Jo, nu är det såhär att den stationära har crashat ihop och det är dags att köpa en ny dator...
Den här gången tänkte jag satsa på en laptop eftersom att det är mycket smidigare att ta med på LAN osv.
Problemet är att jag är ingen haj på hårdvara direkt och hoppas att ni kanske kan hjälpa mig lite.
Min budget ligger på Ca 11k och datorn ska vara tillräckligt bra för att kunna spela de nyaste spelen, t.ex. CoD MW2 och allt annat som kommer ut atm.
Jag vet inte om det går att hitta e tillräckligt bra dator för det priset, annars får det bli en burk igen.
Har kollat runt lite och hittat en dator som ser bra ut: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=503024
Vet inte om man ska köra på en core2quad eller en core2duo... Vad lämpar sig bäst till spel?
Hur som helst, hoppas ni kan hjälpa mig med att hitta ett alternativ.
Om jag var du skulle jag inte göra om mitt misstag.
Om du är mycket ljudkänslig / ljudkräsen så kolla upp om din framtida laptop inte har en fläkt som måste vara igång hela tiden, även när du bara surfar.
Min laptop med spelgrafikkort, har en fläkt som går igång ca 20-30 min av vanligt surfande. Nästa laptop jag köper skall vara tystare. Så försök kolla reviews specifikt efter ljudnivå om du är ljudkräsen.
GT240M och 4650 är likvärdiga. 4650 är lite lite bättre.
Så vilket kort av dom två spelar ingen roll.
3dmark06 poäng
6100 GT240M
6300 4650
6990 4670
Dock måste ju processorn vara tillräckligt snabb med. Så det kanske är bäst ändå att sänka kravet lite på grafikkort och höja kravet på cpu från dual till quadcore.
Så ditt val från början var nog ett mycket bra val.
Dock var noga med googla recensioner och forum-åsikter om datorn, så du inte får tråkiga överraskningar, om värmeproblem eller oväsen eller liknande.