan uppdateringen, är det då inte bättre att vänta ngn/ett par veckor för att på så sätt låta andra "ta smällen"? Om man ska en lärdom till nästa uppdatering är det att Intels uppdatering bara behövde finnas tillgänglig 1 dag (eller var det 2?) för att problemet skulle upptäckas, och att det finns gott om folk "där ute" som är villiga att ta smällen.

Jag har använt min egen SSD i 1½ år nu, buggfritt. Den ersatte en Raptor som kraschade efter 2½ år, får se om SSDn dör lika oväntat och utan några som helst återställningsmöjligheter som Raptorn gjorde.

Permalänk
Medlem

Rör inte denna firmwaren tills jag läst om folk som prövat

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Var kollar man vilken firmware man faktiskt har på disken?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Rör inte denna firmwaren tills jag läst om folk som prövat

Det lustiga är väl att ALLA förmodligen resonerar likadant nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Var kollar man vilken firmware man faktiskt har på disken?

Detta undrar jag också. SSD Toolkit är inte tillgängligt just nu, det är kanske är med det man kan kolla firmware-versionen man har?

Permalänk

Tycker att de som har 80 GiB-versionen av denna borde få ökad prestanda precis som 160 Gib-versionen som plåster på såren

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Avstängd

Ingen butik som har dem inne ju...

Permalänk
Medlem

Finns det någon anledning för mig som inte misslyckades med den gamla uppdateringen att göra den nya?

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Tjing att inte testa först!

Permalänk
Medlem

testa nu först.. så kan jag instalelra min rigg sedna

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Jag tror iof att Intel är rätt säker på att det inte är något fel denna gång. Mitt tips är att firmwaren funnits ett bra tag nu men dom har inte velat släppa den förräns dom är helt säkra.

Sen är jag lite fundersam på om jag bör uppdatera, fick ju problem med den felaktiga firmwaren men löste det genom att installera en annan Windows 7 version. Inte märkt av något fel dock men den kanske ligger kvar i bakgrunden och ställer till det framöver.

Permalänk
Medlem

November lackar mot sitt slut och ingen ny firmware än, problem med buggar kanske

Visa signatur

Asus Z370-A ~ Intel Core i9 9900K ~ 64GB Corsair Vengeance 3200MHz ~ Asus RTX3080 OC ~ Samsung 970 EVO Plus 1TB ~ NZXT H440W New Edition Silent Ultra ~ Corsair RM750x ~ Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

aha, de menade nog november 2010

Visa signatur

Asus Z370-A ~ Intel Core i9 9900K ~ 64GB Corsair Vengeance 3200MHz ~ Asus RTX3080 OC ~ Samsung 970 EVO Plus 1TB ~ NZXT H440W New Edition Silent Ultra ~ Corsair RM750x ~ Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Jaha. Nu är det december. Fortfarande ingen firmware

Visa signatur

Hemmafixar-DJ/musikproducent, gillar du Electro-trance/House eller liknande så ta en titt på min YouTube-kanal: http://www.youtube.com/user/McBengt?feature=mhw5

//aerix